Skip to main content

AUDIENTE Radio. Ultimele date: Rock FM ajunge al doilea post radio pe publicul comercial in Bucuresti peste "fratele" Kiss FM. Şi Digi FM urcă două locuri în Capitală

 
AUDIENTE Radio. Ultimele date: Rock FM ajunge al doilea post radio pe publicul comercial in Bucuresti peste "fratele" Kiss FM. Şi Digi FM urcă două locuri în Capitală

AUDIENŢE RADIO Comercial. Schimbări de clasament în topul posturilor de radio preferate de tineri. Sunt ultimele date de audienţă radio, pentru perioada verii: adică aprilie - august 2025.

Publicitate

Cum arată acum ierarhia radiourilor pe publicul comercial, adică ascultătorii între 18 şi 54 de ani?

Notăm urcarea postului Rock FM pe locul al doilea, aproape de Radio ZU, dar peste Kiss FM, postul "frate" (ambele staţii sunt în aceeaşi companie A.G. (Antenna Group) Radio, ca şi Magic FM.

Înainte de a intra în detalii, o precizare pe care o facem de fiecare dată, pentru înţelegerea cifrelor de audienţă:

Analiza ia în calcul Audienţa medie zilnică. Mai este un indicator, şi anume cota de piaţă, şi veţi vedea situaţii în care topul poate fi diferit aici. De ce? Cota de piaţă nu se calculează ca în TV. Dacă la TV cota de piaţă este o "felie" din publicul total, la radio este un raport care ţine cont de doi indicatori: numărul de ascultători şi timpul mediu de ascultare.

În radio, dacă un post de radio are mai mulţi ascultători decât un altul, dar o cotă de piaţă mai mică, înseamnă că timpul de ascultare esre mai mic, iar cealaltă staţie are un public mai fidel.

Acum, câteva concluzii, înainte de analiza detaliată:

- în Bucureşti, Rock FM urcă pe a doua poziţie în top, cu un mic plus, pe fondul scăderii cu zeci de mii de ascultători a posturilor Radio ZU (care rămâne pe primul loc) şi Kiss FM. Cele mai mari creşteri în capitală sunt la staţiile Digi FM (ceea ce îi aduce un loc mai bun) şi Digi 24 FM.

- la oraşe, de notat în top cinci creşterile Europa FM şi Digi FM. Puţine schimbări în ordinea posturilor.

- pe publicul naţional, Kiss FM şi Radio ZU rămân cele mai ascultate, deşi scad ca număr de ascultători. Se detaşează însă Digi FM la capitolul plusuri: 150.000 de ascultători câştigaţi. Mai sunt pe plus Europa FM şi Magic FM.

O menţiune necesară:

Analiza din acest articol ia în calcul topul numărului de ascultători pe publicul comercial, comparând datele din valul de audienţă din vara lui 2025 (28 aprilie - 17 august) cu cel din vara anului 2024 (din raţiuni care ţin de sezonalitatea de consum).

AUDIENŢE Radio Comercial Bucureşti: Rockul câştigă teren în Capitală

Capitala oferă mutarea acestui val de audienţe pe publicul comercial. Cu un mic plus, Rock FM devine a doua opţiune a tinerilor din Bucureşti şi se apropie de Radio ZU, de care îl despart 15.000 de ascultători. Asta în timp ce ZU scade cu zeci de mii de ascultători.

Scădere este şi la Kiss FM, care coboară pe treapta a treia a podiumului în vara lui 2025. Urcă un loc şi Europa FM.

Digi FM (postul cu cea mai mare creştere) ajunge pe locul al şaselea (faţă de opt în vara anului trecut). Tot cu două locuri urcă şi Virgin Radio în Capitală.

Digi 24 FM, practic postul TV în FM, are o urcare de trei locuri în Capitală.

Să vedem cine creşte şi cine scade (ceea ce explică mutările din clasament).

Plusuri în Bucureşti:

  • Digi FM (două locuri urcare) are cel mai mare câştig (15.200 de ascultători), iar aproape la fel se întâmplă la Digi 24,care saltă trei poziţii (15.000).
  • Virgin Radio (două locuri în sus) are în plus 11,600 de ascultători.
  • Mici variaţii în sus sunt şi la Rock FM (4.400) şi la Europa FM (6.500), ambele cu un loc câştigat).
  • Guerrilla are o idee mai mulţi ascultători (1.400), la fel şi Impuls, post din grupul Dogan Kanal D (6.600), dar asta nu le afectează locul.

Minusuri în Bucureşti:

  • Cele mai importante sunt la staţiile din top 3, adică un minus de 46.500 de ascultători la Radio ZU şi de 40.500 la Kiss FM.
  • Alte scăderi: Magic FM (17.700), Radio România Actualităţi (13.600) şi Dance FM (11.200).

Topul posturilor de radio în Bucureşti, în vara lui 2025, faţă de valul similar din 2024, pe publicul comercial:

  BUCURESTI Comercial (18-54 ani) Vara 2024     BUCURESTI Comercial (18-54 ani) Vara 2025  
  Audienţa medie zilnică Daily Reach (000) Market Share (%)   Audienţa medie zilnică Daily Reach (000) Market Share (%)
1 Radio ZU 181,6 15,5 1 Radio ZU 135,1 14,2
2 Kiss FM 142,8 9,3 2 Rock FM 120,1 9,2
3 Rock FM 115,7 7,5 3 Kiss FM 102,4 9,9
4 Magic FM 105,7 9,1 4 Europa FM 92,8 9,0
5 Europa FM 86,2 6,9 5 Magic FM 87,9 8,5
6 Radio România Actualităţi 60,9 5,0 6 Digi FM 60,7 4,3
7 Dance FM 57,1 4,4 7 Virgin Radio 50,3 4,0
8 Digi FM 45,5 2,2 8 Radio România Actualităţi 47,3 3,8
9 Virgin Radio 38,7 3,2 9 Dance FM 45,9 3,8
10 Romantic FM 38,0 2,4 10 Romantic FM 37,1 3,2
11 Guerrilla 34,9 3,1 11 Guerrilla 36,3 2,8
12 Pro FM 28,8 3,3 12 Digi 24 FM 30,6 1,6
13 One World Radio 22,1 1,5 13 Pro FM 27,4 1,7
14 Impuls 20,8 0,9 14 Impuls 27,4 2,1
15 Digi 24 FM 15,6 0,7 15 One World Radio 15,1 0,8
16 Radio România Cultural 14,0 0,8 16 Itsy Bitsy FM 14,9 0,7
17 Itsy Bitsy FM 13,9 1,0 17 Radio România Cultural 14,4 0,9
18 Naţional FM 12,0 1,0 18 Radio România Muzical 13,6 1,0
19 Bucureşti FM 8,6 0,8 19 Naţional FM 13,1 1,5
20 Radio România Muzical 6,3 0,4 20 Bucureşti FM 3,7 0,5
21 Antena Satelor 5,4 0,6 21 Antena Satelor 1,9 0,3
  TOTAL 681,6 100,0   TOTAL 634,3 100,0

AUDIENŢE Radio Comercial Urban: Scad Kiss FM şi ZU, cresc Europa FM şi Digi FM

La oraşe este interesant de urmărit dinamica plusurilor sau minusurilor la capitolul ascultători. Chiar dacă în top sunt puţine schimbări, unele staţii cresc, altele sunt pe minus.

Kiss FM bifează, de departe, cea mai mare scădere, dar numărul mare de ascultători îi permite să îşi păstreze prima poziţie. Kiss rămâne singurul radio cu peste un milion de ascultători la oraşe, pe segmentul comercial.

Scade şi Radio ZU, locul al doilea, dar, ca şi Kiss FM, "are de unde". Totuşi, coboară sub milion (vara trecută era peste).

Următoarele poziţii sunt pe plus: Europa FM (cel mai mare câştig dintre toate staţiile pe urban) şi Digi FM.

Micile schimbări de top:

- Radio România Actualităţi urcă pe şase şi face schimb de locuri cu Rock FM

- în partea a doua a topului, Itsy Bitsy ajunge pe 14, faţă de 17 vara trecută 

Plusuri la oraşe pe comercial:

  • Europa FM (aproape 60.000), Digi FM (aproape 30.000), Impuls (26.000)
  • Mici creşteri la Guerrilla (7.800) şi Itsy Bitsy (6.700)

Minusuri la oraşe pe comercial:

  • Kiss FM (-154.000), Radio ZU (-95.000), Pro FM (33.800), Rock FM (32.000), Magic FM (26.000)
  • Mai puţini ascultători au bifat şi Virgin Radio (11.000), Radio România Actualităţi (8.600) şi Naţional FM (7.000).

Topul posturilor de radio în mediul URBAN, în vara lui 2025, faţă de valul similar din 2024, pe publicul comercial:

  URBAN Comercial (18-54 ani) Vara 2024     URBAN Comercial (18-54 ani) Vara 2025  
  Audienţa medie zilnică Daily Reach (000) Market Share (%)   Audienţa medie zilnică Daily Reach (000) Market Share (%)
1 Kiss FM 1185,1 14,8 1 Kiss FM 1031,1 15,1
2 Radio ZU 1021,0 14,6 2 Radio ZU 925,9 14,4
3 Europa FM 632,1 9,3 3 Europa FM 691,7 10,8
4 Digi FM 511,7 6,4 4 Digi FM 540,5 6,6
5 Magic FM 511,4 7,1 5 Magic FM 485,4 8,0
6 Rock FM 359,7 4,3 6 Radio România Actualităţi 334,8 6,3
7 Radio România Actualităţi 343,4 5,6 7 Rock FM 327,7 3,9
8 Virgin Radio 306,4 3,5 8 Virgin Radio 295,5 4,2
9 Pro FM 234,6 3,0 9 Pro FM 200,7 2,2
10 Impuls 119,1 1,2 10 Impuls 145,3 1,8
11 Radio România Cultural 90,2 0,9 11 Radio România Cultural 94,4 0,9
12 Guerrilla 85,3 0,8 12 Guerrilla 93,1 1,2
13 Naţional FM 77,9 0,8 13 Naţional FM 70,9 1,1
14 Radio România Oltenia Craiova 49,2 0,5 14 Itsy Bitsy FM 45,4 0,4
15 Radio România Iaşi 45,1 0,4 15 Radio România Oltenia Craiova 43,9 0,5
16 Radio România Reşiţa 40,8 0,5 16 Radio România Timişoara 35,0 0,4
17 Itsy Bitsy FM 38,7 0,4 17 Antena Satelor 33,2 0,8
18 Antena Satelor 38,6 0,6 18 Radio România Iaşi 31,9 0,4
19 Radio România Târgu Mureş 29,3 0,4 19 Radio România Reşiţa 30,5 0,4
20 Radio România Constanţa 22,7 0,2 20 Jurnal FM 21,1 0,3
21 Radio România Cluj 22,0 0,2 21 Radio România Cluj 19,0 0,1
22 Radio România Timişoara 17,5 0,2 22 Radio România Târgu Mureş 18,1 0,3
23 Radio România Bucureşti FM 16,8 0,2 23 Radio România Constanţa 16,4 0,3
24 Jurnal FM 11,9 0,3 24 Radio România Bucureşti FM 15,4 0,2
25 Radio România Braşov FM 9,8 0,1 25 Radio România Braşov FM 5,7 0,1
  TOTAL 4089,2 100,0   TOTAL 3840,0 100,0

AUDIENŢE Radio Comercial Naţional: Digi FM "accelerează". Câştigă cam cât pierd Kiss FM şi Radio ZU

La nivelul întregii ţări este mai mult decât vizibilă creşterea postului Digi FM. Plusul staţiei este cam cât minusul Kiss FM şi Radio ZU. Şi nu este unul mic. Mai exact: 150.000 de ascultători câştigaţi faţă de vara anului trecut.

Ca şi la oraşe, Kiss FM şi Radio ZU au mai puţini ascultători, dar au un bazin foarte mare de public din care să scadă, aşa că rămân cele mai ascultate în rândul tinerilor la nivelul întregii ţări.

Creşte şi Europa FM cu câteva zeci de mii de ascultători, la fel Magic FM.

La nivel de schimbări de top:

- Primele şapte locuri sunt neschimbate. Cum spuneam mai sus, diferenţele sunt la plusuri şi minusuri

- Rock FM trece în locul Pro FM (urcă pe opt). Ambele scad, dar Rock FM mai puţin.

- Intrare în Top 10 şi pentru Impuls (care câştigă ascultători).

- Guerrilla face un pas, de pe 15, pe locul 14.

Plusuri pe publicul comercial naţional:

  • Digi FM este "campionul", cu 150.000 plus.
  • Zeci de mii câştigă şi Impuls (51.000), Magic FM (35.000) şi Europa FM (26.400) 
  • Câteva mii la Radio România Actualităţi (7.200) şi Itsy Bitsy (7.100)

Minusuri pe publicul comercial naţional:

  • Primele două staţii au cele mai mari scăderi: -176.000 la Radio ZU şi 164.000 la Kiss FM.
  • Zeci de mii de ascultători mai puţin au şi Virgin Radio (94.000), Pro FM (89.000), Antena Satelor (50.000) şi Rock FM (24.000).

Topul posturilor de radio la nivel Naţional, în primăvara lui 2025, faţă de valul similar din 2024, pe publicul Comercial:

  NAŢIONAL Comercial (18-54 ani) Vara 2024     NAŢIONAL Comercial (18-54 ani) Vara 2025  
  Audienţa medie zilnică Daily Reach (000) Market Share (%)   Audienţa medie zilnică Daily Reach (000) Market Share (%)
1 Kiss FM 2075,8 16,0 1 Kiss FM 1911,9 16,1
2 Radio ZU 1750,9 14,5 2 Radio ZU 1574,7 13,6
3 Europa FM 1041,0 9,1 3 Europa FM 1067,4 9,0
4 Digi FM 851,0 5,9 4 Digi FM 999,4 7,0
5 Magic FM 699,9 5,4 5 Magic FM 735,0 6,5
6 Radio România Actualităţi 630,2 5,5 6 Radio România Actualităţi 637,4 6,4
7 Virgin Radio 531,2 4,0 7 Virgin Radio 437,4 3,3
8 Pro FM 491,1 3,3 8 Rock FM 430,0 3,0
9 Rock FM 454,2 2,9 9 Pro FM 402,0 2,8
10 Antena Satelor 202,7 2,3 10 Impuls 220,0 1,6
11 Impuls 168,4 1,1 11 Antena Satelor 152,5 2,2
12 Radio România Cultural 156,9 0,9 12 Radio România Cultural 143,7 0,6
13 Radio România Oltenia Craiova 152,1 1,4 13 Radio România Iaşi 124,9 0,9
14 Radio România Iaşi 140,5 1,3 14 Guerrilla 112,5 0,8
15 Guerrilla 115,5 0,6 15 Radio România Oltenia Craiova 109,6 0,8
16 Naţional FM 106,3 0,6 16 Naţional FM 105,7 0,8
17 Radio România Reşiţa 84,0 0,6 17 Radio România Timişoara 82,6 0,6
18 Itsy Bitsy FM 58,7 0,3 18 Radio România Reşiţa 67,8 0,7
19 Radio România Târgu Mureş 49,5 0,4 19 Itsy Bitsy FM 65,8 0,3
20 Radio România Timişoara 45,9 0,3 20 Radio România Cluj 46,7 0,3
21 Radio România Cluj 37,1 0,2 21 Radio România Târgu Mureş 33,1 0,2
22 Radio România Constanţa 32,0 0,2 22 Jurnal FM 32,8 0,3
23 Radio România Bucureşti FM 26,8 0,2 23 Radio România Bucureşti FM 28,9 0,2
24 Jurnal FM 14,8 0,2 24 Radio România Constanţa 28,8 0,3
25 Radio România Braşov FM 12,2 0,1 25 Radio România Braşov FM 8,1 0,0
  TOTAL 7170,2 100,0   TOTAL 6886,9 100,0

Citeşte şi: Cine domină FM-ul? Topul radiourilor din România. Un post are 2,5 milioane de ascultători


Citeşte şi: TOP matinale radio. Cine creşte, cine scade? Morning Glory cu Exarhu urcă pe trei în Bucureşti. Matinalul Digi FM, cel mai mare plus

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

sus