Skip to main content

Audienţe radio. Radio ZU creşte şi se apropie ameninţător, la oraşe, de Kiss FM. Creşteri la Rock FM, Europa, Magic şi Guerrilla

 
Sursa foto: Unsplash
Sursa foto: Unsplash

Al doilea val de audienţe radio din acest an este aici. Cum arată topul celor mai ascultate posturi de radio? Radio Zu conduce, ca de obicei, Capitala şi este în creştere. 

Publicitate

Kiss Fm pierde ascultători şi îi este ameninţată supremaţia în mediul urban. Postul de radio a pierdut la oraşe mai bine de 170.000 de ascultători şi îl mai desparte de Radio ZU puţin peste 1.000 de ascultători. 

Cine mai creşte? Europa FM, Magic FM, Digi FM, Rock şi Guerrilla au ieşit pe plus în acest val de audienţe, ce cuprinde perioada mai-august 2022. 

Paginademedia.ro prezintă în continuare studiul de audienţă realizat în perioada 2 mai – 14 august 2022, de către IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research:

BUCUREŞTI. În general, în valul de vară audienţele radiourilor din Bucureşti au scăzut. Cu câteva excepţii. Liderul Radio ZU a crescut de la o medie de 200.200 de ascultători, la 226.600. 
 
Creştere şi la Rock FM, ocupantul locului trei în topul audienţelor a câştigat mai bine de 7.000 de ascultători. 
 
Cine a mai câştigat: Digi FM, cu un plus de 8.200 de ascultători.
.
Radio Guerrilla scoate audienţe bune vara. Postul a avut în valul mai-august 2021 o medie de 47.500 de ascultători. Cu un plus de 8.600 de ascultători. 

Radio Kiss FM a avut o scădere abruptă în audienţele de vară, cu un minus de 57.000 de ascultători. În valul de vară, postul de radio a avut o medie de 124.800 de ascultători. 

Europa FM, de pe poziţia a cincea în audienţe, a avut o medie de 126.100 de ascultători, cu 27.000 mai puţini decât în valul similar din 2021. 

Miniusuri şi la Virgin Radio şi Pro FM

Digi FM a crescut în Capitală şi se apropie de 60.000 de ascultători media. 

Audienţa posturilor de radio din BUCUREŞTI, în valurile mai-august 2021 şi mai-august 2022:

  BUCURESTI Vara 2021   BUCURESTI Vara 2022  
  Audienţa medie zilnică Daily Reach  Market Share (%) Audienţa medie zilnică Daily Reach  Market Share (%)
1 Radio ZU 200.200 10.9 Radio ZU 226.600 10.7
2 România Actualităţi 191.500 15.1 Radio România Actualităţi 187.900 15.5
3 Kiss FM 181.900 7.8 Rock FM 135.100 6.1
4 Europa FM 153.700 8.8 Magic FM 126.300 7.4
5 Magic FM 130.300 7.0 Europa FM 126.100 10.1
6 Rock FM 127.600 5.2 Kiss FM 124.800 4.9
7 Romantic FM 106.500 6.0 Romantic FM 100.600 5.6
8 Virgin Radio 76.300 2.8 Digi FM 59.700 1.9
9 Pro FM 69.200 2.5 Virgin Radio 58.800 2.2
10 Dance FM 54.100 2.2 Pro FM 53.600 2.4
11 Digi FM 51.500 1.7 Dance FM 52.300 2.6
12 Guerrilla 38.900 1.8 Guerrilla 47.500 2.7
13 Naţional FM 34.000 1.4 Antena Satelor 28.000 0.9
14 Radio România Cultural 32.800 1.5 Radio România Muzical 25.000 1.9
15 One World Radio 31.100 1.0 Naţional FM 21.400 0.9
16 Digi24 FM 26.300 1.0 One World Radio 19.600 0.5
17 Radio România Muzical 23.600 1.2 Itsy Bitsy FM 18.400 0.4
18 Antena Satelor 23.400 2.3 Impuls 16.300 0.9
19 Impuls 22.600 1.1 Radio România Cultural 15.600 0.6
20 Itsy Bitsy FM 18.500 0.4 Gold FM 12.500 0.6
21 Sport Total FM 9.100 0.3 Digi24 FM 11.300 0.3
22 Radio România Bucureşti FM 7.900 0.2 Radio România Bucureşti FM 9.600 0.3
23 Gold FM N/A   Sport Total FM 4.200 0.1
 
*total populaţie peste 11 ani
 
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute

Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

Kiss Fm, aproape să piardă poziţia de lider la oraşe. Scădere mare şi pentru Pro FM

URBAN. Kiss FM şi Radio ZU au ajuns umăr la umăr. Postul Kiss Fm a scăzut în această vară la 1.276.000 de ascultători, în timp ce Radio ZU a ucrat la 1.275.300. 

Kiss FM a pierdut în valul de vară 173.000 de ascultători, faţă de valul similar din 2021. În acelaşi timp, Radio ZU a câştigat 90.000 de ascultători. 

Creştere importantă şi pentru Europa FM, care este al treilea cel mai asculta post de radio din mediul urban. A avut în valul de vară 1.166.400 de ascultători, cu un minus de 33.700 de ascultători. 

Pierdere importantă şi pentru Radio România Actualităţi care a avut un minus de aproape 90.000 de ascultători. 

De cealaltă parte, Magic FM, Digi FM şi Rock FM au câştigat ascultători. Magic FM a urcat la 645.600 de ascultători, Digi FM a urcat la 592.400 de ascultători, iar Rock FM a câştigat 66.900 de ascultători, ajungând la o medie de 439.200 de ascultători. 

Digi Fm este şi el pe plus, cu aproape 30.000 de ascultători. Postul aflat pe poziţia şase în topul de la oraşe a ajuns la o medie de 592.000 de ascultători. 

Pro FM a fost unul dintre marii perdanţi ai acestui val de audienţe. Postul a avut o medie de 426.600 de ascultători. În scădere cu 107.000 de ascultători. 

Radio Guerrilla a crescut uşor, depăşind „borna” de 100.000 de ascultători. 

Audienţa posturilor de radio în mediul URBAN, în valurile mai-august 2021 şi mai-august 2022:

  URBAN Vara 2021   URBAN Vara 2022  
  Audienţa medie zilnică Daily Reach  Market Share (%) Audienţa medie zilnică Daily Reach  Market Share (%)
1 Kiss FM 1.449.700 10.7 Kiss FM 1.276.600 9.3
2 Radio ZU 1.184.800 9.2 Radio ZU 1.275.300 10.3
3 Europa FM 1.132.700 11.3 Europa FM 1.166.400 12.6
4 Radio România Actualităţi 1.127.500 13.8 Radio România Actualităţi 1.038.200 12.1
5 Magic FM 619.800 5.7 Magic FM 645.600 6.0
6 Digi FM 562.800 4.3 Digi FM 592.400 5.2
7 Pro FM 462.900 3.1 Rock FM 439.200 3.4
8 Virgin Radio 424.800 2.7 Virgin Radio 426.600 2.8
9 Rock FM 372.300 2.6 Pro FM 355.200 2.5
10 Radio România Cultural 192.900 1.3 Radio România Cultural 176.900 1.2
11 Antena Satelor 189.600 2.4 Antena Satelor 142.500 1.6
12 Naţional FM 143.800 1.2 Naţional FM 135.800 1.0
13 Radio România Oltenia Craiova 143.000 1.3 Radio România Iaşi 127.900 1.1
14 Radio România Iaşi 127.800 1.2 Radio România Oltenia Craiova 118.100 1.1
15 Radio România Timişoara 96.900 0.9 Guerrilla 104.600 1.0
16 Guerrilla 95.400 0.6 Radio România Timişoara 71.900 0.7
17 Radio România Reşiţa 71.800 0.6 Radio România Reşiţa 71.500 0.7
18 Radio România Târgu Mureş 50.600 0.5 Itsy Bitsy FM 48.400 0.2
19 Radio România Cluj 46.600 0.3 Radio România Târgu Mureş 44.900 0.5
20 Radio România Constanţa 46.100 0.4 Radio România Cluj 43.600 0.4
21 Itsy Bitsy FM 45.500 0.1 Radio România Constanţa 43.500 0.4
22 Radio România Bucureşti FM 17.600 0.1 Radio România Bucureşti FM 27.100 0.1
23 Radio România Braşov FM 1.200 0.0 Radio România Braşov FM 0.0 0.0
*total populaţie peste 11 ani
 
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute

Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

Kiss Fm rămâne cel mai ascultat radio din ţară. Radio ZU se apropie

NAŢIONAL. Radio Kiss Fm a avut cea mai mare audienţă, dar şi cea mai mare scădere. Postul de radio al Antenna Group a avut 2.188.700 de ascultători, potrivit valului de vară. Cifrele au fost însă în declin, cu 168.200 de ascultători. 

În acelaşi timp, radio ZU este pe creştere şi se apropie ameninţător de Kiss. Postul a ajuns la 1.960.000 de ascultători, cu un plus de 47.500 de persoane. 

Europa FM completează podiumul, cu o medie de aproape 1,7 milioane de ascultători. Şi acest post a avut o creştere importantă comparativ cu valul similar din 2021: un plus de 78.600 de ascultători. 

Dacă în Bucureşti şi la oraşe e în creştere, la nivel naţional Digi Fm este în uşoară scădere.

Alte scăderi notabile au fost la Radio Romania Actualităţi (-112.00 de ascultători), Pro FM (-105.300 de ascultători), Antena Satelor (-107.500 de ascultători). 

Rock FM continuă ascensiunea. Postul de radio a ajuns la o medie naţională de 543.000 de ascultători, cu un plus de 44.100 de ascultători faţă de valul similar din 2021.

La fel creşte şi Radio Guerrilla. Postul aflat pe poziţia 15 în topul naţional a urcat la o medie de 152.000 de ascultători, cu aproape 30.000 în plus faţă de valul din vara lui 2021. 

Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în valurile mai-august 2021 şi mai-august 2022:

  NAŢIONAL Vara 2021   NAŢIONAL Vara 2022  
  Audienţa medie zilnică Daily Reach  Market Share (%) Audienţa medie zilnică Daily Reach  Market Share (%)
1 Kiss FM 2.356.900 10.5 Kiss FM 2.188.700 10.1
2 Radio ZU 1.913.200 9.4 Radio ZU 1.960.700 9.8
3 Radio România Actualităţi 1.805.300 12.9 Europa FM 1.697.200 11.1
4 Europa FM 1.618.600 9.5 Radio România Actualităţi 1.692.900 11.9
5 Digi FM 976.600 5.1 Digi FM 960.400 5.4
6 Magic FM 821.900 4.4 Magic FM 877.000 5.0
7 Pro FM 706.000 3.2 Pro FM 600.700 2.8
8 Virgin Radio 593.800 2.4 Virgin Radio 582.100 2.4
9 Antena Satelor 589.400 5.1 Rock FM 543.200 2.5
10 Rock FM 499.100 2.1 Antena Satelor 481.900 4.0
11 Radio România Iaşi 375.900 2.0 Radio România Iaşi 368.100 1.8
12 Radio România Oltenia Craiova 327.800 1.8 Radio România Cultural 291.900 1.1
13 Radio România Cultural 294.700 1.2 Radio România Oltenia Craiova 277.800 1.8
14 Radio România Timişoara 209.300 1.1 Naţional FM 188.400 0.9
15 Naţional FM 196.900 0.9 Guerrilla 152.500 0.8
16 Radio România Reşiţa 140.600 0.7 Radio România Timişoara 151.100 0.9
17 Guerrilla 122.800 0.5 Radio România Reşiţa 146.200 0.8
18 Radio România Târgu Mureş 96.900 0.5 Radio România Cluj 79.500 0.4
19 Radio România Cluj 79.500 0.3 Radio România Târgu Mureş 78.200 0.6
20 Itsy Bitsy FM 77.000 0.2 Radio România Constanţa 66.300 0.5
21 Radio România Constanţa 69.900 0.4 Radio România Bucureşti FM 62.300 0.2
22 Radio România Bucureşti FM 54.000 0.2 Itsy Bitsy FM 57.500 0.2
23 Radio România Braşov FM 5.000 0.0 Radio România Braşov FM 9.300 0.0
 
*total populaţie peste 11 ani
 
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute

Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Soby Soby
    @abc+, ce audiențe face Prima TV?

    Și ei urcă emisiunile atât pe Prima Play, cât și pe YouTube. În plus, Prima TV are 2 canale de YouTube și ambele funcționează din câte știu eu.
  • abc+ abc+
    Fanii ProTV, stați liniștiti că majoritatea publicului de la Pro nu are abonament Voyo (nici voi nu cred că aveți). Emisiunea este făcută prost, dacă era pe Antena sau Kanal, avea audiențe mai mari, dar din cauza brandului este pe 2.
    Cât despre difuzarea înainte de tv, de acord, o prostie. Nu doar că apar spoilere, dar emisiunile deja sunt disponibile pe diverse site-uri:))) ProTV greșește cu acest “voyo”.

    Ps: Kanal D câștigă mult mai bine cu emisiunile urcate pe YouTube decât Pro și Antena cu platformele lor. Nu doar acel abonament contează, ci și întreaga echipă de suport+alții, iar la Kanal D este doar cineva care urcă pe site și gata:))
  • Sabina Sabina
    Ștefan, era mai bună strategia din primăvară cu 24 de ore înainte de tv .Marian, Clanul va începe în octombrie.
  • R R
    Dati audientele de aseara ,Chefi la cutite lider de audienta detasat pe toate targeturile
  • Sabina Sabina
    Alexandra, așa este postarea cu o săptămână înainte pe Voyo poate afecta audiența tuturor emisiuniilor de pe Pro TV. Mai bine le posta cu o zi înainte ca în primăvară .Sper să se găsească o soluție.
  • marius marius
    @A1

    Europa FM se raporteaza la market share (timpul de ascultare), la care se uita publicitarii si de unde vin bugetele

    Prin urmare, Europa FM e No 1
  • Alin Alin
    Mie imi plac audientele Chill FM.....
  • Stefan Stefan
    Sabina, sunt de acord cu tine. Grupul din care face parte ProTV mizeaza din ce in ce mai mult pe atragerea de clienti noi pe Voyo. Se stie deja ca tinerii nu prea mai sunt interesati de radio si tv, ci mai mult de online. Pot sa vada in online ce vor si cand vor, asa ca nu ma mira scaderea (mica) de audienta a Pro-ului, atata timp cat castiga pe cealalta parte (Voyo).
  • MD MD
    Guerrilla in crestere? normal, razboiul din Ukraina a trezit pro-rusii catre postul lor favorit de propaganda rosie pesedista!
  • Marian Marian
    Marius , eu as fi mers tot pe Bobonete , formatul din primul sezon a fost mai frumos , eu nu stiu de ce se critica atata ca doar si in primul sezon tot aceleasi mancaruri sau bauturi au fost , Sabina are dreptate eu am spus demult ca vor fi probleme daca se da cu o saptamana inainte pe VOYO toate emisiunile vor avea de suferit nu-i de ajuns ca ne baga publicitate la greu acum vor bani mai multi cu VOYO , cred ca o sa se mai uite lituanianul in curad ca si Clanul il amana pana in Decembrie
  • Hasmote Hasmote
    Impuls nu este nicăieri în top, se vede clar ca este la comandă făcut topul asta al audientelor. O mascarada de propagandă pentru comercial, altfel cine ar pune botu sa atragă publicitate la preturi bune.
  • Alexandra Sachelarie Alexandra Sachelarie
    Strategia asta de la VOYO cu emisiunile disponibile cu săptămână înainte nu mi se pare bună. Adică unii oameni care au abonament pot profita de asta, în timp ce alții trebuie sa aștepte pana la difuzarea lor. Ca sa nu mai zic ca pot apărea și spoilere.
  • Marius Marius
    Marian, mie nu imi plac prezentatorii (mai bine zis Adela, Cabral mai merge). Plus ca, apar prea mult in emisiune, cu glumele lor. 5 minute concurentii in tabara, 10 minute probele, 15 minute prezentatorii. Publicitate. Iar 5 minute concurentii in tabara, 10 minute probele, 15 minute prezentatorii.
    La Survivor, vedeai mai mult concurentii. Aici, mai mult vezi prezentatorii.
  • Alexandra Sachelarie Alexandra Sachelarie
    Se vede de ce Kiss,Virgin și Pro au scăzut. La câte piese în care înlocuiesc versurile cu numele postului au băgat nu-i de mirare ca oamenii au început să le ocolească. Eu una prefer sa ascult Radio Impuls și One World Radio pentru ca au muzica mai buna.
  • Sabina Sabina
    Marian, cred că din cauză că emisiunea este postată cu o săptămână înainte pe Voyo. Vom vedea cum va merge emisiunea în continuare și dacă vor face modificări.

Trimite un comentariu

sus