Skip to main content

Cele mai ascultate matinale radio. Pe publicul comercial. DesKiss Dimineaţa, cea mai populară emisiune din România. Morning ZU şi Rock FM, primii în Bucureşti

 
Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

Care au fost cele mai ascultate emisiuni matinale radio, pe publicul tânăr? DesKiss Dimineaţa, noul matinal de pe Kiss FM, este cea mai ascultată emisiune din România pe publicul tânăr. Emisiunea are aproape 990.000 de ascultători, arată cel mai recent val de audienţe radio. 

Publicitate

Mai mult, emisiunea a crescut faţă de valul de toamnă 2021, când Kiss FM avea o altă formulă de matinal. 

Kiss a pierdut însă la oraşe, în favoarea Morning ZU. Matinalul prezentat de Buzdugan şi Morar este cel mai popular în rândul tinerilor de la oraşe. 

Morning ZU a recâştigat şi Capitala, pe care o pierduse cu un an înainte în favoarea Morning Glory, de pe Rock FM. 

Citeşte şi: AUDIENŢE MATINALE RADIO. Magic FM cu Liana Stanciu, revelaţia sezonului: l-a depăşit şi pe "fratele Exarhu". Deşteptarea de pe Europa FM, prima la oraşe, cu Morning ZU aproape

Paginademedia.ro prezintă în continuare audienţele emisiunilor de dimineaţă ale posturilor de radio, pe publicul comercial, la măsurătorile din perioada august - decembrie 2022:

BUCUREŞTI. Morning ZU redevine cel mai ascultat post de radio, pe publicul comercial, în Bucureşti, după ce anul precedent, în toamna lui 2021, fusese depăşit de Morning Glory de pe Rock FM. 

Morning ZU a avut o creştere consistentă de aproape 20.000 de ascultători, până la o medie de 93.000 de ascultători, în Capitală. 

Locul secund este al Morning Glory, cu o medie de 60.000 de ascultători. Cifrele sunt în scădere faţă de 2021, cu aproximativ 15.000 de ascultători. 

Poziţia a treia îi revine Kiss FM, coleg de trust cu Rock FM, care a avut o medie de 46.000 de ascultători. Cifrele au fost în uşoară creştere. Acestea sunt primele audienţe după schimbarea majoră din matinalul Kiss. Postul a intrat cu o nouă emisiune, DesKiss, prezentată de Cătălin Oprişan şi Ciprian Dinu

Magic FM, parte a aceluiaşi grup de presă cu Kiss şi cu Rock, a urcat pe poziţia a patra în topul matinalelor, cu o medie de 40.000 de ascultători. Postul de radio a urcat peste Deşteptarea Europa FM, care a pierdut audienţă în Capitală. De la o medie de 41.300 de ascultători în toamna lui 2021, la 35.400. 

Alte posturi care au ieşit „pe plus” în acest val de audienţă, pe segmentul de dimineaţă au fost: Virgin Radio, Romantic (care a urcat 3 poziţii), Guerrilla şi Dance FM. 

„Lanterna roşie” este Digi24 FM, fostul Chill FM, care preia doar emisia televiziunii Digi24, după modelul Realitatea FM. La fix un an de la această transformare, Digi24 FM nu are nici măcar 1.000 de ascultători în Capitală, pe segmentul de dimineaţă. La valul similar din septembrie 2021, postul avea o medie de 6.000 de ascultători tineri pe segmentul de dimineaţă.

Audienţa posturilor de radio din BUCUREŞTI, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de toamnă 2022, comparativ cu anul trecut, pe publicul comercial - 18-49 de ani:

  BUCURESTI COMERCIAL 2021 Daily Reach - persoane 2021 Market Share 2021   BUCURESTI COMERCIAL 2022 Daily Reach - persoane 2022 Market Share 2022
1 Rock FM 75.700 15.4   ZU 92.800 19.4
2 ZU 74.100 14.6   Rock FM 60.400 13.0
3 Kiss FM 45.100 9.3   Kiss FM 46.100 7.9
4 Europa FM 41.300 7.4   Magic FM 40.400 7.1
5 Magic FM 38.600 6.9   Europa FM 35.400 7.2
6 Virgin Radio 21.700 3.8   Virgin Radio 25.300 3.7
7 Digi FM 20.700 3.4   Romantic FM 21.200 3.6
8 Actualitati 19.700 4.0   Guerrila 19.200 4.9
9 ProFM 18.400 2.4   Dance FM 19.100 3.6
10 Romantic FM 17.300 3.8   ProFM 17.200 2.6
11 Guerrila 16.000 3.8   Digi FM 17.000 2.6
12 Dance FM 15.400 2.4   Actualitati 11.500 2.3
13 Impuls 13.600 4.1   Impuls 9.400 1.5
14 National FM 13.500 2.1   National FM 9.200 2.2
15 Itsy Bitsy 10.400 1.0   Cultural 7.400 0.8
16 Muzical 7.700 1.4   Itsy Bitsy 6.500 0.4
17 Digi24 FM 6.000 0.6   One World Radio 6.200 1.0
18 One World Radio 4.000 0.5   Ant. Satelor 3.600 0.8
19 Ant. Satelor 2.900 0.7   Bucuresti FM 3.300 0.6
20 Cultural 2.500 0.3   Sport Total 3.000 0.4
21 Bucuresti FM 1.300 0.1   Muzical 2.100 0.5
22 Tananana 0.0 0.0   Gold FM 1.200 0.1
23         Digi24 FM 900 0.1
               

Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute

Market Share: procent obţinut prin coroborarea a alţi doi indicatori - numărul de ascultători şi timpul mediu de ascultare.

URBAN. Schimbare interesantă şi la oraşe. Morning ZU trece peste matinalul Kiss FM. Matinalul prezentat de Daniel Buzdugan şi Mihai Morar a câştigat peste 100.000 de ascultători tineri, la oraşe. Morning ZU a avut, toamna aceasta, o medie de aproape 560.000 de ascultători, pe segmentul comercial. În toamna lui 2021, Morning ZU era pe locul al doilea, după Kiss, cu o medie de 453.000 de ascultători. 

Poziţia a doua îi revine matinalului DesKiss, care a avut o audienţă medie de 520.000 de ascultători. Şi matinalul Kiss a crescut faţă de toamna lui 2021, dar nu suficient. 

Locul trei pe podicum îi revine matinalului Deşteptarea, cu o medie de 390.000 de ascultători. 

Matinalul Magic Morning cu Liana Stanciu a fost al patrulea cel mai ascultat matinal pe publicul tânăr. 

Morning Glory îşi menţine trendul descendent şi la oraşe, unde a coborât de pe locul şase, pe şapte, la o medie de 152.000 de ascultători. În toamna lui 2021 avea 185.000.

Scădere şi la matinalul Digi FM, de aproximativ 40.000 de ascultători tineri. Postul îşi menţine însă poziţia cinci în audienţă, cu emisiunea de dimineaţă.

Guerrilla de dimineaţă creşte şi ea uşor în audienţă şi urcă un loc în clasamentul celor mai ascultate matinale, pe publicul comercial. 

Audienţa posturilor de radio în mediul URBAN, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de toamnă 2022, comparativ cu anul trecut, pe publicul comercial - 18-49 de ani:

  URBAN COMERCIAL 2021 Daily Reach - persoane 2021 Market Share 2021   URBAN COMERCIAL 2022 Daily Reach - persoane 2022 Market Share 2022
1 Kiss FM 506.300 14.7   ZU 558.600 17.2
2 ZU 453.000 13.9   Kiss FM 519.700 15.1
3 Europa FM 357.400 12.6   Europa FM 389.300 13.9
4 Magic FM 215.500 7.5   Magic FM 228.300 8.1
5 Digi FM 208.800 6.9   Digi FM 168.400 4.3
6 Rock FM 185.200 5.8   Virgin Radio 162.100 4.2
7 Actualitati 148.500 5.0   Rock FM 151.800 4.5
8 Virgin Radio 142.000 3.1   Actualitati 116.800 3.7
9 ProFM 84.300 2.5   ProFM 98.500 2.9
10 National FM 41.400 1.0   Guerrilla 43.400 1.4
11 Guerrilla 39.100 1.2   Cultural 32.000 0.9
12 Ant. Satelor 13.500 0.5   National FM 25.800 0.8
13 Craiova 12.900 0.5   Resita 19.300 0.2
14 Cultural 12.600 0.3   Itsy Bitsy 13.300 0.2
15 Iasi 11.100 0.4   Timisoara 9.900 0.4
16 Timisoara 8.300 0.4   Tg. Mures 8.700 0.3
17 Cluj 7.400 0.2   Ant. Satelor 7.900 0.3
18 Bucuresti FM 6.500 0.2   Craiova 6.500 0.1
19 Constanta 6.100 0.2   Cluj 6.200 0.2
20 Resita 6.000 0.2   Iasi 4.800 0.1
21 RR Brasov FM 0.0 0.0   Bucuresti FM 3.400 0.1
22 Tg. Mures 0.0 0.0   RR Brasov FM 3.300 0.1
23         Constanta 1.500 0.0
               

Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute

Market Share: procent obţinut prin coroborarea a alţi doi indicatori - numărul de ascultători şi timpul mediu de ascultare.

NAŢIONAL. DesKiss, matinalul de pe Kiss, reuşeşte să crească la nivel naţional, fiind cel mai ascultat matinal din România. Aproape 990.000 de ascultători este media zilnică a emisiunii, cu peste 100.000 de ascultători în plus faţă de toamna lui 2021. Pe publicul comercial! 

Morning ZU a avut poziţia secundă, cu o medie de 820.000 de ascultători tineri. Şi aici a fost o creştere de 63.000 de persoane faţă de valul similar din 2021. 

Locul al treilea a fost al matinalului Deşteptarea, cu o medie de 580.000 de ascultători tineri pe ediţie, în valul de toamnă 2022. Şi Europa FM a ieşit pe plus, cu 33.000 de ascultători. 

Matinalul Rock FM cade un loc în audienţă, pe opt, şi scade sub 200.000 de ascultători tineri, la nivel naţional. 

Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de toamnă 2022, comparativ cu anul trecut, pe publicul comercial - 18-49 de ani:

  NATIONAL COMERCIAL 2021 Daily Reach - persoane 2021 Market Share 2021   NATIONAL COMERCIAL 2022 Daily Reach - persoane 2022 Market Share 2022
1 Kiss FM 877.400 15.5   Kiss FM 988.800 17.6
2 ZU 754.200 14.7   ZU 817.800 14.8
3 Europa FM 544.300 11.0   Europa FM 577.300 12.7
4 Digi FM 376.700 8.0   Digi FM 352.600 5.4
5 Magic FM 288.600 6.0   Magic FM 329.600 6.6
6 Actualitati 242.000 4.6   Virgin Radio 277.900 4.6
7 Rock FM 216.300 4.1   Actualitati 207.900 4.2
8 Virgin Radio 192.600 2.9   Rock FM 197.400 3.7
9 ProFM 144.500 2.4   ProFM 151.900 2.4
10 National FM 69.600 1.2   Guerrilla 61.900 1.1
11 Guerrilla 50.700 1.0   Resita 51.100 0.6
12 Ant. Satelor 45.000 0.8   Cultural 51.000 0.7
13 Iasi 40.800 1.0   National FM 43.400 0.9
14 Craiova 27.200 0.6   Ant. Satelor 40.900 0.6
15 Timisoara 25.600 0.9   Craiova 26.300 0.4
16 Cultural 20.500 0.2   Timisoara 20.400 0.5
17 Resita 18.400 0.3   Iasi 19.600 0.4
18 Cluj 13.600 0.2   Itsy Bitsy 13.300 0.1
19 Constanta 11.300 0.3   Cluj 10.700 0.1
20 Bucuresti FM 6.500 0.1   Tg. Mures 8.700 0.2
21 RR Brasov FM 0.0 0.0   Bucuresti FM 3.400 0.1
22 Tg. Mures 0.0 0.0   RR Brasov FM 3.300 0.1
23         Constanta 1.500 0.0
               

Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute

Market Share: procent obţinut prin coroborarea a alţi doi indicatori - numărul de ascultători şi timpul mediu de ascultare.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus