Audienţe RADIO. Radio ZU şi-a păstrat Capitala, iar Kiss FM a fost cel mai ascultat la oraşe şi la nivel naţional, arată cel mai recent studiu de audienţe radio (29 august - 18 decembrie 2022), realizat de IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research.
A fost un val de audienţă în care au câştigat posturi precum Radio ZU, Europa FM, Virgin Radio, Digi FM, Magic sau Guerrilla.
Iar pe minus au fost, printre altele, posturile National FM, Rock FM şi Pro FM.
Paginademedia.ro prezintă în continuare concluziile studiului de audienţă realizat în perioada 29 august 2022 - 18 decembrie 2022:
BUCUREŞTI. Radio ZU domneşte în continuare în Capitală şi merge pe un trend ascendent. Postul de radio al Antena Group are o medie de 230.000 de ascultători zi de zi, în perioada august - decembrie 2022. Cifrele sunt în creştere cu 25.000 faţă de valul similar din 2021.
Clasamentul este completat de Romania Actualităţi, cu o medie de 175.400 de ascultptori şi de Kiss FM, cu 163.000 de ascultători.
Noile schimbări din matinalul Kiss par să se simtă şi în audienţe. Postul a fost în creştere cu 8.200 de ascultători.
Magic FM, „frate” de trust cu Kiss FM, a fost şi el pe plus, cu 10.500 de ascultători. Media postului în toamna trecută a fost de 160.000 de ascultători.
Europa FM a avut una dintre cele mai consistente creşteri din acest val, în Bucureşti. Postul de radio a avut o medie de 150.000 de ascultători zilnic, cu aproape 20.000 mai mulţi decât în valul similar din 2021.
În plus, Europa FM trece peste Rock, post care în acest val a ieşti pe „minus”. Postul Rock FM a avut o medie de 127.000 de ascultători, toamna trecută, cu 12.000 mai puţini faţă de valul similar din 2021.
Virgin Radio, care face parte din acelaşi trust cu Europa FM, a fost postul cu cea mai mare creştere în Bucureşti: un plus de aproape 20.000 de acultători. Virgin a avut o medie de 81.300 de ascultători şi a urcat peste Digi şi Pro FM.
Romantic FM îşi menţine poziţia şapte în audienţe cu o medie de 100.000 de ascultători.
Creştere şi pentru Radio Guerrilla, care a urcat de pe poziţia 14, pe 12, şi a obţinut o medie de 44.000 de ascultători, cu aproape 11.000 mai mulţi decât în valul anterior (o creştere de peste 30%).
NOTĂ. Analiza Paginademedia.ro ia în calcul clasamentul după numărul de ascultători (Daily Reach). În calculul cotei de piaţă mai intră un indicator. Se numeşte timp mediu de ascultare.
Dacă o staţie are mai puţini ascultători, dar care stau mult pe post (timpul de ascultate ridicat), cota de piaţă va fi mai mare decât a unui radio care are ascultători mai mulţi, dar care petrec mai puţin timp acolo.
Audienţa posturilor de radio din BUCUREŞTI, în valurile august-decembrie 2021 şi august-decembrie 2022:
BUCURESTI | Daily Reach 2021 | Market Share 2021 (%) | BUCURESTI | Daily Reach 2022 | Market Share 2022 (%) | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Radio ZU | 203.100 | 10.3 | Radio ZU | 228.300 | 12.1 | |
2 | Romania Actualitati | 201.400 | 15.4 | Romania Actualitati | 175.400 | 12.6 | |
3 | Kiss FM | 154.700 | 6 | Kiss FM | 162.900 | 7.3 | |
4 | Magic FM | 149.100 | 7 | Magic FM | 159.600 | 10 | |
5 | Rock FM | 139.300 | 7 | Europa FM | 150.200 | 8.3 | |
6 | Europa FM | 131.000 | 7.4 | Rock FM | 126.900 | 5.7 | |
7 | Romantic FM | 109.500 | 6.6 | Romantic FM | 100.300 | 4.7 | |
8 | Digi FM | 70.200 | 2.7 | Virgin Radio | 81.300 | 2.7 | |
9 | Pro FM | 69.200 | 3 | Pro FM | 61.300 | 2.8 | |
10 | Virgin Radio | 61.500 | 2.7 | Digi FM | 60.600 | 2.4 | |
11 | Dance FM | 49.600 | 1.9 | Dance FM | 59.100 | 2.5 | |
12 | National FM | 42.000 | 1.8 | Radio Guerrilla | 43.900 | 2.5 | |
13 | Radio Romania Cultural | 41.5000 | 1.8 | Radio Romania Cultural | 41.300 | 1.9 | |
14 | Radio Guerrilla | 33.200 | 1.7 | National FM | 27.900 | 1.3 | |
15 | Antena Satelor | 28.800 | 2.2 | Radio Impuls | 27.200 | 1.3 | |
16 | Romania Muzical | 28.700 | 1.7 | Romania Muzical | 17.400 | 0.7 | |
17 | Radio Impuls | 22.100 | 1.2 | Antena Satelor | 17.300 | 1.5 | |
18 | Itsy Bitsy FM | 21.200 | 0.6 | Gold FM | 15.900 | 1 | |
19 | One World Radio (fost Vibe FM) | 18.000 | 0.5 | One World Radio (fost Vibe FM) | 15.500 | 0.5 | |
20 | Digi24 FM | 17.400 | 0.7 | Sport Total FM | 13.200 | 0.5 | |
21 | Sport Total FM | 10.200 | 0.4 | Itsy Bitsy FM | 13.200 | 0.5 | |
22 | Bucuresti FM | 6.100 | 0.1 | Bucuresti FM | 11.000 | 0.8 | |
23 | Tananana | 2.800 | 0.1 | Digi24 FM | 7.800 | 0.2 | |
24 | Tananana | ||||||
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.
URBAN. Kiss FM are prima poziţia la oraşe, cu peste 1,3 milioane de ascultători media zilnică, în toamna lui 2022. Postul a câştigat 32.000 de ascultători faţă de toamna lui 2021.
Locul secund, la distanţă de Kiss FM a fost al Radio ZU, care a avut o medie de 1,2 milioane de ascultători, în uşoară scădere faţă de 2021.
Cea mai mare creştere în mediul urban a venit de la Europa FM, care a câştigat aproape 60.000 de ascultători. Cu o medie de 1,1 milioane de persoane, Europa FM a ajuns al treilea cel mai ascultat post de radio de la oraşe, urcând peste Radio România Actualităţi.
Magic FM, poziţia cinci în top, îşi menţine audienţa de aproape 700.000 de ascultători, media zilncă.
Digi FM îşi menţine poziţia şase în audienţe, cu o uşoară creştere pe urban, până la 580.000 de ascultători.
Creştere bună şi pentru Virgin Radio, care a câştigat 40.000 de ascultători, având o medie de 384.000 de orăşeni.
Radio Guerrilla urcă două poziţii (de pe 16, pe 14), până la o medie de 111.000 de persoane (un plus de 21.000 de ascultători).
Audienţa posturilor de radio în mediul URBAN, în valurile august-decembrie 2021 şi august-decembrie 2022:
URBAN | Daily Reach 2021 | Market Share 2021 (%) | URBAN | Daily Reach 2022 | Market Share 2022 (%) | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kiss FM | 1.325.100 | 9.6 | Kiss FM | 1.357.400 | 9.7 | |
2 | ZU | 1.210.600 | 9.8 | ZU | 1.208.400 | 10.3 | |
3 | Romania Actualitati | 1.128.600 | 13.7 | Europa FM | 1.137.800 | 12.1 | |
4 | Europa FM | 1.079.300 | 11.9 | Romania Actualitati | 1.041.800 | 12.6 | |
5 | Magic FM | 697.200 | 6.5 | Magic FM | 698.600 | 6.5 | |
6 | Digi FM | 574.700 | 4 | Digi FM | 580.000 | 4.6 | |
7 | Pro FM | 435.200 | 3.2 | Pro FM | 397.300 | 3.1 | |
8 | Rock FM | 390.300 | 3.1 | Virgin Radio | 384.300 | 2.6 | |
9 | Virgin Radio | 343.700 | 2.1 | Rock FM | 345.200 | 2.9 | |
10 | Radio Romania Cultural | 185.700 | 1.3 | Radio Romania Cultural | 202.300 | 1.7 | |
11 | National FM | 170.400 | 1.3 | Antena Satelor | 131.800 | 1.5 | |
12 | Antena Satelor | 166.500 | 2.3 | Radio Romania Oltenia Craiova | 112.400 | 0.8 | |
13 | Radio Romania Oltenia Craiova | 140.800 | 1.2 | National FM | 111.300 | 0.8 | |
14 | Radio Romania Iasi | 112.200 | 1 | Radio Guerrilla | 111.100 | 0.8 | |
15 | Radio Romania Timisoara | 103.500 | 1.1 | Radio Romania Iasi | 110.800 | 1.1 | |
16 | Radio Guerrilla | 90.100 | 0.7 | Radio Romania Resita | 89.600 | 0.5 | |
17 | Radio Romania Resita | 71.100 | 0.6 | Radio Romania Timisoara | 83.500 | 0.8 | |
18 | Radio Romania Targu Mures | 56.600 | 0.5 | Radio Romania Cluj | 53.100 | 0.4 | |
19 | Itsy Bitsy FM | 51.000 | 0.2 | Itsy Bitsy FM | 42.300 | 0.2 | |
20 | Radio Romania Constanţa | 45.600 | 0.4 | Radio Romania Targu Mures | 40.300 | 0.5 | |
21 | Radio Romania Cluj | 36.700 | 0.2 | Radio Romania Constanţa | 26.900 | 0.3 | |
22 | Bucureşti FM | 31.200 | 0.2 | Bucureşti FM | 21.500 | 0.2 | |
23 | Radio Romania Brasov FM | 5.600 | 0 | Radio Romania Brasov FM | 5.100 | 0 | |
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.
NAŢIONAL. Kiss Fm rămâne cel mai ascultat radio din România cu peste 2,3 milioane de ascultători în întreaga ţară, zi de zi.
Poziţia a doua îi revine Radio ZU, cu aproape două milioane de ascultători. Cifrele au fost în uşoară scădere, cu minus 20.000 de persoane.
Europa FM, de pe poziţia a patra, rămâne în jurul a 1,6 milioane de ascultători.
Cine a ieşit pe plus:
- Digi FM - 1,003 milioane de ascultători (+44.000)
- Magic FM - 993.000 (+62.000)
- Virgin Radio - 585.000 (+63.000)
- Radio Romania Cultural - 317.000 (+54.000)
- Radio Guerrilla - 135.000 (+23.800)
Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în valurile august-decembrie 2021 şi august-decembrie 2022:
NATIONAL | Daily Reach 2021 | Market Share 2021 (%) | NATIONAL | Daily Reach 2022 | Market Share 2022 (%) | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kiss FM | 2.342.200 | 10.6 | Kiss FM | 2.329.000 | 10.7 | |
2 | Radio ZU | 1.989.300 | 9.8 | Radio ZU | 1.969.800 | 10.5 | |
3 | Radio Romania Actualitati | 1.798.200 | 12.7 | Radio Romania Actualitati | 1.723.400 | 12.7 | |
4 | Europa FM | 1.605.400 | 10.4 | Europa FM | 1.595.100 | 10.1 | |
5 | Digi FM | 959.100 | 4.6 | Digi FM | 1.003.500 | 5.1 | |
6 | Magic FM | 931.300 | 5.3 | Magic FM | 993.400 | 5.7 | |
7 | Pro FM | 670.300 | 3 | Pro FM | 625.700 | 3 | |
8 | Virgin Radio | 521.900 | 2.2 | Virgin Radio | 585.000 | 2.6 | |
9 | Antena Satelor | 485.500 | 3.6 | Antena Satelor | 447.900 | 3.5 | |
10 | Rock FM | 482.100 | 2.3 | Rock FM | 422.900 | 2.2 | |
11 | Radio Romania Iasi | 346.400 | 2.2 | Radio Romania Cultural | 317.100 | 1.4 | |
12 | Radio Romania Oltenia Craiova | 276.400 | 1.5 | Radio Romania Iasi | 282.500 | 1.4 | |
13 | National FM | 265.700 | 1.2 | Radio Romania Oltenia Craiova | 260.200 | 1.3 | |
14 | Radio Romania Cultural | 262.900 | 1 | National FM | 186.900 | 0.9 | |
15 | Radio Romania Timisoara | 192.800 | 1.3 | Radio Romania Timisoara | 158.300 | 0.9 | |
16 | Radio Romania Resita | 125.600 | 0.6 | Radio Romania Resita | 147.600 | 0.6 | |
17 | Radio Guerrilla | 111.200 | 0.5 | Radio Guerrilla | 135.000 | 0.6 | |
18 | Radio Romania Targu Mures | 96.100 | 0.5 | Radio Romania Cluj | 117.900 | 0.5 | |
19 | Radio Romania Cluj | 93.000 | 0.7 | Radio Romania Targu Mures | 70.200 | 0.6 | |
20 | Radio Romania Constanta | 77.100 | 0.5 | Itsy Bitsy FM | 65.700 | 0.2 | |
21 | Itsy Bitsy FM | 74.800 | 0.2 | Bucuresti FM | 54.000 | 0.2 | |
22 | Bucuresti FM | 62.000 | 0.2 | Radio Romania Constanta | 41.600 | 0.2 | |
23 | Radio Romania Brasov FM | 7.300 | 0 | Radio Romania Brasov FM | 11.100 | 0 | |
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii
Ediția de aseară a emisiunii a înregistrat, în intervalul orar 20:28 – 23:29, un rating de 8.3 puncte și o cotă de piață de 25%, în rândul publicului național, cu vârsta cuprinsă între 21 și 54 de ani, din categoriile ESOMAR ABCD. De-a lungul difuzării, la nivel național, peste 1.6 milioane de români au trăit cu sufletul la gură alături de concurenți, iar în minutul de aur, la ora 20:56, peste 2.3 milioane de telespectatori erau pe PRO TV!
Ce visezi Mile postac ? Ce aberezi ? Ai ajuns sa copiezi nume cand supara adevarul ? Zi de Lia Zero Pensionara si Marinica Zero. Si de Asiaticii Zero ca au scazut in audiente.
Cum inventeaza si Antenuta Zero. Nu zici asta postac ? Au bagat stire ca Lia Zero lider la comercial feminin. Serios ? Pai comercial masculin nu conteaza ?
„- amendă de 10.000 de lei pentru ediții informative din data de 03.12.2022, în cadrul cărora a fost difuzată știrea având ca titlul „Scandalul acționarilor B1 TV continuă. Ultimatum pentru Oancea” fără a se ține cont de dispozițiile art. 64 alin. (1) lit. b) din Cod, conform cărora : „În virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele principii : (…) b) informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă.”
Uite că scandalul între patronii B1 TV continuă... Sursa este https://cna.ro/article12331,12331.html
P.S.
Degeaba vă certați care target comercial e mai bun! Targetul NAȚIONAL arată nivelul de succes al unei emisiunii într-o societate...
Că e singurul care ia în calcul toate categoriile de vârstă, sex, localitate, etc.
E un target GLOBAL/TOTAL.
Acum că publicitarii fug de el, e decizia lor PROASTĂ! Că dacă cineva considerat bătrân vede alimente sau medicamente la reducere (ceea ce e minim 75% dintr-o pauză publicitară), fiți siguri că le cumpără după ce le vede la TV. Plus că pensia e un venit mai sigur decât salariul... (Odată obținut acest drept, nimeni nu-l poate retrage.)
Ca să nu mai menționez că tind să devină majoritari!
a1 prezinta pe site ul ei audienta pe comercial urban 21-54, nu pe 18-54 urban, cum procedeaza de obicei! Ha ha ha ha, tot ca sa fie si ea lider pe un target! Sunt penibili! L au intrecut si pe mile in penibilitate! Cum ar fi acum, ProTv, sa prezinte pe 18-54 urban ca sa fie lideri?
Licența pentru Realitatea FM București expiră pe 21 aprilie 2023, se pare că Realitatea FM va rămâne doar la Alexandria, dar este pe o altă firmă (la firma ce deține Realitatea Sportivă și Realitatea Star).
Sincer, sper sa bage Fierbinti luni, marti si miercuri, inainte de Survivor. Survivor sa fie bagat dupa serial (si sa se termina la 00:00). Iar Clanul joi, sa stearga pe jos cu Lia Zero Pensionara.