Skip to main content

AUDIENŢE RADIO. Cele mai ascultate posturi: Radio ZU domină în Bucureşti, Kiss FM, la oraşe. Cine scade şi cine creşte?

 
Foto: Pexels
Foto: Pexels

Audienţe RADIO. Radio ZU şi-a păstrat Capitala, iar Kiss FM a fost cel mai ascultat la oraşe şi la nivel naţional, arată cel mai recent studiu de audienţe radio (29 august - 18 decembrie 2022), realizat de  IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research. 

Publicitate

A fost un val de audienţă în care au câştigat posturi precum Radio ZU, Europa FM, Virgin Radio, Digi FM, Magic sau Guerrilla. 

Iar pe minus au fost, printre altele, posturile National FM, Rock FM şi Pro FM. 

Paginademedia.ro prezintă în continuare concluziile studiului de audienţă realizat în perioada 29 august 2022 - 18 decembrie 2022:

BUCUREŞTI. Radio ZU domneşte în continuare în Capitală şi merge pe un trend ascendent. Postul de radio al Antena Group are o medie de 230.000 de ascultători zi de zi, în perioada august - decembrie 2022. Cifrele sunt în creştere cu 25.000 faţă de valul similar din 2021.

Clasamentul este completat de Romania Actualităţi, cu o medie de 175.400 de ascultptori şi de Kiss FM, cu 163.000 de ascultători. 

Noile schimbări din matinalul Kiss par să se simtă şi în audienţe. Postul a fost în creştere cu 8.200 de ascultători. 

Magic FM, „frate” de trust cu Kiss FM, a fost şi el pe plus, cu 10.500 de ascultători. Media postului în toamna trecută a fost de 160.000 de ascultători. 

Europa FM a avut una dintre cele mai consistente creşteri din acest val, în Bucureşti. Postul de radio a avut o medie de 150.000 de ascultători zilnic, cu aproape 20.000 mai mulţi decât în valul similar din 2021. 

În plus, Europa FM trece peste Rock, post care în acest val a ieşti pe „minus”. Postul Rock FM a avut o medie de 127.000 de ascultători, toamna trecută, cu 12.000 mai puţini faţă de valul similar din 2021. 

Virgin Radio, care face parte din acelaşi trust cu Europa FM, a fost postul cu cea mai mare creştere în Bucureşti: un plus de aproape 20.000 de acultători. Virgin a avut o medie de 81.300 de ascultători şi a urcat peste Digi şi Pro FM. 

Romantic FM îşi menţine poziţia şapte în audienţe cu o medie de 100.000 de ascultători. 

Creştere şi pentru Radio Guerrilla, care a urcat de pe poziţia 14, pe 12, şi a obţinut o medie de 44.000 de ascultători, cu aproape 11.000 mai mulţi decât în valul anterior (o creştere de peste 30%). 

NOTĂ. Analiza Paginademedia.ro ia în calcul clasamentul după numărul de ascultători (Daily Reach). În calculul cotei de piaţă mai intră un indicator. Se numeşte timp mediu de ascultare.

Dacă o staţie are mai puţini ascultători, dar care stau mult pe post (timpul de ascultate ridicat), cota de piaţă va fi mai mare decât a unui radio care are ascultători mai mulţi, dar care petrec mai puţin timp acolo.

 

Audienţa posturilor de radio din BUCUREŞTI, în valurile august-decembrie 2021 şi august-decembrie 2022:

  BUCURESTI Daily Reach 2021 Market Share 2021 (%)   BUCURESTI Daily Reach 2022 Market Share 2022 (%)
1 Radio ZU 203.100 10.3   Radio ZU 228.300 12.1
2 Romania Actualitati 201.400 15.4   Romania Actualitati 175.400 12.6
3 Kiss FM 154.700 6   Kiss FM 162.900 7.3
4 Magic FM 149.100 7   Magic FM 159.600 10
5 Rock FM 139.300 7   Europa FM 150.200 8.3
6 Europa FM 131.000 7.4   Rock FM 126.900 5.7
7 Romantic FM 109.500 6.6   Romantic FM 100.300 4.7
8 Digi FM 70.200 2.7   Virgin Radio 81.300 2.7
9 Pro FM 69.200 3   Pro FM 61.300 2.8
10 Virgin Radio 61.500 2.7   Digi FM 60.600 2.4
11 Dance FM 49.600 1.9   Dance FM 59.100 2.5
12 National FM 42.000 1.8   Radio Guerrilla 43.900 2.5
13 Radio Romania Cultural 41.5000 1.8   Radio Romania Cultural 41.300 1.9
14 Radio Guerrilla 33.200 1.7   National FM 27.900 1.3
15 Antena Satelor 28.800 2.2   Radio Impuls 27.200 1.3
16 Romania Muzical 28.700 1.7   Romania Muzical 17.400 0.7
17 Radio Impuls 22.100 1.2   Antena Satelor 17.300 1.5
18 Itsy Bitsy FM 21.200 0.6   Gold FM 15.900 1
19 One World Radio (fost Vibe FM) 18.000 0.5   One World Radio (fost Vibe FM) 15.500 0.5
20 Digi24 FM 17.400 0.7   Sport Total FM 13.200 0.5
21 Sport Total FM 10.200 0.4   Itsy Bitsy FM 13.200 0.5
22 Bucuresti FM 6.100 0.1   Bucuresti FM 11.000 0.8
23 Tananana 2.800 0.1   Digi24 FM 7.800 0.2
24         Tananana    
               
*total populaţie peste 11 ani
 
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute

Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

URBAN. Kiss FM are prima poziţia la oraşe, cu peste 1,3 milioane de ascultători media zilnică, în toamna lui 2022. Postul a câştigat 32.000 de ascultători faţă de toamna lui 2021. 

Locul secund, la distanţă de Kiss FM a fost al Radio ZU, care a avut o medie de 1,2 milioane de ascultători, în uşoară scădere faţă de 2021. 

Cea mai mare creştere în mediul urban a venit de la Europa FM, care a câştigat aproape 60.000 de ascultători. Cu o medie de 1,1 milioane de persoane, Europa FM a ajuns al treilea cel mai ascultat post de radio de la oraşe, urcând peste Radio România Actualităţi. 

Magic FM, poziţia cinci în top, îşi menţine audienţa de aproape 700.000 de ascultători, media zilncă. 

Digi FM îşi menţine poziţia şase în audienţe, cu o uşoară creştere pe urban, până la 580.000 de ascultători. 

Creştere bună şi pentru Virgin Radio, care a câştigat 40.000 de ascultători, având o medie de 384.000 de orăşeni. 

Radio Guerrilla urcă două poziţii (de pe 16, pe 14), până la o medie de 111.000 de persoane (un plus de 21.000 de ascultători). 

Audienţa posturilor de radio în mediul URBAN, în valurile august-decembrie 2021 şi august-decembrie 2022:

  URBAN Daily Reach 2021 Market Share 2021 (%)   URBAN Daily Reach 2022 Market Share 2022 (%)
1 Kiss FM 1.325.100 9.6   Kiss FM 1.357.400 9.7
2 ZU 1.210.600 9.8   ZU 1.208.400 10.3
3 Romania Actualitati 1.128.600 13.7   Europa FM 1.137.800 12.1
4 Europa FM 1.079.300 11.9   Romania Actualitati 1.041.800 12.6
5 Magic FM 697.200 6.5   Magic FM 698.600 6.5
6 Digi FM 574.700 4   Digi FM 580.000 4.6
7 Pro FM 435.200 3.2   Pro FM 397.300 3.1
8 Rock FM 390.300 3.1   Virgin Radio 384.300 2.6
9 Virgin Radio 343.700 2.1   Rock FM 345.200 2.9
10 Radio Romania Cultural 185.700 1.3   Radio Romania Cultural 202.300 1.7
11 National FM 170.400 1.3   Antena Satelor 131.800 1.5
12 Antena Satelor 166.500 2.3   Radio Romania Oltenia Craiova 112.400 0.8
13 Radio Romania Oltenia Craiova 140.800 1.2   National FM 111.300 0.8
14 Radio Romania Iasi 112.200 1   Radio Guerrilla 111.100 0.8
15 Radio Romania Timisoara 103.500 1.1   Radio Romania Iasi 110.800 1.1
16 Radio Guerrilla 90.100 0.7   Radio Romania Resita 89.600 0.5
17 Radio Romania Resita 71.100 0.6   Radio Romania Timisoara 83.500 0.8
18 Radio Romania Targu Mures 56.600 0.5   Radio Romania Cluj 53.100 0.4
19 Itsy Bitsy FM 51.000 0.2   Itsy Bitsy FM 42.300 0.2
20 Radio Romania Constanţa 45.600 0.4   Radio Romania Targu Mures 40.300 0.5
21 Radio Romania Cluj 36.700 0.2   Radio Romania Constanţa 26.900 0.3
22 Bucureşti FM 31.200 0.2   Bucureşti FM 21.500 0.2
23 Radio Romania Brasov FM 5.600 0   Radio Romania Brasov FM 5.100 0
               
*total populaţie peste 11 ani

Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute

Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

NAŢIONAL. Kiss Fm rămâne cel mai ascultat radio din România cu peste 2,3 milioane de ascultători în întreaga ţară, zi de zi. 

Poziţia a doua îi revine Radio ZU, cu aproape două milioane de ascultători. Cifrele au fost în uşoară scădere, cu minus 20.000 de persoane. 

Europa FM, de pe poziţia a patra, rămâne în jurul a 1,6 milioane de ascultători. 

Cine a ieşit pe plus: 

  • Digi FM - 1,003 milioane de ascultători (+44.000)
  • Magic FM - 993.000 (+62.000)
  • Virgin Radio - 585.000 (+63.000)
  • Radio Romania Cultural - 317.000 (+54.000)
  • Radio Guerrilla - 135.000 (+23.800)

Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în valurile august-decembrie 2021 şi august-decembrie 2022:

  NATIONAL Daily Reach 2021 Market Share 2021 (%)   NATIONAL Daily Reach 2022 Market Share 2022 (%)
1 Kiss FM 2.342.200 10.6   Kiss FM 2.329.000 10.7
2 Radio ZU 1.989.300 9.8   Radio ZU 1.969.800 10.5
3 Radio Romania Actualitati 1.798.200 12.7   Radio Romania Actualitati 1.723.400 12.7
4 Europa FM 1.605.400 10.4   Europa FM 1.595.100 10.1
5 Digi FM 959.100 4.6   Digi FM 1.003.500 5.1
6 Magic FM 931.300 5.3   Magic FM 993.400 5.7
7 Pro FM 670.300 3   Pro FM 625.700 3
8 Virgin Radio 521.900 2.2   Virgin Radio 585.000 2.6
9 Antena Satelor 485.500 3.6   Antena Satelor 447.900 3.5
10 Rock FM 482.100 2.3   Rock FM 422.900 2.2
11 Radio Romania Iasi 346.400 2.2   Radio Romania Cultural 317.100 1.4
12 Radio Romania Oltenia Craiova 276.400 1.5   Radio Romania Iasi 282.500 1.4
13 National FM 265.700 1.2   Radio Romania Oltenia Craiova 260.200 1.3
14 Radio Romania Cultural 262.900 1   National FM 186.900 0.9
15 Radio Romania Timisoara 192.800 1.3   Radio Romania Timisoara 158.300 0.9
16 Radio Romania Resita 125.600 0.6   Radio Romania Resita 147.600 0.6
17 Radio Guerrilla 111.200 0.5   Radio Guerrilla 135.000 0.6
18 Radio Romania Targu Mures 96.100 0.5   Radio Romania Cluj 117.900 0.5
19 Radio Romania Cluj 93.000 0.7   Radio Romania Targu Mures 70.200 0.6
20 Radio Romania Constanta 77.100 0.5   Itsy Bitsy FM 65.700 0.2
21 Itsy Bitsy FM 74.800 0.2   Bucuresti FM 54.000 0.2
22 Bucuresti FM 62.000 0.2   Radio Romania Constanta 41.600 0.2
23 Radio Romania Brasov FM 7.300 0   Radio Romania Brasov FM 11.100 0
               
*total populaţie peste 11 ani
 
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute

Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

 

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Marian Marian
    Am vazut si eu ca acum antena prezinta targetul camercial urban 21-54 si numai prezinta 18-54 , deoarece sunt primi cu emisiunea lungita pana la ora 00 11 , amandoua sunt aproape la egalitate cu un plus pentru antena ca se termina mai tarziu , nu stiu ce se va intampla in continuare va ceste sau va scadea una din cele doua mai ales ca de saptamana viitoare Survivor va fi transmis cu o zi inainte pe VOYO dar nu cred ca ar trebui bagat Las Fierbinti inainte si pe urma emisiunea sau cine stie ce ne mai rezerva viitorul
  • MucCelMic MucCelMic
    Audienta ar trebui sa se masoare DOAR pe intervalul de intersectie al emisiunilor, nu ce inventeaza Antena 1 (public urban comercial 21-54). Clasamentul adevarat este cel prezentat aici: ***
    Ediția de aseară a emisiunii a înregistrat, în intervalul orar 20:28 – 23:29, un rating de 8.3 puncte și o cotă de piață de 25%, în rândul publicului național, cu vârsta cuprinsă între 21 și 54 de ani, din categoriile ESOMAR ABCD. De-a lungul difuzării, la nivel național, peste 1.6 milioane de români au trăit cu sufletul la gură alături de concurenți, iar în minutul de aur, la ora 20:56, peste 2.3 milioane de telespectatori erau pe PRO TV!
  • Sabina Sabina
    Ediția de aseară a emisiunii a înregistrat, în intervalul orar 20:28 – 23:29, un rating de 8.3 puncte și o cotă de piață de 25%, în rândul publicului național, cu vârsta cuprinsă între 21 și 54 de ani, din categoriile ESOMAR ABCD. De-a lungul difuzării, la nivel național, peste 1.6 milioane de români au trăit cu sufletul la gură alături de concurenți, iar în minutul de aur, la ora 20:56, peste 2.3 milioane de telespectatori erau pe PRO TV!
  • Survica Survica
    Hahaha, fiecare inventează clasamente ca să fie el pe primul loc. Pro TV va ajunge să ceară ”Rating emisiuni care incep cu litera S pe publicul BCD 24-25 de ani din localităti cu litera V”, Kanal D ”Top Rating canale care încep cu K pe populatie din localitatati de langa mare”.

    Ce visezi Mile postac ? Ce aberezi ? Ai ajuns sa copiezi nume cand supara adevarul ? Zi de Lia Zero Pensionara si Marinica Zero. Si de Asiaticii Zero ca au scazut in audiente.

    Cum inventeaza si Antenuta Zero. Nu zici asta postac ? Au bagat stire ca Lia Zero lider la comercial feminin. Serios ? Pai comercial masculin nu conteaza ?
  • Dragos Dragos
    B.A.M, ca-ti place sau nu, targetul NATIONAL COMERCIAL este de referinta pentru publicitarii din toata lumea. Cel de care vorbesti tu, da, este pentru toate categoriile de public, iar reclamele la medicamente se vad mult mai des in prima parte a zilei. Bineinteles ca nicio televiziune nu o sa dea cu piciorul la targetul de care spui, insa pe majoritatea publicitarilor ii intereseaza in primul rand acest segment 21-54 NATIONAL COMERCIAL ESOMAR ABCD. Cauta in google ce inseamna exact. Asa cum am mai zis mai demult, nu noi am inventat televiziunea si marketingul.
  • Aoleu! Aoleu!
    Morning Glory, Morning Glory, ti-au plecat ascultatorii! :)
  • Soby Soby
    @B.A.M, sancțiunea era preluată de pe site-ul CNA, scrie măcar la comunicatul de presă din 17 ianuarie 2023 de la cea mai recentă ședință:
    „- amendă de 10.000 de lei pentru ediții informative din data de 03.12.2022, în cadrul cărora a fost difuzată știrea având ca titlul „Scandalul acționarilor B1 TV continuă. Ultimatum pentru Oancea” fără a se ține cont de dispozițiile art. 64 alin. (1) lit. b) din Cod, conform cărora : „În virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele principii : (…) b) informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă.”

    Uite că scandalul între patronii B1 TV continuă... Sursa este https://cna.ro/article12331,12331.html
  • B.A.M B.A.M
    @Soby, nici să citești nu poți. Amenda a fost pentru Realitatea Plus, pentru a faza menționată. NU B 1 TV!!! Nu le erai fan?
    P.S.
    Degeaba vă certați care target comercial e mai bun! Targetul NAȚIONAL arată nivelul de succes al unei emisiunii într-o societate...
    Că e singurul care ia în calcul toate categoriile de vârstă, sex, localitate, etc.
    E un target GLOBAL/TOTAL.
    Acum că publicitarii fug de el, e decizia lor PROASTĂ! Că dacă cineva considerat bătrân vede alimente sau medicamente la reducere (ceea ce e minim 75% dintr-o pauză publicitară), fiți siguri că le cumpără după ce le vede la TV. Plus că pensia e un venit mai sigur decât salariul... (Odată obținut acest drept, nimeni nu-l poate retrage.)
    Ca să nu mai menționez că tind să devină majoritari!
  • Ne0 Ne0
    Surpriza!
    a1 prezinta pe site ul ei audienta pe comercial urban 21-54, nu pe 18-54 urban, cum procedeaza de obicei! Ha ha ha ha, tot ca sa fie si ea lider pe un target! Sunt penibili! L au intrecut si pe mile in penibilitate! Cum ar fi acum, ProTv, sa prezinte pe 18-54 urban ca sa fie lideri?
  • Soby Soby
    B1 TV a primit astăzi amendă de la CNA cu o amendă de 10.000 de lei, pentru că s-a dat știri despre scandalul între Păunescu și Oancea la emisiunile de știri difuzate pe 3 decembrie 2022.
  • Survel Survel
    Hahaha, fiecare inventează clasamente ca să fie el pe primul loc. Pro TV va ajunge să ceară ”Rating emisiuni care incep cu litera S pe publicul BCD 24-25 de ani din localităti cu litera V”, Kanal D ”Top Rating canale care încep cu K pe populatie din localitatati de langa mare”.
  • Soby Soby
    Realitatea FM Sulina a rămas de astăzi fără licență, iar Realitatea FM Cluj-Napoca a rămas din 10 ianuarie 2023 fără licență.

    Licența pentru Realitatea FM București expiră pe 21 aprilie 2023, se pare că Realitatea FM va rămâne doar la Alexandria, dar este pe o altă firmă (la firma ce deține Realitatea Sportivă și Realitatea Star).
  • Marian Marian
    Pe comercial au fost la egalitate , se anunta iar un sezon castigat de Scarlatescu si prietena lui , asteptam Romani au talent , sa vedem cum va fi saptamana viitoare cand pro va transmite pe VOYO cu o zi inainte , audientele cred ca vor scadea
  • Survel Survel
    Postac Mile, zi de scaderea Antenutei Zero. Hai curaj postac ! Doar 0.2 diferenta ? Ha ha ha ! Sa nu mai zic ca au lungit pana dupa ora 00:00. Fricosii ! Ha ha ha !

    Sincer, sper sa bage Fierbinti luni, marti si miercuri, inainte de Survivor. Survivor sa fie bagat dupa serial (si sa se termina la 00:00). Iar Clanul joi, sa stearga pe jos cu Lia Zero Pensionara.
  • Morbius Morbius
    Foarte bine zic MucCelMic. Au dat audienta pe acel target ***. ***l. Nu degeaba paginademedia nu a fost invitata la diferite conferinte de presa organizate de Pro TV in ultimii ani.

Trimite un comentariu

sus