Skip to main content

COMUNICAT. Adunarea Generală a Consiliului Român pentru Publicitate (RAC) a validat noul Consiliu Director

 
COMUNICAT. Adunarea Generală a Consiliului Român pentru Publicitate (RAC) a validat noul Consiliu Director

COMUNICAT: Consiliul Român pentru Publicitate - RAC - a organizat în data de 15 decembrie Adunarea Generală Extraordinară a membrilor, eveniment în cadrul căruia a fost prezentată activitatea Asociaţiei din 2025 şi au fost organizate alegeri pentru Consiliul Director.

Publicitate
Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.

Oana Cociaşu a fost aleasă pentru un nou mandat în Consiliul Director al RAC şi a fost validată în poziţia de Preşedinte al Asociaţiei.

Totodată, Adunarea Generală a confirmat structura Consiliului Director, după cum urmează:

  • Gerald Filip, Secretar General PRISA, a fost ales pentru un nou mandat în Consiliul Director al RAC;
  • Răzvan Resmeriţă, Director Comunicare Procter & Gamble, a fost ales în Board-ul RAC.

Oana Cociaşu, Preşedinte al Consiliului Român pentru Publicitate:

„Reconfirmarea mandatului reprezintă o responsabilitate asumată faţă de membrii RAC şi faţă de întreaga industrie. Într-un context marcat de transformări accelerate şi noi forme de comunicare comercială, rolul autoreglementării devine mai relevant ca oricând. Vom continua să ne concentrăm pe consolidarea standardelor etice, pe dialog constant cu autorităţile şi pe dezvoltarea de instrumente concrete care să sprijine o comunicare responsabilă, transparentă şi adaptată realităţilor actuale ale pieţei”.

În cadrul reuniunii, membrii au agreat actualizarea Codului RAC, un demers esenţial pentru alinierea la cele mai recente evoluţii din industria de comunicare. Noua variantă a Codului de bune practici în comunicarea comercială cuprinde prevederi actualizate la nivel european, de asemenea, reflectă schimbările legislative recente din legislaţia audiovizualului.

În cadrul Adunării Generale au fost prezentate proiectele majore abordate în 2025, lansarea platformei AdEthics de training pentru influenceri, utilizarea sistemului de Monitorizare asistată AI a publicităţii online, proiecte care denotă valenţa europeană şi contemporană a organizaţiei faţă de bunele practici în autoreglementare şi dialog instituţional.

Prin aceste iniţiative, Consiliul Român pentru Publicitate îşi reafirmă rolul de actor principal în promovarea standardelor şi a practicilor responsabile pentru industria comunicării comerciale din România.

Consiliul Român pentru Publicitate sau Romanian Advertising Council (RAC) este o organizaţie profesională, non-guvernamentală, non-profit şi independentă. Activitatea de bază a Consiliului este autoreglementarea în publicitate.

În prezent, Consiliul Român pentru Publicitate oferă serviciul de copy advice, Marca Etica şi platforma AdEthics.

Activitatea Consiliului Român pentru Publicitate se bazează pe Codul de Practică în Publicitate, elaborat de membrii săi. Codul RAC reprezintă un set de reguli etice de respectat de către toţi cei implicaţi în domeniul publicităţii şi în orice formă de comunicare comercială. Scopul documentului este să sprijine dezvoltarea unui mediu de afaceri decent şi onest în România prin oferirea unui ghid de formă şi conţinut pentru o informare corectă, cinstită şi decentă faţă de consumator şi industrie.

RAC a fost înfiinţat în 1999 şi numără astăzi 85 de membri: companii, agenţii de publicitate, media şi asociaţii profesionale. Pentru mai multe informaţii, consultaţi site-ul www.rac.ro.

La rândul său, Consiliul este membru în organizaţii europene cum este EASA  începând din 2000 - European Advertising Standards Alliance sau globale: IAA  - International Advertising Alliance, IAB - International Advertising Bureau,  iar  din 2016 ICAS - International Council of Ad Selfregulation .

 

Ce este secţiunea COMUNICATE:

În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected]

Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
viewscnt

sus