Skip to main content

COMUNICAT. Autism Voice lansează WORK AID KIT - un program inovator pentru creşterea angajabilităţii tinerilor adulţi cu autism

 
COMUNICAT. Autism Voice lansează WORK AID KIT - un program inovator pentru creşterea angajabilităţii tinerilor adulţi cu autism

COMUNICAT. Autism Voice are plăcerea de a anunţa lansarea unui program inovator destinat creşterii angajabilităţii tinerilor adulţi cu autism - WORK AID KIT.

Publicitate

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.

  • La nivel mondial, 1 copil din 100 este diagnosticat cu autism, iar în România, aproximativ 40.000 de copii cu autism vor deveni în curând adulţi activi pe piaţa muncii, conform datelor Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii.
  • WORK AID KIT – program Autism Voice care facilitează accesul companiilor la informaţii şi instrumente legate de diversitate şi incluziune.
  • Prin acest program, Autism Voice deschide oportunităţi de angajare celor peste 400 de beneficiari ai săi, precum şi tinerilor adulţi cu autism din alte asociaţii interesate.
  • 6 companii s-au alăturat deja programului, IKEA România, BRD Asigurări de Viaţă, ING Bank România, EY România, KPMG România şi IPSO Agricultură, iar alte 4 urmează să se alăture WORK AID KIT.

WORK AID KIT este un program complex care sprijină tinerii din cadrul Institutului Autism Voice, cât şi pe cei din afara asociaţiei, cu tot ce au nevoie pentru integrarea pe piaţa muncii (evaluare, consiliere, cursuri de formare specifică, ateliere de dezvoltare). WORK AID KIT, de asemenea, implică o serie de resurse şi servicii dedicate companiilor preocupate de diversitate şi incluziune oferindu-le training-uri, precum şi consultanţă şi instrumente necesare pentru a facilita procesul de incluziune a persoanelor neurodivergente între angajaţii lor.

În acest moment, programul WORK AID KIT include 40 de tineri, iar în următoarea perioadă se va extinde până la cei 165 de adolescenţi şi tineri din Institut, urmând ca toţi cei 440 de beneficiari ai Asociaţiei, din centrele de terapie, să beneficieze de KIT-ul de formare şi pregătire pentru piaţa muncii. De asemenea, programul este deschis tuturor tinerilor de peste 18 ani din afara asociaţiei, care consideră că au nevoie de ajutor pentru a se integra pe piaţa muncii.

Programul WORK AID KIT, pe de altă parte, a oferit companiilor implicate instrumentele şi  cunoştinţele necesare pentru a sprijinii angajaţii actuali să afle despre principiile de diversitate şi incluziune în context de neurodiversitate, iar pe termen lung să înlesnească procesul intern de integrare a persoanelor neurodivergente în planurile lor de recrutare.

Până în prezent, 6 companii au beneficiat de un training introductiv axat pe conştientizarea şi informarea despre neurodiversitate la locul de muncă. Printre acestea se numără IKEA România, BRD Asigurări de Viaţă, ING Bank România, EY România, KPMG România şi IPSO Agricultură. Aproximativ 500 de angajaţi din aceste companii au participat la workshop-uri, organizate atât fizic, cât şi în sistem hibrid, fiecare companie având în medie 100 de participanţi.

Anca Dumitrescu, preşedinte Autism Voice:

"În România, integrarea pe piaţa muncii a persoanelor cu autism este aproape inexistentă. Dorim să schimbăm acest lucru. Vrem să le oferim tinerilor cu autism posibilitatea de a-şi atinge potenţialul şi, prin acest program, vom oferi instrumentele necesare pentru pregătirea lor în vederea angajării sau formării continue.

Asigurarea faptului că tinerii cu autism îşi pot atinge potenţialul în educaţie, formare profesională sau angajare este un efort de colaborare. Aceste resurse au scopul de a-i ajuta pe tineri să obţină un loc de muncă, să reducă anxietatea asociată unui nou rol şi să permită tuturor candidaţilor să-şi demonstreze experienţa cu încredere."

Autism Voice este în discuţii avansate cu alte 10 companii pentru a extinde acest parteneriat, cu atât mai mult cu cât, potrivit studiilor, aproximativ 87 de milioane de persoane din UE trăiesc cu o anumită formă de dizabilitate.  Peste 70% dintre acestea nu beneficiază de aceleaşi şanse ca restul populaţiei.

Nicoleta M. Orlea, Director Fundraising şi Comunicare Autism Voice:

"Ne dorim să ajungem la cât mai multe companii şi să avem cât mai mulţi parteneri în acest program deoarece neurodiversitatea, o dizabilitate invizibilă, trebuie recunoscută la justa sa valoare. În prezent, 1 din 54 de copii din România are forme de tulburări de spectru autist, copii care vor deveni în curând adulţi.

Ce se va întâmpla cu ei? Vor fi membri activi în societate sau asistaţi social? De peste 16 ani, milităm, dezvoltăm şi implementăm programe de specialitate, precum acesta, pentru ca aceşti copii şi tineri să fie cât mai recuperaţi şi integraţi, atât social, cât şi pe piaţa muncii, pentru a deveni membri activi în societate pe termen lung. Oricine doreşte să ni se alăture în acest demers de schimbare pozitivă sistemică este binevenit."

Alte date relevante:

Cercetările internaţionale arată că doar 10% dintre adulţii cu autism din Europa au un loc de muncă, în condiţiile în care 1% din populaţia Europei are autism (7.470.000 oameni).  În România se estimează că procentul este de circa 1%. În peste 75% din cazuri, societatea trebuie să susţină costul financiar nu doar pentru persoanele cu autism, ci şi pentru unul dintre părinţi, care este nevoit să renunţe la locul de muncă pentru a-şi putea îngriji copilul.

85% dintre persoanele cu autism nu trec de primul interviu. Costurile susţinerii unei persoane cu autism în sistemul de asigurări sociale se ridică la aproximativ 2.3 milioane USD în USA şi respectiv 2.4 milioane USD în UK,  majoritatea acestor bani fiind cheltuiţi pe parcursul vieţii de adult. Este cu 50% mai puţin costisitor să investeşti în recuperare şi intervenţie timpuriedecât pentru incluziune ca adult.

Ce este secţiunea COMUNICATE:

În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected]

Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro
viewscnt

sus