COMUNICAT. În ultimele 9 luni, comerţul cu amănuntul în sectorul FMCG a crescut în România faţă de acelaşi interval din anul 2023: de la produse de uz general până la alimente, românii au cumpărat mai mult în intervalul ianuarie-septembrie 2024 decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică.
Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.
Unul dintre factorii care au crescut consumul este creşterea puterii de cumpărare a consumatorilor, pe fondul unei inflaţii în scădere. Potrivit studiului GfK Purchasing Power 2024, puterea de cumpărare a consumatorilor români a înregistrat o rată de creştere de 8,5%, peste media europeană de 6%.
Pentru Bonduelle, liderul categoriei de legume în conservă şi unul dintre principalii jucători în cea a legumelor congelate, contextul actual reprezintă o oportunitate de a-şi consolida poziţia pe piaţa locală.
„Ca perspectivă de business, în acest moment ne aflăm într-o poziţie favorabilă din punct de vedere strategic”, spune Roxana Nănescu, Marketing Director Bonduelle SEE. „Sectorul FMCG înregistrează creşteri pe fondul unor evoluţii mai lente, însă cu impact major, precum schimbările survenite în preferinţele culinare şi în comportamentul de consum.
Astfel, în perioada octombrie 2023 - septembrie 2024, Bonduelle a înregistrat creşteri de peste 5% în volum în categoria de legume în conservă, comparativ cu intervalul octombrie 2022 - septembrie 2023. Sortimentele cu cea mai mare creştere în acelaşi interval au fost fasolea, mazărea şi porumbul, acestea reprezentând de asemenea şi ponderea cea mai mare în volumul total al vânzărilor din categorie.”
Pentru a susţine evoluţia pozitivă a vânzărilor, Bonduelle derulează în această toamnă o campanie naţională de marketing care mizează pe atuurile ce i-au adus grupului francez poziţia de lider în categoria legumelor în conservă: un portofoliu de produse de calitate premium, o distribuţie puternică, deschisă inclusiv spre canale emergente cu potenţial mare de creştere, şi un brand asociat cu calitatea, inovaţia, sustenabilitatea şi promovarea tranziţiei alimentare către o dietă echilibrată.
Noua campanie Bonduelle este construită cu mecanisme diferite, adaptate fiecărui tip de consumator şi canal de retail.
Astfel, în perioada 1 noiembrie - 12 decembrie, toţi clienţii care achiziţionează produse Bonduelle în valoare de minimum 29 de lei pe acelaşi bon fiscal se pot înscrie în concurs cu numărul bonului şi numele magazinului din care au făcut cumpărăturile, prin SMS la numărul 3789 sau pe WhatsApp la numărul 0723938759, pentru a participa la tragerea la sorţi cu premii.
Marile premii oferite în campanie sunt două seturi de produse electrocasnice în valoare de câte 3.500 de euro fiecare. De asemenea, în cadrul campaniei mai sunt oferite 6 premii săptămânale constând în câte un voucher de vacanţă de 1.000 de euro, precum şi 42 de premii zilnice, constând în câte un kit culinar cu produse Bonduelle şi accesorii de bucătărie.
„Obiectivele de business ale campaniei sunt creşterea vânzărilor şi a frecvenţei de cumpărare pentru legumele în conservă, precum şi pentru categoria de produse congelate, folosind oportunitatea perioadei de post, când consumatorii sunt mai înclinaţi să caute opţiuni alimentare sănătoase şi uşor de pregătit”, explică Roxana Nănescu.
De asemenea, obiectivele de comunicare ale campaniei sunt generarea de engagement şi interacţiuni cu clienţii – la raft, prin degustări şi prin intermediul platformelor de social media, al aplicaţiilor de livrări şi al platformelor digitale ale magazinelor partenere.
Derulată sub sloganul „Mă simt norocos. Mănânc legume – Am doar de câştigat”, campania se desfăşoară la nivel naţional, fiind semnalizată la raft în supermarketuri şi hypermarketuri din principalele oraşe ale ţării, şi în mediul online, inclusiv prin intermediul canalelor de e-commerce, cu execuţii vizuale afişate direct în aplicaţiile platformelor de livrări.
În mediul digital, campania se desfăşoară de asemenea sub formă de display advertising în Google, precum şi prin postări şi reclame targetate în social media şi pe YouTube. Mixul de comunicare este completat de o componentă de influencer marketing, pentru a ajunge la un segment de public mai tânăr şi pentru a poziţiona brandul ca unul dinamic şi inovator prin intermediul creatorilor de conţinut.
În câteva dintre magazinele participante din ţară, Bonduelle a organizat în această lună şi o serie de sesiuni de degustări destinate cumpărătorilor, două dintre produsele prezentate fiind nou lansate pe piaţa locală: Mazăre Tânără, respectiv Porumb Premium.
O campanie cu premii practice
„Consumatorii români continuă să fie atenţi la preţ şi la beneficiile pe care le primesc din partea brandurilor, motiv pentru care am gândit un mecanism de campanie cu acoperire naţională şi premii practice, care răspund unor nevoi reale ale consumatorilor”, spune Andreea Ioniţă, Brand Manager Bonduelle România.
„Strategia de marketing trebuie să asocieze obiectivele de vânzări cu cele de vizibilitate a brandului. Astfel, am dezvoltat o campanie multi-channel pentru a creşte vizibilitatea brandului, pentru a stimula vânzările şi pentru a oferi consumatorilor experienţa directă a produselor noastre, prin intermediul degustărilor.”
Platformele de livrări – canal de comunicare de marketing
„Diversificarea canalelor de distribuţie către consumatori în mediul online a făcut ca acestea să capete din ce în ce mai multă importanţă în strategia de marketing”, spune Alexandru Ion, Digital & Communication Manager Bonduelle SEE.
„Sunt deja câţiva ani de când marii jucători din retailul alimentar consideră acest tip de canale drept un alt touchpoint cu consumatorii, adaptându-şi în consecinţă atât mixul de marketing, cât şi mesajele.
Într-un mediu aflat în plină dezvoltare, cu un număr din ce în ce mai mare de consumatori care îşi fac cumpărăturile online, parteneriatele Bonduelle cu jucători-cheie de pe piaţa de e-commerce din România reprezintă o miză importantă în strategia noastră de comunicare şi contribuie în acelaşi timp la creşterea vizibilităţii brandului.”
Campanie cu premii şi în retailul tradiţional
Tot în această toamnă, Bonduelle România a desfăşurat şi o campanie de marketing în magazinele de comerţ tradiţional, în care toţi cei care achiziţionează o conservă de Fasole Albă 850 ml şi încă un produs congelat Bonduelle primesc pe loc, la casa de marcat, o sacoşă pentru cumpărături.
„Tipologia consumatorului, obiceiurile şi preferinţele de consum se schimbă lent”, explică Andreea Ioniţă.
„În comerţul tradiţional, unde decizia de cumpărare se ia adesea la raft, consumatorii preferă premii utile şi tangibile, pe care le primesc pe loc. În general, acest câştig imediat aduce favorabilitate brandului, recompensând loialitatea consumatorilor. În acelaşi timp, premiile instant pot forma relaţii cu noi consumatori, deoarece contribuie la reamintirea brandului.”
Astfel, spune Roxana Nănescu, „această campanie cu premii instant a vizat şi alte obiective specifice, precum fidelizarea clienţilor şi creşterea notorietăţii brandului prin oferirea ca premiu a unei sacoşe de cumpărături, care aduce expunere prin utilizarea sa repetată de către consumatori.
O experienţă pozitivă poate cântări mult în percepţia consumatorului faţă de brand. Prin implementarea celor două campanii derulate simultan atât în reţelele de magazine mari, cât şi în cele din comerţul tradiţional, reuşim astfel să ne adresăm unei audienţe extinse de consumatori, adaptându-ne mesajele şi abordarea în funcţie de specificul fiecărui canal de vânzare.”
Ultimele două luni ale anului reprezintă în mod tradiţional un moment bun pentru vânzări în industria de retail, inclusiv pentru retailul alimentar.
Vânzările înregistrează vârfuri mai ales în preajma sărbătorilor de iarnă, perioadă în care cumpărătorii sunt mai deschişi la promoţii – fie promoţii care aduc valoare, uşurând astfel o parte din cheltuielile familiei (care cresc în preajma sărbătorilor), fie cu mici cadouri, care aduc încredere şi favorabilitate brandului.
„În sezonul rece, atât în timpul postului, dar şi în afara acestuia, mulţi consumatori caută alternative pentru mese consistente, dar fără carne sau cu un aport mai mare de alimente vegetale. Este şi o perioadă în care, în mod tradiţional, se găteşte mult acasă, astfel că sunt foarte căutate ingrediente de bază în bucătăria românească, sau pentru mese rapide şi hrănitoare, în ambalaje care permit gătitul pentru întreaga familie”, spune Andreea Ioniţă. „Fasolea Albă Bonduelle, de exemplu, este un astfel de ingredient tradiţional, fiind preferată de mulţi consumatori graţie versatilităţii sale şi preţului accesibil. Totodată, legumele congelate sunt percepute ca soluţii rapide şi convenabile, mai ales în perioada rece, când sunt preferate preparatele calde.”
Misiunea Bonduelle
Misiunea Bonduelle este de a oferi inspiraţie către o dietă bogată în alimente vegetale, pentru a contribui la starea de bine a oamenilor şi a planetei.
Alături de fermele partenere, inovăm permanent pentru a oferi produse de înaltă calitate, protejând în acelaşi timp mediul.
Începută ca o afacere de familie în Franţa în 1853, Bonduelle este astăzi o marcă de încredere aleasă de oameni din aproape 100 de ţări.
Ce este secţiunea COMUNICATE:
În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.
Detalii, la [email protected]
Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro