
Consiliul Român pentru Publicitate (RAC), organizaţie profesională a standardelor în publicitate, anunţă lansarea AdEthics în România, platforma dedicată promovării standardelor înalte de transparenţă şi responsabilitate în marketingul cu influenceri.
Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.
Disponibilă atât pentru creatori de conţinut, cât şi pentru agenţiile de influenceri, AdEthics oferă resurse practice şi sprijin concret pentru respectarea regulilor şi consolidarea încrederii publicului, un instrument util pentru succesul şi credibilitatea tuturor celor implicaţi în acest tip de comunicare.
Această iniţiativă vine ca o evoluţie firească a misiunii RAC, care de peste 25 de ani asigură autoreglementarea în publicitate în România, pe baza Codului de Practică în Publicitate, care ghidează comunicarea comercială corectă, onestă şi decentă.
AdEthics a fost lansată în primă fază de Alianţa Europeană pentru Standarde în Publicitate (EASA) şi se adresează în principal influencerilor, cu scopul de a ridica nivelul de comunicare responsabilă a acestora. Platforma este acum disponibilă şi în limba română, în aplicaţia 360 learning, şi poate fi accesată atât de pe PC, cât şi de pe telefonul mobil. Informaţiile sunt publice pe site-ul RAC, iar înscrierea se poate face prin e-mail din tab-ul AdEthics de pe pagina de Internet a RAC.
Link de înscriere - imst-training @ rac.ro.
Programul se bazează pe doi piloni complementari:
-
Training – un curs online rapid, accesibil şi prietenos, structurat în şase module distincte care acoperă principalele capitole din Codul de Practică în Comunicare Comercială al RAC, de la introducerea în autoreglementarea publicităţii şi marcarea conţinutului comercial, până la păstrarea unui ton onest, legal şi decent faţă de consumatori, responsabilitatea socială, dreptul de autor şi protecţia datelor (GDPR). Fiecare modul se finalizează cu un test.
- Certificare – acordată după monitorizarea online de către RAC, ca dovadă a aplicării consecvente a standardelor etice şi legale.
„AdEthics este modul prin care RAC îşi pune în practică misiunea de a încuraja comunicarea online responsabilă. Vrem ca influencerii şi agenţiile să aibă la îndemână instrumentele necesare pentru a respecta legea, a proteja consumatorul şi a-şi creşte credibilitatea în faţa publicului. Considerăm că o piaţă de publicitate digitală sănătoasă este în beneficiul tuturor, de la creatori şi branduri, până la fiecare utilizator care consumă acest tip de conţinut.”, a declarat Oana Cociaşu, Preşedinte RAC.
În contextul noilor reglementări adoptate de CNA, prin care conţinutul comercial online este reglementat într-un mod similar televiziunii şi radioului tradiţional, AdEthics vine să ofere un cadru practic şi adaptat prin care influencerii şi brandurile pot înţelege şi aplica aceste cerinţe, evitând riscurile şi construind comunicări responsabile.
Împreună, aceste componente creează un sistem complet pentru instruire, evaluare şi sprijin în comunicarea influencer marketing, aliniată atât legislaţiei naţionale, cât şi standardelor internaţionale.
Consiliul Român pentru Publicitate sau Romanian Advertising Council (RAC) este o organizaţie profesională, non-guvernamentală, non-profit şi independentă. Activitatea de bază a Consiliului este autoreglementarea în publicitate. În prezent, Consiliul Român pentru Publicitate oferă serviciul de copy advice, Marca Etica şi platforma AdEthics.
Activitatea Consiliului Român pentru Publicitate se bazează pe Codul de Practică în Publicitate, elaborat de membrii săi. Codul RAC reprezintă un set de reguli etice de respectat de către toţi cei implicaţi în domeniul publicităţii şi în orice formă de comunicare comercială. Scopul documentului este să sprijine dezvoltarea unui mediu de afaceri decent şi onest în România prin oferirea unui ghid de formă şi conţinut pentru o informare corectă, cinstită şi decentă faţă de consumator şi industrie.
RAC a fost înfiinţat în 1999 şi numără astăzi 85 de membri: companii, agenţii de publicitate, media şi asociaţii profesionale. Pentru mai multe informaţii, consultaţi site-ul www.rac.ro.
La rândul său, Consiliul este membru în organizaţii europene cum este EASA începând din 2000 - European Advertising Standards Alliance sau globale: IAA - International Advertising Alliance, IAB - International Advertising Bureau, iar din 2016 ICAS - International Council of Ad Selfregulation .`
Ce este secţiunea COMUNICATE:
În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.
Detalii, la [email protected]
Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro