COMUNICAT. La nivel global, ecosistemul esports traversează o perioadă de redefinire. După ce Comitetul Internaţional Olimpic a amânat organizarea Olympic Esports Games în Arabia Saudită în 2027, scena mondială caută un nou cadru de validare pentru sporturile electronice. Iar pentru România, întrebarea este mai actuală ca oricând: suntem pregătiţi să ne trimitem jucătorii profesionişti pe scena globală, într-o viitoare „Olimpiadă” a esports?
Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.
Pe 18 noiembrie, la ARCUB – Hanul Gabroveni, Esports Summit 2025 aduce împreună lideri din esports, sport, educaţie, cultură, business şi comunicare pentru a răspunde la întrebarea esenţială: cum putem construi un ecosistem românesc capabil să concureze internaţional şi să susţină performanţa de durată?
După câţiva ani de creştere rapidă, cu rezultate majore la nivel global, esportsul românesc are nevoie, acasă – aici, în România, de o nouă direcţie. Cu investiţii care întârzie să apară şi cu un cadru legislativ neclar, scena locală depinde în continuare de iniţiative independente — organizatori, comunităţi şi branduri care ţin aprins interesul pentru competiţiile de gaming.
Entuziasmul celor care activează în industria românească ţine locul susţinerii care trebuie să vină din partea autorităţilor şi, astfel, DraculaN, o competiţie născută anul acesta, reuşeşte să aducă la Bucureşti echipe de top la nivel mondial – FNATIC, OG, 9ine, Ninjas in Pyjamas.
„Esports Summit caută să facă autorităţile să înţeleagă că România are şansa să se afle, de data aceasta, în prima linie a unor schimbări care au loc chiar acum în esportsul global. Nu doar să se poziţioneze, ca în alte cazuri, ca un follower ascultător. România este totuşi ţara care a dat ultima campioană mondială la Counter-Strike. Are şi jucători apreciaţi în întreaga lume.
Este o ţară în care jumătate din populaţie joacă video games, iar decidenţii nu înţeleg potenţialul. Ca de obicei, Statul se dovedeşte a fi cu mulţi paşi în spatele mediului privat şi chiar a celui academic care, de câţiva ani, a dezvoltat programe de licenţă şi master în gaming.”, spune Tudor Dăescu, preşedintele Esports Summit.
Primul panel, „Viitorul sporturilor tradiţionale şi al esports – construind un ecosistem competitiv unificat”, va explora modul în care sportul şi competiţiile digitale pot colabora pentru a construi un sistem comun. Printre vorbitori se numără Cătălin Butnariu (RGDA), Brian Cristian (vicepreşedinte al Comisiei pentru Tineret şi Sport din Parlamentul României), Adrian Socaciu (preşedinte al Institutului Sportiv Român) şi Tudor Dăescu (Esports Summit), care vor discuta despre politici publice, infrastructură şi parteneriate internaţionale capabile să susţină dezvoltarea scenei competitive din România.
Cel de-al doilea panel, „Competiţiile locale de esports – motorul de creştere al industriei”, analizează rolul comunităţilor şi al iniţiativelor independente în formarea unei scene durabile. De la Digital Crusade la Nexus sau EVA, organizatorii locali demonstrează că performanţa se construieşte de jos în sus. Printre participanţi se află Costin „Jaxi” Vrînceanu, Roxana Baias (NEPI Rockcastle), Andrei Moisa (EVA România), Mihai Cotos (Digital Crusade), Liviu Marica (ASUS România) şi Paul Alexandru Mincu (Liga Profesionistă de Fotbal), care vor discuta despre cum pot fi transformate pasiunile individuale în ecosisteme profesioniste.
„Jocurile minţii – strategie, creativitate şi cultură în lumea modernă” este tema celui de-al treilea panel, care pune în dialog lumi aparent diferite: şahul, educaţia, designul de jocuri video şi inovaţia în cultură. Gabriel Grecescu (Federaţia Română de Şah), Cristina Nichimiş-Nedelcu (ARCUB), Andreea Medvedovici-Per (RGDA), Mădălina Butnariu (Echo School) şi Rareş Achiriloaie (Agenţia Naţională pentru Politici şi Coordonare în Domeniul Drogurilor şi Adicţiilor) vor arăta cum gândirea strategică şi creativitatea pot modela generaţiile viitoare.
În „Brandurile în gaming şi esports”, companii importante discută despre motivaţiile reale din spatele investiţiilor în competiţiile de gaming. Bogdan Dragne (HLTV.org), Katerina Todorovski (BCR), Ioana Mârzac-Sigarteu (Samsung România) şi Vlastimir Vukadinović (Winbet) vor analiza cum pot fi construite parteneriate relevante între branduri, echipe şi comunităţi, dincolo de simpla prezenţă vizuală pe un tricou sau într-un stream.
Ultimul panel, „Antrenament pentru victorie – cum se pregătesc sportivii tradiţionali şi profesioniştii din esports”, explorează legătura dintre performanţa fizică şi cea digitală. Daniel Constantinescu (jucător EA FC la Oţelul Galaţi), Gabriel Torje (fotbalist), Ana-Maria Dăescu-Grigoriu (antrenoare de volei şi vicepreşedinte al ACS Academic Bucureşti), Octav „ang” Creţu (CEO Nexus) şi Tudor Buţan (creator de conţinut EA FC) vor discuta despre disciplină, concentrare, pregătire mentală şi importanţa echipei, valori comune sportivilor din ambele lumi.
Prin diversitatea temelor, Esports Summit 2025 devine un spaţiu unde gamingul întâlneşte educaţia, sportul, cultura şi business-ul. Evenimentul nu vorbeşte doar despre performanţă digitală, ci despre cum poate esportsul contribui la dezvoltarea unei generaţii mai strategice, mai conectate şi mai pregătite pentru lumea competitivă de mâine.
Mai multe info se găsesc pe www.esports-summit.ro.
Esports Summit este un eveniment susţinut de BCR, Republic of Gamers, Mountain Dew, Vodafone, Old Spice, EVNIA, NEPI Rockcastle, ARCUB, Prima Sport, Kiss FM, MovieNews.ro, Bucharest Gaming Week. Esports Summit este un eveniment semnat DBO.
Ce este secţiunea COMUNICATE:
În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.
Detalii, la [email protected]
Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
Trimite un comentariu