
COMUNICAT. ING Bank lansează platforma de brand „Liber să tot fii”, un manifest pentru libertatea de a trăi fără teama de judecata celorlalţi. Noua poziţionare îi încurajează pe români să îşi asume autenticitatea în toate formele ei – fie că sunt pretenţioşi, încăpăţânaţi, spontani sau curajoşi.
Un studiu derulat de Unlock Research pentru ING Bank, în iulie 2025, pe un eşantion de 1000 de respondenţi din mediul urban, arată că teama de a fi judecaţi rămâne una dintre cele mai mari bariere pentru români atunci când ar vrea să îşi urmeze planurile.
Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.
Pentru 86% dintre respondenţi, frica de a fi judecat reprezintă un obstacol major în a-şi urma visurile, iar şase din zece simt că presiunea exterioară îi ţine pe loc. În total, 95% dintre români recunosc că se tem de „ce o să zică lumea” dintr-o anumită perspectivă - procentul reprezintă suma atributelor analizate în studiu, precum frica de a fi judecat, presiunea familiei, lipsa de sprijin din partea celor dragi, frica de expunere, presiune socială, teama de a nu fi luat în serios etc. Mai mult, procentul este şi mai ridicat în rândul studenţilor (97%) şi al tinerilor de 25-29 de ani (100%).
Campania „Liber să tot fii” de la ING Bank este un manifest pentru libertatea personală, un mesaj de susţinere pentru cei care îşi fac curaj „să se scuture de vocea lumii” şi merg cu încredere pe drumul lor. Campania, derulată pe toate canalele media, îi încurajează pe oameni să treacă peste presiunea externă, opiniile grupului sau lipsa de sprijin din partea celor din jur şi să acţioneze cu mai mult curaj, pentru că, uneori, lumea poate avea o părere bună, iar vocea lumii poate fi şi pozitivă.
„Studiul dedicat platformei de brand ne-a confirmat câteva fenomene care se pot vedea în jurul nostru: teama de a fi judecaţi, frica de a nu corespunde aşteptărilor şi dorinţa de a face pe plac. Toate acestea devin bariere puternice în calea libertăţii personale şi a autenticităţii. La ING Bank, credem că libertatea este mai mult decât un principiu – este un mod de a fi. De aceea, prin Liber să tot fii, le oferim clienţilor noştri inspiraţia şi instrumentele de care au nevoie pentru a-şi transforma ambiţiile în realitate. Este un îndemn adresat tuturor de a se scutura de prejudecăţi şi de „gura lumii” şi de a trăi aşa cum simt: curajoşi, ambiţioşi, spontani, uneori căpoşi – dar, mai presus de toate, liberi,” a declarat Diana Mihai, Director de Marketing, Comunicare şi Brand Experience, ING Bank România.
Conform studiului despre bariere şi aspiraţii realizat de Unlock Research, tinerii sunt printre cei mai afectaţi de presiunea socială şi de „gura lumii”. 95% dintre cei cu vârsta între 25 şi 29 de ani se tem de judecata celorlalţi (faţă de 86% – media naţională), şase din zece resimt presiunea externă ca pe o barieră în a fi ei înşişi, iar jumătate consideră că nu primesc suficient sprijin pentru a-şi îndeplini aspiraţiile.
Liber să tot fii este noua platformă de brand a ING Bank şi subliniază angajamentul băncii de a crea un ecosistem de servicii şi soluţii menit să sprijine utilizatorii în a fi liberi să trăiască conform propriilor aspiraţii şi planuri.
Campania pentru lansarea noii platforme de brand se va desfăşura în perioada octombrie- decembrie 2025 pe toate mediile de comunicare (TV, radio, digital, OOH).
Studiul despre Bariere şi Aspiraţiile Românilor a fost realizat de Unlock Research pentru ING Bank România în luna iulie 2025 şi a combinat metoda calitativă (focus grupuri alături de populaţia ţintă) cu cea cantitativă (eşantion de 1000 de respondenţi, reprezentativ pentru populaţia urbană a României cu vârsta între 18 şi 55 de ani).
Ce este secţiunea COMUNICATE:
În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.
Despre ING Bank România
ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări.
Înfiinţată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse şi servicii tuturor categoriilor de clienţi - companii mari şi mici, instituţii financiare, mici antreprenori şi persoane fizice. ING Bank România este singura bancă cu o creştere organică din top 10 bănci locale după active, fără achiziţii de portofolii de clienţi sau alte bănci.
ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,9 milioane de clienţi din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate şi Wholesale Banking. Misiunea ING este aceea de a-i susţine pe oameni să fie cu un pas înainte, în viaţă şi în afaceri.
Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro