COMUNICAT. Auchan România a reunit peste 100 de producători şi furnizori alimentari la cea de-a doua ediţie a Climate Supplier Event, o conferinţă dedicată accelerării procesului de decarbonizare şi creşterii rezilienţei şi competitivităţii în faţa schimbărilor climatice, în lanţul de aprovizionare alimentar.
Organizat sub egida Climate Change Summit, evenimentul a adus la aceeaşi masă experţi în sustenabilitate, reprezentanţi ai mediului de afaceri şi parteneri strategici, cu scopul de a identifica soluţii concrete pentru un viitor alimentar mai eficient.
Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.
În deschiderea evenimentului, reprezentanţii Auchan au vorbit despre planurile companiei în materie de decarbonizare, dar şi despre sprijinul acordat furnizorilor pentru adoptarea unor practici sustenabile.
Corina Dospinoiu-Imre, Director Sustenabilitate Auchan România:
„Misiunea noastră este să reducem treptat amprenta de carbon în toate operaţiunile şi să oferim partenerilor noştri un cadru clar pentru a face acelaşi lucru.
Decarbonizarea înseamnă un motor de creştere pentru eficienţă în business, are un impact puternic în reducerea costurilor, iar efectul natural va fi şi reducerea emisiilor”.
Participanţii au descoperit ce înseamnă, în mod practic, procesul de decarbonizare: cum se măsoară amprenta de carbon, care sunt beneficiile economice ale reducerii emisiilor şi cum poate fi transformată această tranziţie într-un avantaj competitiv.
Suplimentar au fost prezentate soluţii concrete de finanţare care să sprijine companiile în acţiunile lor vizând sustenabilitatea.
Unul dintre momentele-cheie ale conferinţei a fost panelul „Pârghii pentru decarbonizare”, moderat de Codruţ Nicolau (Sustain Future), care i-a reunit pe Casiana Fometescu (Carbon Expert), Nicolae Albu (Enten Systems), Bogdan Chiripuci (Clubul Fermierilor), Cristina Bodea (Comtim).
Discuţiile au vizat rolul agriculturii şi al industriei alimentare în reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, într-un context în care, potrivit FAO, sistemele agro-alimentare sunt responsabile pentru aproape o treime din totalul emisiilor globale.
Un exemplu relevant este cel al pâinii – un aliment de bază, cu un lanţ valoric simplu, de la grâu la făină, brutărie şi raft. În cazul producţiei de pâine, cea mai mare parte a emisiilor provine din agricultură. Îngrăşămintele chimice reprezintă principala sursă, urmate de combustibili, lucrările mecanizate şi procesele de procesare şi transport.
Transportul şi logistica pot contribui cu până la 10–12% din total, în special din cauza utilizării motorinei şi a eficienţei reduse a transportului rutier. Astfel că este foarte importantă colaborarea strânsă între producători, procesatori şi retaileri pentru reducerea impactului asupra mediului al alimentelor de zi cu zi.
O noutate a ediţiei din acest an a Climate Supplier Event este lansarea, în premieră, a unui program de finanţare dedicat exclusiv furnizorilor Auchan şi dezvoltat în parteneriat cu BRD – Groupe Société Générale. Acesta oferă condiţii avantajoase furnizorilor care accesează credite verzi, pentru investiţii în proiecte de sustenabilitate, eficienţă energetică şi reducerea amprentei de carbon sau credite corelate cu obiective de sustenabilitate.
Auchan a prezentat şi evoluţia propriului Plan Climat 2030, început în 2019, odată cu măsurarea emisiilor pe toate cele trei categorii – Scope 1, 2 şi 3.
Printre acţiunile deja implementate se numără:
- instalarea a peste un kilometru de vitrine frigorifice eficiente energetic;
- lansarea companiei Auchan Renewable Energy şi tranzacţionarea de energie din surse regenerabile;
- extinderea proiectelor de energie regenerabilă, prin montarea de panouri fotovoltaice pe magazine;
- măsuri multiple pentru reducerea risipei alimentare.

Evenimentul s-a încheiat cu un workshop aplicat, în care furnizorii au lucrat, alături de specialişti, la conturarea propriilor planuri de decarbonizare, pornind de la cadrul legislativ european şi exemple practice din industrie.
Prin acest demers, Auchan România continuă să construiască un lanţ de aprovizionare alimentar mai şi mai pregătit pentru viitor, în care sustenabilitatea devine un pilon comun pentru toţi partenerii săi.
Despre Auchan România
Auchan România are în portofoliu aproape 500 de magazine, cuprinzând 26 de hipermarketuri clasice, 8 hipermarketuri ATAC Hiper Discount, 9 supermarketuri, magazinul inteligent Auchan Go, aproape 400 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care majoritatea în staţiile Petrom, peste 50 de magazine în franciză Simply by Auchan, precum şi magazinul online auchan.ro.
Cu o cifră de afaceri cu taxe în 2024 de peste 1,7 miliarde de Euro, Auchan propune locuitorilor din oraşele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ omnicanal, modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile competitive, în fiecare zi.
Ce este secţiunea COMUNICATE:
În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.
Detalii, la [email protected]
Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro