Skip to main content

COMUNICAT. Impactul cataloagelor tiparite. Ce avantaje au cataloagele digitale

 
COMUNICAT. Impactul cataloagelor tiparite. Ce avantaje au cataloagele digitale

COMUNICAT.  Una dintre modalităţile tradiţionale de promovare este distribuţia de cataloage sau pliante, pe suport pe hârtie. Este încă o practică obişnuită, deşi trăim într-o perioadă în care conservarea resurselor şi debarasarea deşeurilor sunt printre cele mai importante priorităţi pentru societatea noastră.

Publicitate

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.

Milioane de cataloage tipărite sunt distribuite săptămânal. După ce şi-au îndeplinit sau nu obiectivele de comunicare, le găsim împrăştiate prin scările de bloc, sunt duse de vânt pe spaţiile verzi, blochează canalele de scurgere, sau ajung pe crengile copacilor .

Există încă loc pentru cataloagele tipărite în mixul de promovare sau creează doar probleme? Puteţi trage singuri o concluzie.

1. Sunt dăunătoare mediului

Tone de materiale publicitare tipărite sunt aruncate aproape imediat după folosire. Potrivit studiului Zero Waste France association, în Franţa, o singură familie primeşte anual în cutia poştală, peste 30 de kilograme de materiale tipărite nedorite.

Chiar dacă sunt tipărite pe hârtie reciclată, ele folosesc în continuare o resursă valoroasă, dificil de reînnoit - mii de copaci. Pentru a obţine o tonă de hârtie sunt tăiaţi peste 20 de copaci.

Defrişarea are mai multe consecinţe - reducerea biodiversităţii şi deteriorarea ecosistemelor. Potrivit WWF Handbook: „Consumul global de hârtie este estimat la un milion de tone zilnic.

Un alt factor care ne afectează semnificativ este amprenta de carbon generată pe tot parcursul acestui ciclu: defrişare, producţie şi transport tipografii precum şi distribuţie ulterioară către gospodării, dar şi degajarea deşeurilor.

În plus, companiile de reciclare atrag atenţia: cu cât hârtia este mai lucioasă iar tehnicile de tipar se îmbunătăţesc, cu atât este mai dificil şi complex de reciclat.

2. Estetica mediului înconjurător

Odată ajuns la punctul final - cutia poştală sau uşa consumatorului, durata de viaţă a unui catalog tipărit, rar depăşeşte 10 minute,apoi devine un deşeu.

Uneori rezultatele, după cum se poate observa cu uşurinţa, sunt următoarele: cataloage împrăştiate sau cutii poştale pline. Acest lucru nu trece neobservat şi este adesea subiect de discuţie pe reţelele de socializare şi pe forumuri.

3. Eficienţa comunicării

Dacă sunt distribuite de ex. 250.000 de cataloage, nu înseamnă că  acestea vor fi răsfoite în 250.000 de gospodării. Se cunoaşte doar tirajul tipărit şi numărul gospodăriilor către care au fost distribuite, nu şi câte persoane le-au răsfoit. Astfel, cataloagele tipărite devin o cheltuială de marketing, pentru care nu există o măsurabilitate fiabilă.

De ce, în ciuda neajunsurilor evidente, advertiserii continuă să folosească acest canal de promovare depăşit?

Adesea în business, mai ales când vorbim despre practici consacrate timp de decenii, decizia nu este una uşoară. Însă există o alternativă şi este acum recunoscută chiar de marile companii cu tradiţie în cataloage tipărite, precum  IKEA sau francezii de la Monoprix, care au renunţat la cataloagele tipărite şi au trecut exclusiv la cataloage distribuite în format digital.

Motivul declarat - ritmul rapid de digitalizare al consumatorilor dar şi adoptarea unor soluţii prietenoase cu mediul înconjurător.

Soluţia: Cataloagele în format digital, iată câteva dintre avantaje acestora:

1. Reducerea deşeurilor

Un avantaj evident al cataloagelor digitale este că acestea nu generează deşeuri, care ulterior trebuie transportate şi reciclate.
IKEA a renunţat la tipărirea catalogului cu un tiraj de 40 de milioane de exemplare.

2. Măsurabilitate 100%

Publicitatea digitală în toate formele sale, inclusiv prin intermediul cataloagelor digitale poate fi măsurată cu succes prin numeroşi indicatori - numărul de vizualizări, paginile vizualizate, produsele căutate, vizitele avute în magazin de către utilizatorii care au răsfoit catalogul.

Poate fi distribuit într-o reţea largă de platforme publicitare - reţele sociale,, bannere interactive,newsletter, etc.

3. Cadru legal permisiv

Pe rând ţările UE adoptă directive care interzic trimiterea de comunicări comerciale nesolicitate pe suport de hârtie. De exemplu, in Olanda, acum este necesar să se lipească un autocolant cu consimţământul explicit „Da, vreau cataloage” pe cutiile poştale.

Numai persoanele care îşi declară în mod explicit consimţământul vor primi mesaje publicitare.

Un studiu realizat în Franţa, în calcul doar consimţământul expres, este de aşteptat ca până la sfârşitul anului cataloagele tipărite să fie complet eliminate sau cel puţin să existe o serie de restricţii, fiind în acelaşi timp şi o măsură de protecţie a mediului.

Magyar Posta - Administraţia poştală din Ungaria şi-a anunţat recent decizia de a se retrage de la 1 iulie 2021, de pe piaţa distribuţiei de materiale publicitare tipărite.

De ce cataloagele în format digital sunt o alternativă eficientă?

Potrivit INS aproape 8O% din totalul gospodăriilor din România au acces la internet. "Înseamnă că cea mai mare mare parte din populaţia activă foloseşte internetul şi este logic pentru retaileri să îşi concentreze eforturile aici", a declarat Offerista Group Romania - proprietarul Ofertolino.ro

Offerista Group, prin gama largă de produse de promovare digitală, se poziţionează drept cel mai apreciat partener pe care retailerii îl pot folosi pentru a atrage consumatorii în magazine.

Folosind soluţiile Offerista Group retailerii pot construi o comunicare directă cu clienţii lor prin mai multe canale digitale, cum ar fi platforma Ofertolino.ro, care cumuleaza cataloage digitale de la peste 130 de reţele de retail din România, reclame Social media, sau Programmatic video ADS (Offerista Engage).

De exemplu, în urma cooperării cu Offerista Group, un important lanţ de bricolaj din Austria îşi regândeşte complet strategia de marketing.

Cu o reţea de magazine în aproape toată Europa, clientul avea investiţii semnificative în cataloagele tipărite, iar în perioada pandemiei, a realizat că acestea nu oferă eficienţa necesară şi a căutat o alternativă pentru a atrage consumatorii în magazine.

Offerista Group a convertit cataloagele în format digital şi le-a distribuit către utilizatorului final prin intermediul platformelor sale online. Soluţiile digitale Offerista au adus rezultate excelente, astfel încât clientul intenţionează să elimine cataloagele tipărite.

Peste 50% din clienţii care colaborează cu Offerista Group şi care au participat la un sondaj, afirmă că intenţionează să implementeze pe viitor doar cataloage în format digital.

Ce este secţiunea COMUNICATE:

În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected]

Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus