COMUNICAT. Managementul de proiect este o practică benefică afacerilor care ştiu să o pună în aplicare în mod corespunzător. Dar nu toate companiile au succes în implementarea sistemelor corecte de management de proiect. Una dintre provocările cheie pe care majoritatea firmelor nu reuşesc să le depăşească este să-şi dea seama cum să aleagă un instrument de management de proiecte în primul rând.
Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.
Cel mai simplu mod de a defini managementul de proiect este să ne gândim la acesta ca la un sistem care asigură succesul oricărui proiect dintr-o afacere sau organizaţie. Defineşte procesul de planificare, monitorizare şi lansare a proiectelor de toate formele şi dimensiunile, cum ar fi campanii de marketing, lansări de produse, logistică, instruire HR şi aşa mai departe.
În continuare, haide să vorbim despre cum să alegi un instrument de management de proiect adecvat pentru afacerea ta:
1. Identifică obiectivele afacerii tale
Alegerea unui instrument de management de proiect ar trebui să înceapă cu un scop în minte. De ce ai nevoie de un software de management de proiect, pentru început? Deşi există unele obiective generale pe care orice antreprenor le împărtăşeşte, cum ar fi creşterea veniturilor şi scăderea cheltuielilor, pot exista şi unele obiective contextuale.
De exemplu, poate doreşti să implementezi un sistem de management de proiect pentru a ajuta la creşterea moralului echipei, deoarece unii angajaţi ar putea fi descurajaţi de ineficienţa structurii existente.
Identificarea concisă a obiectivelor este crucială atunci când procesul de implementare a software-ului de management de proiect se loveşte de anumite obstacole.
2. Gândeşte-te la funcţiile pe care software-ul de management de proiect trebuie să le îndeplinească
Când eşti în căutarea unui instrument de management de proiecte, trebuie să determini care sunt caracteristicile pe care ar trebui să le aibă acesta.
Iată cele mai comune caracteristici la care trebuie să fii atent atunci când alegi un software de management de proiecte:
● Managementul cronologiei proiectului. Caracteristica de gestionare a cronologiei proiectului permite echipelor să supravegheze dezvoltarea unui anumit proiect, departament sau campanie. Această caracteristică te-ar putea ajuta să vii cu cel mai bun plan pentru proiectele afacerii tale şi ţi-ar permite, de asemenea, să identifici eventualele obstacole şi provocări în realizarea proiectului.
● Instrumente de colaborare. Cele mai de succes echipe nu au doar talente cheie care ies în evidenţă din grup, ci au şi persoane care sunt foarte dispuse să lucreze împreună pentru a îndeplini sarcini şi pentru a atinge obiective mari pentru echipă şi companie.
● Automatizare. Această caracteristică îţi permite să îndeplineşti sarcinile importante şi repetitive într-un mod mai productiv. Automatizarea permite personalului să se concentreze asupra altor sarcini care nu pot fi delegate sau automatizate. Caracteristicile de automatizare pot ajuta foarte mult departamentul financiar şi de producţie, aşa cum face şi sistemul ERP pentru producţie.
3. Determină indicatorii cheie de performanţă pentru succesul afacerii (KPI)
După ce ai selectat care sunt caracteristicile şi funcţionalităţile instrumentului de management de proiect, gândeşte-te la ce KPIs ar trebui să atingă echipa atunci când este implementat acest sistem. Acest lucru îţi va permite să evalueză mai bine dacă software-ul selectat reprezintă cu adevărat cea mai bună soluţie pentru echipa ta.
Identifică provocările organizaţionale şi începe să cauţi cel mai bun instrument de management de proiect pentru afacerea ta! Aminteşte-ţi că investirea într-un software robust şi fiabil nu doar că te ajută să atingi obiectivele unui proiect, ci te poate ajuta să adopţi cele mai bune practici din industria în care activezi.
Ce este secţiunea COMUNICATE:
În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.
Detalii, la [email protected]
Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro