Skip to main content

COMUNICAT. Rezultatele SES pe 2021: Un an solid şi performanţe care alimentează creşterea şi veniturile viitoare

 
COMUNICAT. Rezultatele SES pe 2021: Un an solid şi performanţe care alimentează creşterea şi veniturile viitoare

SES, lider global în soluţii de conectivitate, prezintă rezultatele financiare pentru anul 2021. 

Publicitate

Performanţa solidă a stat la baza veniturilor de 1,782 miliarde euro şi EBITDA ajustată de 1,091 miliarde euro la finalul anului:

  • Zona de video şi-a îmbunătăţit trendul (-4,6% YOY în 2021 vs. -8% în 2020)
  • Performanţă optimistă a performanţei pe segmentul Reţele, +0,5% YOY, într-un mediu dificil, afectat de pandemia COVID
  • Profit net ajustat în creştere cu 69%, la 323 milioane euro
  • Dividende propuse pentru 2021, ce se vor plăti în 2022, de 0,5 euro pe acţiune clasa A, reprezentând o creştere cu 25% YOY

În grafic pentru a furniza un venit şi EBITDA robuste în 2022 şi a genera valoare pe termen lung prin creşteri din investiţii variate:

  • Aproximativ 85% din veniturile grupului în 2022 (1,750 - 1,810 miliarde euro) au fost deja contractate
  • Prognoza pentru EBITDA ajustată în 2022 (1,030 - 1,070 miliarde euro) reflectă o profitabilitate robustă, în ciuda costurilor cu extinderea zonei de Reţele
  • Peste $900 milioane din comenzi angajate pentru SES-17 (ce va intra în funcţiune la jumătatea lui 2022) şi O3b mPOWER (în funcţiune la finalul lui 2022)

Steve Collar: CEO SES, a comentat: „2021 a fost un an solid pentru SES, cu venituri şi EBITDA ajustată în line cu obiectivele, cu contracte noi şi reînnoite de peste 1,2 miliarde euro şi o creştere a profitului net ajustat care reflectă focusul către toate liniile de cost, iar raportul datorii nete - EBITDA care a ajuns la minimum ultimilor 6 ani. 

Sectorul nostru Video şi-a îmbunătăţit trendul de evoluţie, pe fondul unor reînnoiri importante de contracte, cu radiodifuzori care ne sunt parteneri pe termen lung, creşterea numărului de posturi TV HD şi expansiunea ofertei HD+ în Germania. Afacerile din segmentul Reţele au performat bine într-un mediu afectat de restricţiile anti-COVID; revenirea zonei Mobilitate a contribuit la creşterea anualizată pozitivă din H2 2021, şi ne aşteptăm să accelereze în 2022.

Privind către 2022, vom lansa pe piaţă reţelele noastre de viitor: SES-17 va intra în serviciu comercial în iulie, iar primele servicii O3b mPOWER vor fi disponibile înainte de finalul anului. Relaţiile cu clienţii noştri se dezvoltă bine, având miliarde de dolari din comenzi angajate contractual, ce includ 6 mari companii de croaziere maritime, Microsoft, Marlink şi parteneriatul „joint venture” cu Reliance Jio. De asemenea, ne bucură progresul pe care Comisia Europeană l-a făcut în definirea arhitecturii europene spaţiale multi-orbită, care se aliniază cu viziunea şi infrastructura noastră. 

Mai mult, am generat acţionarilor noştri 275 milioane de euro în cash, subliniind angajamentul nostru pentru randamente susţinute şi atractive. Creşterea dividendului de bază pentru 2021 cu 25% reflectă încrederea noastră în fundamentele creşterii pe termen lung şi capacitatea de crearea de valoare a SES.”

Video: Creştere de 59% a veniturilor grupului

SES distribuie 8.386 de posturi TV (în creştere cu 1% faţă de anul precedent), către mai mult de 355 milioane de gospodării cu TV la nivel global, conform datelor SES la 31 decembrie 2021. Dintre acestea, 3.105 sunt posturi TV HD, al căror număr a crescut cu 6% comparativ cu 2020 . 71% dintre posturile TV distribuite prin reţeaua SES sunt transmise în standardul MPEG-4. 

Impactul adaptării clienţilor din pieţele mature (Europa de Vest şi Statele Unite), reducerea vânzărilor în Statele Unite şi decizia de a reduce expunerile pe serviciile cu marjă redusă au dus la o reducere a venitului YOY în 2021, deşi cu un ritm mult mai scăzut decât în 2020 şi 2019. 

Avantajul iniţial al creşterii costului reînnoirii abonamentului pe 12 luni, aplicat în martie 2021, şi creşterea continuă a numărului mediu de abonaţi plătitori a determinat o creştere anuală a HD+ în Germania. În viitor, contribuţia creşterii  preţului şi a lansarea de noi soluţii bazate pe protocol de internet, precum HD+ ToGo (octombrie 2021) şi HD+ IP (februarie 2022) vor susţine creşterea afacerilor. 

De asemenea, venitul de pe pieţele internaţionale a rămas la acelaşi nivel YOY, în timp ce venitul din zona sporturi şi evenimente a continua revenirea, arătând o performanţă mai bună ca în 2020, când a fost afectat de anulări sau amânări pe fondul pandemiei COVID. 

Reţele: 41% din venitul grupului

În zona afacerilor dedicate guvernelor, contribuţia pozitivă a noii reţelei MEO şi GEO şi soluţiilor instituţionale pentru Statele Unite şi clienţii globali a generat o creştere anualizată a venitului. Aceasta a fost parţial afectată în Q3 2021 de anularea serviciilor în urma retragerii Statelor Unite din Afganistan. 

Pentru zona de Date Fixe, veniturile au scăzut într-un ritm de o singură cifră comparativ cu 2020, în condiţiile în care reducerea din zona Pacific şi afacerile din Africa nu au fost echilibrate de creşterile generate de business-ul nou cu operatori de reţele mobile, în special în regiuni din cele două Americi şi Asia, precum şi de venitul nou din segmentul global de cloud. 

În segmentul Mobilităţii, efectele pandemiei COVID asupra clienţilor din aviaţia civilă şi croaziere au determinat venituri mai reduse comparativ cu 2020. Acest trend a fost parţial compensat de o performanţă pozitivă în zona veniturilor din transportul comercial. Fundamentele pe termen lung rămân solide, cu o îmbunătăţire progresivă a veniturilor în a doua jumătate a lui 2021, reflectând redresarea în segmentul Croaziere - pe măsură ce navele revin în serviciu, şi noi afaceri din oferirea de capacitate suplimentară clienţilor aviaţiei comerciale.

Lansările viitoare de sateliţi

În octombrie 2021, SES-17 a fost lansat cu succes de la Arianespace. SES-17 va intra în serviciu comercial la jumătatea lui 2022 şi va distribui conectivitate broadband în cele două Americi, zona Caraibiană şi Oceanul Atlantic. Thales Avionics este clientul principal şi va utiliza SES-17 pentru a oferi soluţii de conectivitate către clienţii din aviaţia comercială din America de Nord. 

În noiembrie 2021, SES a comandat doi sateliţi geostaţionari în bandă Ku pentru poziţia sa orbitală de la 19,2 grade est, pentru a menţine serviciile premium pe care le oferă clienţilor săi video europeni şi pentru a exploata noi oportunităţi în regiune. Aceşti doi sateliţi de înlocuire (ASTRA 1P şi ASTRA 1Q) sunt de aşteptat să înlocuiască cei patru sateliţi (ASTRA 1KR, ASTRA 1L, ASTRA 1M şi ASTRA 1N) care deservesc în prezent clienţii de la această poziţie orbitală, aducând un plus semnificativ de eficienţă, prin reducerea cu mai mult de 50% a nevoilor de cheltuieli de capital pentru poziţia 19,2 grade Est.

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus