COMUNICAT. In general, atunci cand se gandesc la termenul de "keyword-uri", cei care nu sunt foarte familiarizati cu realitatea actuala din marketing-ul online au in minte unul, maximum doua cuvinte (spre exemplu "aparate cafea" sau "permis barca").
In schimb, profesionistii in servicii SEO si clientii lor mai vechi stiu prea bine ce sunt long tail-urile, iar, citind articolul in continuare, vei afla si tu de ce sunt atat de importante pentru o optimizare "ca la carte".
Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.
Dupa cum vei vedea, ele au cel putin trei avantaje care le fac de preferat pentru multe business-uri, in special cele mici sau aflate la inceput de drum.
Long tail-urile sunt cuvinte cheie sau, mai degraba, expresii de cautare mai lungi, de 3-5 cuvinte sau chiar mai mult (spre exemplu "inchirieri aparate cafea", "permis barca categoria D" sau "pompe funebre sector 4").
De ce sunt ele atat de apreciate si recomandate de furnizorii de servicii SEO? Intrucat acestia inteleg perfect ca scopul final al procesului de optimizare pentru motoarele de cautare (in speta,
Google, care are o cota de piata de peste 95% in Romania si la nivel global) nu il reprezinta pur si simplu ocuparea unor pozitii fruntase in SERP (paginile cu rezultatele cautarilor), ci sporirea brand awareness-ului, numarului de clienti si, bineinteles, a profitului respectivului business.
Fara alte introduceri, iata care sunt cele mai mari 3 avantaje ale long tail-urilor, conform expertilor in servicii SEO:
1. Plaseaza potentialii clienti mult mai aproape de conversie.
In primul rand, specialistii in servicii SEO te asigura ca o cautare de tipul "televizor samsung uhd 4k" are sanse mult mai mari de a se finaliza cu o achizitie online decat "televizoare ieftine", spre exemplu.
Asta pentru ca, in timp ce a doua tradeaza o intentie de cautare mai degraba informativa, prima reprezinta in mod clar o decizie de tranzactionare (utilizatorul este hotarat ce model de TV isi doreste si nu ramane decat sa-l cumpere);
2. Pozitiile de top sunt mai usor de atins, intr-un timp scurt.
Tinand cont de faptul ca long tail-urile au mai putine cautari si sunt mai putin urmarite, iti va fi mult mai usor sa rankezi pe ele, intr-un timp scurt.
O firma profesionista de servicii SEO, cu o experienta indelungata pe piata, va alege aceasta tactica pentru clientii nou intrati pe o nisa cu o concurenta mare, orientandu-se mai degraba spre "servicii funerare sector 4" decat spre "servicii funerare" si atat;
3. Iti permit sa "furi" din traficul si clientii marilor brand-uri.
Nu in ultimul rand, din moment ce marile brand-uri tind sa ignore long tail-urile, intrucat vor ranka usor pe cuvintele cheie mai scurte si cu mai multe cautari, aceasta reprezinta o sansa nesperata de a "fura" din traficul si clientii lor, in cazul in care esti un business mai mic sau mai "proaspat" pe piata.
In final, ti-am pregatit si cateva statistici care te vor convinge ca long tail-urile reprezinta una dintre cele mai bune cai de urmat in optimizarea SEO.
Astfel, 50% dintre cautarile pe Google la nivel global contin mai mult de 4 cuvinte (conform WordStream), 30% din keyword-urile cu peste 10.000 de cautari lunare au mai mult de 3 cuvinte (conform Ahrefs), in timp ce 8% din totalul cautarilor sunt formulate sub forma de intrebare (conform Moz).
Ce este secţiunea COMUNICATE:
În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.
Detalii, la [email protected]
Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
Trimite un comentariu