Skip to main content

COMUNICAT. Cum va arăta marketingul viitorului. Studiu de caz: campania Bonduelle Vapeur din toamna 2023

 
COMUNICAT. Cum va arăta marketingul viitorului. Studiu de caz: campania Bonduelle Vapeur din toamna 2023

COMUNICAT. Un studiu de caz cu toate detaliile campaniei: unde s-a derulat? care au fost rezultatele? câte milioane de vizualizări a atras pe online? Cum a mers podcastul "Învinge tava", care a fost parte a campaniei?

Publicitate

Studiu de caz: campania Bonduelle Vapeur din toamna 2023 sau cum va arăta marketingul viitorului.

Câteva idei:

• La finalul anului trecut, Bonduelle a derulat în România o campanie de marketing pentru două dintre gamele de legume Vapeur – în conservă, respectiv congelate.

• Vapeur este o tehnologie inovatoare de producţie dezvoltată de Bonduelle şi totodată o marcă de produs a grupului francez sub care sunt comercializate monolegume şi mixuri de legume pregătite la abur printr-un proces care le păstrează conţinutul de vitamine

• Campania s-a derulat in-store şi în canalele de e-commerce, în social media (atât pe canale proprii, cât şi cele deţinute de trei cunoscuţi influenceri), precum şi prin intermediul unui inedit parteneriat de brand cu podcastul „Învinge tava”, al cărui prim sezon este realizat cu susţinerea Bonduelle

• Bonduelle, lider de piaţă în segmentul legumelor în conservă, mizează astfel pe promovarea inovaţiilor prin intermediul unor campanii care explorează noi teritorii în comunicarea de brand, precum podcasturile destinate pasionaţilor de gastronomie

• Bonduelle mizează de asemenea pe noua generaţie de consumatori, preocupaţi de sănătate şi de responsabilitatea faţă de comunitate şi mediu

• Pe canalele proprii ale Bonduelle de social media, campania Vapeur a adunat în total peste 10 milioane de vizualizări

• Episodul dedicat legumelor din podcastul „Învinge tava” a avut 2.500 de vizualizări pe YouTube, totalizând 313 ore de audiţie, 1.000 de audiţii pe Spotify şi un reach de 20.000 pe Instagram. Newsletterul „Învinge tava”, în care brandul Bonduelle este de asemenea prezent, a înregistrat până acum cu cele patru episoade (inclusiv pilotul) 86.000 de vizualizări

• Tot anul trecut a fost lansat noul site Bonduelle.ro, cu un conţinut centrat pe informaţii utile pentru utilizatori, cu peste 800 de reţete savuroase

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.

Campania Bonduelle Vapeur, detaliat:

În toamna anului 2023, Bonduelle a lansat în România o campanie de marketing care a promovat gamele de produse Vapeur – legume congelate, respectiv în conservă, pregătite la abur cu o tehnologie dezvoltată intern de-a lungul a patru ani de cercetări.

Graţie acestei tehnologii, legumele (inclusiv cele în conservă) îşi păstrează cea mai mare parte a conţinutului de vitamine, devenind astfel o alternativă reală, disponibilă în tot cursul anului, la legumele proaspete. Maturizarea unei noi generaţii de consumatori, care au crescut cu alte valori şi şi-au format alte preferinţe decât părinţii lor, transformă deja marketingul de produs.

Cum ar putea arăta marketingul viitorului o arată campania Bonduelle Vapeur.

„Pentru grupul Bonduelle, gama Vapeur reprezintă o miză strategică”, spune Roxana Nănescu, Marketing Director Bonduelle South East Europe.

„Inovaţiile Bonduelle în ceea ce priveşte produsele şi mixurile de ingrediente, ambalajele şi tehnologiile de producţie reprezintă principalul factor de creştere pentru grup, nu doar în România, ci şi pe pieţe foarte mature, cum este Franţa.

Campania Bonduelle Vapeur indică direcţia în care se îndreaptă atât industria, cât şi marketingul de produs: punem pe piaţă produse realizate cu responsabilitate faţă de mediu, disponibile la raft indiferent de sezon, vorbind despre beneficiile unei diete bazate pe alimente vegetale (plant-based) pe înţelesul unui public obişnuit să caute activ pe internet reţete, ingrediente, sfaturi, idei şi, în general, repere de orientare într-o lume suprasaturată de informaţie.

Acest public, cu acces la informaţie şi multiple opţiuni, va reprezenta în circa un deceniu principala categorie de consumatori”, spune Roxana Nănescu.

O campanie, patru medii de declinare

Campania Bonduelle de promovare a tehnologiei Vapeur şi a gamei omonime de produs a fost declinată în patru tipuri de medii, de la promovarea in-store la un parteneriat de brand cu podcastul „Învinge tava”, lansat la finalul anului trecut de Jo Ilie şi Alex Vasile.

Promovarea in-store a avut o componentă de promoţie de preţ, dublată de promovarea la raft şi prezenţa pe ecranele TV din unităţi ale reţelelor Carrefour şi Auchan.

Vizualurile campaniei in-store reprezintă o continuare a comunicării lansate la finalul anului 2022 („Fii fresh ca legumele!”), într-o variantă a platformei de brand adaptată sezonului: „Fii vibrant ca legumele toamnei”.

Bonduelle, un brand inovator care susţine creativitatea

Un element inedit al acestei campanii este parteneriatul încheiat de Bonduelle cu „Învinge tava”, podcast de gastronomie şi viaţă sănătoasă lansat la finalul anului trecut de o fostă jurnalistă cu o experienţă îndelungată în presa scrisă, Jo Ilie, şi Alex Vasile. Sezonul de debut al podcastului este susţinut de Bonduelle ca partener principal.

„Acest parteneriat ilustrează asocierea unui brand inovator cum este Bonduelle cu producţia (şi producătorii) de conţinut creativ, pe unul dintre canalele digitale de comunicare aflate în plină dezvoltare pe piaţa media din România.

Prin atuurile sale – calitatea informaţiei prezentate şi a producţiei media, preocuparea pentru teme actuale, orientarea către interesele publicului – proiectul «Învinge tava» a fost şi rămâne o alegere care reflectă valorile brandului Bonduelle: inovaţie pentru o viaţă mai bună, calitate şi savoare a produselor, practici agricole responsabile, cu respect pentru mediu şi consumatori”, spune Alexandru Ion, Digital and Communication Manager Bonduelle South East Europe.

Până în prezent, episoadele podcastului au înregistrat 2.500 de vizualizări pe YouTube, totalizând 313 ore de audiţie, 1.000 de audiţii pe Spotify şi un reach de 20.000 pe Instagram.

O campanie în social media cu 10 milioane de impresii

În ceea ce priveşte campania de promovare în social media a gamei Bonduelle Vapeur, aceasta s-a derulat în primul rând prin intermediul canalelor digitale proprii ale Bonduelle.

În ansamblu, conţinuturile publicate de brand pe canalele sale de social media au adunat peste 10 milioane de impresii, peste 40.000 de reacţii (like-uri, comentarii, distribuiri) şi peste 1,3 milioane de vizualizări ale conţinuturilor video. În lunile în care s-a derulat campania, clipurile Bonduelle au obţinut pe TikTok peste 1,4 milioane de vizualizări.

Marketing „instagramabil”

De asemenea, a existat o componentă de postări în parteneriat şi ad-uri pe Facebook, Instagram şi TikTok, precum şi o campanie cu reţete video pe YouTube, respectiv o componentă de influencer marketing în care au fost implicate trei personalităţi cunoscute din domeniul gastronomiei: Cristian Borod (@bucatarmaniac), Ana-Maria Anghel (@_ana.anghel_) şi Andreea Duţia (@andreea_dutia).

Activările de influencer marketing au constat în postări, reels şi stories pe Instagram, reels pe paginile de Facebook şi videouri pe TikTok, în care cele trei personaje au folosit ca ingredient principal, în reţete savuroase şi, desigur, „instagramabile”, produse din cele două game Bonduelle Vapeur.

Noul site Bonduelle.ro, regândit pentru a oferi sfaturi şi reţete savuroase

Tot anul trecut, website-ul Bonduelle România a beneficiat de un redesign care reflectă orientarea comunicării de marketing către utilizatorul final.

„Noul site Bonduelle România, www.bonduelle.ro, a fost reorganizat pentru a fi orientat spre consumator. Astfel, home page-ul noului site se deschide acum cu un catalog de peste 800 de reţete care pot fi filtrate în funcţie de diverse criterii – cum ar fi pentru ce masă a zilei sunt potrivite, ingredientul principal (legume Bonduelle, desigur!), gradul de dificultate la preparare, număr de porţii etc. Rezultatul este un site foarte prietenos, cu informaţii bogate şi în mod real utile sau interesante pentru publicul larg”, spune Alexandru Ion.

***
Misiunea Bonduelle este de a oferi inspiraţie pentru tranziţia către o alimentaţie bazată pe alimente vegetale, contribuind astfel la bunăstarea oamenilor şi a sănătăţii naturii. De la înfiinţare, în 1853, această afacere de familie a trecut prin mâinile a şapte generaţii, condusă de un scop care a rezistat cu brio testului timpului: de a crea soluţii care să le ofere consumatorilor tot ce are natura să ne dea mai bun. Oferind alimente vegetale de înaltă calitate provenite din culturi sustenabile, recoltate la maturitate deplină şi cât mai puţin procesate: îndeplinirea acestei promisiuni este posibilă graţiei strânsei cooperări şi încrederii reciproce dintre Bonduelle şi cei 2.030 de fermieri din întreaga lume care ne sunt parteneri. Produsele noastre provin din culturi care totalizează 68.316 hectare şi sunt comercializate în aproape 100 de ţări din întreaga lume.

Ce este secţiunea COMUNICATE:

În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected]

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

sus