COMUNICAT. Peste un sfert dintre români plănuiesc să facă achiziţii cu ocazia reducerilor de Black Friday (11 noiembrie) şi Cyber Monday (28 noiembrie) în 2022, arată rezultatele unui studiu realizat recent de Teads. România este ţara din Europa cu cea mai mare intenţie de cumpărare (media europeană -18%).
Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.
Din studiu:
• 18% dintre românii care vor să profite de campaniile de reduceri au în plan să cumpere mai mult decât anul trecut (peste media europeană de 13%);
• 12% dintre români s-au arătat nehotărâţi în privinţa achiziţiilor de Black Friday şi Cyber Monday în 2022, peste media europeană de 10.6%;
• Categoria de produse care înregistrează cea mai mare cerere în ţara noastră este cea de tehnologie şi electronice, cu o pondere de 39% din totalul cumpărăturilor de Black Friday şi Cyber Monday.
În alte pieţe din Europa, precum Polonia, categoria care prezintă cel mai mare interes în rândul cumpărătorilor este cea de haine, produse de beauty şi accesorii.
Pe lard, despre studiu:
Teads anunţă rezultatele unui studiu care a analizat obiceiurile şi intenţiile de consum de Black Friday şi Cyber Monday pentru anul acesta. Studiul a fost realizat prin chestionare livrate cu ajutorul platformei Teads, iar la acesta au participat 1.879 de respondenţi din 15 ţări, printre care şi România, în perioada 14 septembrie-2 octombrie 2022. Alte ţări europene analizate au fost Polonia, Regatul Unit al Marii Britanii, Elveţia şi Austria.
La nivel european, 18% din respondenţi au declarat că vor profita de reducerile de Black Friday şi Cyber Monday din acest an. România conduce detaşat la intenţia de cumpărare pe continent: 26% dintre români intenţionează să profite de reduceri, urmaţi de consumatori din Polonia (18%), UK (18%), Austria (16%) şi Elveţia (13%).
13% dintre respondenţii care plănuiesc să facă achiziţii de Black Friday/ Cyber Monday au declarat că vor să cumpere mai mult decât anul trecut, arată media europeană. România conduce în acest top al intenţiei de cumpărare mai ridicate decât în 2021, urmată de UK (14%), Austria (12%), Elveţia (11%) şi Polonia (10%).
Cu toate acestea, 12% dintre români s-au declarat nehotărâţi dacă vor profita de reducerile de Black Friday şi Cyber Monday, peste media europeană (10.6%). Se remarcă astfel o oportunitate semnificativă de a-i atrage pe aceşti consumatori indecişi cu oferte. Cei mai indecişi consumatori europeni sunt britanicii (17%).
“Interesul cumpărătorilor pentru anumite categorii de produse este egalat, ba chiar potenţat de abordarea strategică şi atenţia pe care advertiserii o acordă comunicării din această perioadă.
Pe măsură ce branduri din industrii diferite vor aborda în mod creativ oportunitatea de comunicare creată în jurul Black Friday-ului, posibil să vedem nişte schimbări în topul preferinţelor românilor, precum şi în atitudinea celor nehotărâţi.
Spre exemplu, campaniile marilor retaileri au potenţial să influenţeze intenţia de cumpărare a consumatorilor, mai ales atunci când merg dincolo de raft şi pun accentul pe partea de teasing/ informare despre ce urmează”, declară Doina Radicof, Sales Director Teads România.
Cei mai mulţi români cumpără de Black Friday produse de tehnologie şi electronice
Chiar dacă reducerile se regăsesc şi în magazinele fizice, iar consumatorii nu sunt limitaţi la cumpărături online, e-commerce-ul joacă în continuare un rol-cheie de Black Friday şi Cyber Monday. 76% dintre românii care intenţionează să facă achiziţii de Black Friday vor alege varianta cumpărăturilor online, iar 20% au declarat că vor cumpăra în egală măsură online şi fizic, din magazine. Doar 4% au declarat că vor cumpăra exclusiv din magazinele fizice de Black Friday şi Cyber Monday.
În România, cea mai mare cerere de Black Friday şi Cyber Monday este pentru produse din categoria Technology & Electronics (39%), urmată de haine, produse de frumuseţe şi accesorii (13%), jucării (5%). Doar 1% dintre români au declarat că vor cumpără servicii (spa, concerte, restaurante etc.) de Black Friday şi Cyber Monday.
Există însă variaţii între diferite regiuni/ ţări din Europa. În timp ce Technology & Electronics deţine întâietatea în majoritatea pieţelor europene (Austria, Elveţia, România şi Marea Britanie), aşa cum reiese din studiul Teads, categoria de îmbrăcăminte, produse de frumuseţe şi accesorii conduce în Polonia.
Despre Teads
Teads este cea mai mare platformă premium care conectează advertiserii şi agenţiile de publicitate cu cei mai importanţi publisheri la nivel global, ajungând la o audienţă de aproape 1.9 miliarde de oameni* în fiecare lună.
Platfoma “end-to-end” Teads oferă un ecosistem sustenabil, care conectează brandurile şi consumatorii într-un mod non-intruziv. Tehnologia Teads livrează experienţe de publicitate interactive către utilizatorii finali, rezultate garantate pentru branduri şi o soluţie de monetizare avantajoasă pentru editorii de conţinut, sprijinind astfel jurnalismul de calitate.
Teads livrează rezultate pentru branduri, agenţii şi publisheri de top cu ajutorul unei echipe de peste 1.200 de specialişti în 50 de ţări. Pentru mai multe informaţii, accesaţi www.teads.com
Ce este secţiunea COMUNICATE:
În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.
Detalii, la [email protected]
Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro