Teambuilding, Romina VTM, Mirciulică, Taximetriştii şi, mai nou Ramon, cu Pavel Bartoş. Ce spune actorul despre "avalanşa" de filme româneşti de succes?
De ce comedii?
"Lumea nu mai vrea dramă", răspunde Bartoş, la Interviul Lunii, în Studioul Paginademedia.ro. "După doi ani de pandemie, apoi un an de război, lumea vrea să se bucure", continuă actorul, care este co-producător şi are rolul principal în filmul Ramon.
Ce spune Bartoş despre Teambuilding?
"Cei de la Teambuilding au fost foarte deştepţi. Băieţii din Teambuilding au găsit o nişă de senzaţie: aceea a corporatiştilor. În care, care ştii foarte bine, e o rutină extraordinară de dimineaţă până seara: du-te la acelaşi loc, vorbeşte cu aceiaşi şefi etc. O lume unde teambuildingurile sunt aşteptate, sunt o defulare.
Ţine de inteligenţă, nu ţine de şmecherie. Ei au fost nişte oameni inteligenţi, au ştiut ce să facă. Cum? Cel mai greu, să ştiţi, cel mai greu e să găseşti o idee bună, ideea bună şi o poveste bună. După aia restul se mai încheagă.
Ei au fost foarte deştepţi, au găsit o idee bună! Au găsit şi nişa şi totul s-a dezvoltat de acolo. Pentru idee şi pentru asta, mi se pare locul 1 de departe."
Despre Taximetrişti?
"Acolo se vede că sunt nişte actori foarte buni şi au marele avantaj că ei l-au jucat foarte mult în teatru, 4 ani de zile i-au jucat, se vedeau pe ei cum joacă. Premisa este extraordinară.
Câte întâmplări nu ai cu taximetrişti? Câte sunt? Dar au ştiut Adrian Nicolae şi cu Bogdan Oldeanu cum să le adune şi cum să le facă. Bravo! Felicitări lor!"
Interviul luni este un proiect Paginademedia.ro susţinut de Banca Transilvania
VIDEO. Pavel Bartoş despre Teambuilding
"Lumea nu mai vrea dramă"
De ce prind comediile româneşti?
Pavel Bartoş:
Lumea nu mai vrea dramă. Noi noi venim după doi ani teribili, în care pandemia ne-a cam dat în cap. Emoţional, cred că ne ne-a costat destul de mult. Am văzut cât de fragilă e, de fapt, graniţa asta dintre siguranţă şi nesiguranţă.
Concertele au fost cel mai crunt domeniu lovit şi bineînţeles, şi Horeca, dar noi am resimţit-o foarte tare, pentru că la noi este întâlnirea asta directă cu publicul pe care o ai în concerte, o ai în spectacole.
Şi atunci, după doi ani din ăştia în care ai stat în casă, lumea vrea să iasă. Şi vrea să se simtă bine, vrea să se bucure de viaţă şi de-aia a venit asaltul ăsta de comedii. Pe fondul ăsta în care lumea a trăit şi trăieşte, în continuare, lucruri teribile. Vezi război din Ucraina. Noi suntem mereu între codul portocaliu, galben, verde, mov, rozaliu, nu ştiu numai în coduri.
De-asta lumea iubeşte comedia, de asta s-a născut acest val, de asta are şi succes acest val, hai să zicem, de comedii româneşti.
Eu mă bucur pentru film, pentru că aceste filme, de la Teambuilding la Romina, la Mirciulică, au readus publicul publicul în sală. De ce? Se făcuse un studiu. Revenirea era undeva de 75-80 % la teatru, la concerte, undeva, la 60-70%. Ei bine, cinematograful era de doar 35 %, pentru că în perioada pandemiei lumea s-a obişnuit cu platformele de streaming şi atunci aveau tot la îndemână.
Mă bucur că uite, au apărut aceste filme, a readus publicul românesc la comedia românească. Pentru că publicul vrea să asculte româneşte, vrea să râdă cu actorii români."
VIDEO. Pavel Bartoş despre filmele româneşti