INTERVIUL LUNII. Acum fix zece ani, pe 21 decembrie 2012, un puşti de 12 ani făcea primul vlog. "Într-un contrejour groaznic", îşi aminiteşte acum Selly. Uşor, uşor, contul a crescut şi a tot crescut, iar Selly, adică Andrei Şelaru, a ajuns un fenomen în online şi o borbă în vloggingul românesc.
În 2015, în trei ani, a ajuns la 100.000 de abonaţi. Acum are 3,2 milioane.
Andrei Şelaru şi poveştile din zece ani, dar şi planurile lui, la Interviul Lunii, în Studioul Paginademedia.
Ce postări prindeau acum cinci-zece ani? Cum s-a transformat brandul Selly în cei zece ani? Când a intrat în atenţia clienţilor de publicitate? Ce doreau de la el la început şi acum? În ce investeşte Selly? Şi multe, multe altele. Plus imagini de la începuturi.
Dar şi detalii despre filmul Romina, unde este producător, o comedie, un musicall cu multe manele. De ce cu manele? Explică în interviu.
Selly vorbeşte şi de noul sezon La Muncă, unde va fi printre altele, poliţist rutier. "Voi dirija traficul cu brio, cred eu. Poate voi prinde şi nişte şoferi eu ştiu pentru ce, hai să vedem ce ne rezervă. Îl filmăm în ianuarie".
Şi despre trenduri: "Se consumă conţinutul lung, ceea ce nu era de aşteptat".
Despre influenceri:
"În sine influencer nu e atât de mult o meserie în sine. Ce înseamnă, de fapt, un influencer? Înseamnă un om care atât de prolific în câmpul lui de activitate, încât ajunge să trăiască din asta, să îi influenţeze pe alţii
Nu ştiu, un stand-up-er e atât de faimos încât devine influencer, dar dacă te gândeşti care-i meseria lui, meseria lui nu e influencer, e stand-up-er.
Sunt unii care, de fapt, la bază nu fac nimic altceva decât devin cumva cunoscuţi. Nu ştiu, că arată bine sau că au spus o glumă, au dat o modă cu o vorbă virală, au cele 15 minute de faimă şi lumea se uită şi zice: băi, cât de simplu e să ajungi influencer!"
Interviul lunii este un proiect Paginademedia.ro susţinut de Paginademedia.ro
VIDEO. Selly, la zece ani de la primul vlog
Începuturi
Eram clasa a cincea şi am făcut un prim vlog care se numea Zece lucruri despre bine, în care m-am prezentat. Ăsta a fost primul. În al doilea, m-am gândit eu cum fac să atrag un prim public şi am făcut un am făcut un vlog în care îmi prezentam toţi colegii de clasă, vorbeam despre ei, spuneam care e top, care-s prieteni, cu care nu mă suport etc.am luat albumul ora şi am dat pagină cu pagină şi am prezentat la cameră.
În primăvara lui 2015 am strâns 100.000 de abonaţi şi am luat premiu de la Youtube. Atunci au început să apară şi discuţiile: "stai, că pot să fac bani şi din treaba asta"
Public
Eu, în momentul în care vorbesc cu o cameră video, îmi imaginez că în acel obiectiv se află un tânăr de vârsta mea. Deci, când am acum 21 de ani, vorbesc pentru tineri de 21 de ani şi e mult mai simplu pentru mine. E un exerciţiu mental. Îmi imaginez că ar fi un alt tânăr, la fel ca mine, în faţa mea. Eu am făcut întotdeauna conţinut care să reflecte vârsta mea.
Publicul a crescut cu mine, aşa cum previzionam acum cinci ani. Asta o spun cifrele. Anul ăsta, spre exemplu, am avut perioade în care 2-3 milioane de români mi-au descoperit canalul. De la un trimestru la altul. Mare parte din treaba asta se datorează succesului formatului La muncă. E un format care a atras public mult mai matur. Am început să atrag şi public din din alte zone.
Publicul acela se abonează, rămâne acolo şi urmăreşte şi celelalte episoade şi presupun că e un public şi mai interesant pentru un publicitar
Clienţii atunci şi acum
Cred că tipul campaniilor de publicitate s-a schimbat, în sensul în care, acum cinci ani de zile, briefurile pe care le primeam erau mult mai copiăroase, să spun aşa, decât produsele şi serviciile la care fac acum reclamă. Poate că produsul a rămas la fel, dar modul de abordare e diferit.
Ce prindea atunci şi acum?
Atunci mergeau tipuri de profesori, top 10 tipuri de medici, top 10 tipuri emisiuni TV. Era o chestie cu formatele astea. Acum nu mai vezi. Atunci erau în prostie. Mai era la modă muzica făcută de vloggeri. Am crescut şi noi Five Gang.
Acum trendul este dat de tik-tok. Conţinutul de formă lungă a început să domine din ce în ce mai tare, ceea ce nimeni nu s-ar fi aşteptat.
Podcasturile sunt în vogă acum.
Dar acum, dintr-un episod de 50 de minute se fac pe tiktok 15 declinări, cu capturi dinn acel episod, care cumulat poate o să facă de 15 ori mai multe vizualizări decât face episodul pe youtube.
Influenceri
În sine influencer nu e atât de mult o meserie în sine. Ce înseamnă, de fapt, un influencer? Înseamnă un om care atât de prolific în câmpul lui de activitate, încât ajunge să trăiască din asta, să îi influenţeze pe alţii. Nu ştiu, un stand-up-er e atât de faimos încât devine influencer, dar dacă te gândeşti care-i meseria lui, meseria lui nu e influencer, e stand-up-er.
Eu, la bază, sunt un creator de conţinut, sunt un creator de divertisment. Sunt cunoscut în treaba asta, atât de cunoscut încât am o influenţă asupra oamenilor.
Sunt unii care, de fapt, la bază nu fac nimic altceva decât devin cumva cunoscuţi. Nu ştiu, că arată bine sau că au spus o glumă, au dat o modă cu o vorbă virală, au cele 15 minute de faimă şi lumea se uită şi zice: băi, cât de simplu e să ajungi influencer!
Investiţii
Sunt pasionat de ce fac companiile de tehnologie, în America şi în general în lume. Mai sunt investiţii în anumite companii individuale. Sunt nişte investiţii mult mai safe decât nu ştiu, criptomonede sau alte lucruri de genul ăsta. Pentru că până la urmă, la finalul zilei, sunt companii care produc ceva palpabil.
Filmul Romina
Romina VTM e cel de-al treilea film pe care co-produc. Tot alături de Vidra Productions facem un parteneriat foarte bun. Pe 2 ianuarie iese în iese în toate cinematografele.
Este filmul care are de departe, dacă stai să te uiţi pe cifre, cea mai virală coloană sonoră din toate timpurile. Dacă te uiţi acuma în trending sunt, nu ştiu, primele 5 poziţii.
Se lovesc 2 tipuri de personaje: o fată din Costineşti, care a crescut într-o familie de lăutari şi un băiat care vine de la Bucureşti, care vrea să să meargă la Conservator şi ei se îndrăgostesc şi mai multe nu vă spun, o să vedeţi în cinema.
Dar am încercat să facem să facem o fuziune între pop şi manele, ceva ce n-ai mai văzut. Cu siguranţă pot să spun că manelele pe care noi le-am produs au un farmec aparte.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro