INTERVIU VIDEO. "Va fi o emisiune care deranjează". Revenire pe TV. Stelian Muscalu, fostul realizator Business Club la Digi24, va apărea într-un nou proiect TV. Se întâmplă la aproximativ patru luni de la despărţirea de staţia RCS-RDS.
Va apărea, din această săptămână, la Profit News. Totul, pe larg, mai jos:
Explică toate detaliile într-un interviu acordat lui Petrişor Obae, în Studioul Paginademedia.ro. Vorbeşte despre plecarea de la Digi24, îşi menţine afirmaţia potrivit căreia „presa mare e aservită” şi dezvăluie dacă s-a gândit să intre în politică şi dacă a primit oferte.
Înainte de interviul pe larg, câteva detalii despre noua emisiune pe care o va avea la postul Profit News:
- Se va numi „Săptămâna Financiară” (fostul brand deţinut de Intact şi Dan Voiculescu - n.r.) şi va fi difuzată în fiecare vineri, de la ora 19:00
- Va avea cam o oră, cu intro şi un subiect mare.
- Va exista un subiect de analiză sau anchetă (în prima ediţie va fi despre asigurări). Vom avea rubrici de educaţie financiară sau segmente „ştiaţi că”, spune chiar realizatorul.
- Şi va avea un invitat permanent, Kristine Bago, care este doctor în economie.
„Va deranja. Nu cred că va dura foarte mult”
Despre noua producţie, Muscalu mai spune:
„Emisiunea nu va avea legătură cu ce a fost Business Club, ci mai degrabă cu intervenţiile mele de la ora 17:00. Va fi o emisiune care va deranja. De asta şi zic că nu cred că va dura foarte mult. Vor fi foarte multe anchete, dezvăluiri şi foarte multe subiecte care vor fi dezbătute. Vom încerca să le răspundem oamenilor.
Cu privire la brandul Săptămâna Financiară, Stelian Muscalu punctează:
„Telefonul a venit de la Mihai Craiu şi este vorba despre o ediţie televizată e Săptămânii Financiare, care este un brand. Nu mai există legături cu foştii proprietari (n.r – Dan Voiculescu)”, a subliniat în Studioul Paginademedia.ro.
VIDEO. Stelian Muscalu se Întoarce pe TV
Plecarea de la Digi24: „Se dorea o atenuare a ideilor spuse abrupt”
Stelian Muscalu a intrat adânc şi în subiectul plecării de la Digi24, după 10 ani. Omul de televiziune spune că îşi menţine declaraţia dată atunci, în care spunea că „presa mare e aservită”.
„Am să îmi menţin afirmaţia. Cred că orice om normal şi echilibrat vede acest lucru la televizor, ca din pacate informaţia este bolduită în funcţie de interesele pe care le are fiecare redacţie. Senzaţia este că nu prea mai există redacţii echilibrate, ci redacţii de stânga şi de dreapta, dacă este să mă refer la eşichierul politic.
Televiziunea îţi dă masa gata digerată. Dacă vrei să îţi iei informaţie corectă, cum încerc să îmi iau eu, o găseşti în zona online.
Pentru mine Digi24 a fost un proiect fantastic. A fost o televiziune extraordinară, cu nişte oameni extraordinari. Am învaţat multe lucruri, am crescut foarte mult, doar că la un moment dat am simţit că nu mai suntem pe aceeaşi frecvenţă”, a precizat Muscalu.
Acesta a continuat:
„Nu mi-a spus nimeni „spune acel lucru” sau „nu spune acel lucru”. Se dorea doar o atenuare a ideilor care erau spuse abrupt în direct, pe post.”
Presiuni politice: „Au fost oameni politici suficient de tupeişti”
Realizatorul a venit şi cu un exemplu, un caz dezbătut la TV care a atras presiuni politice.
- În ultima perioadă, activitatea mea era cumva segmentată. Era partea de emisiunea, de Business Club, de care se ocupa producătorul şi era partea în care aveam intervenţiile de la ora 17:00. Acele intervenţii au deranjat, la un moment dat. Pe mine mă bucură, căci un jurnalist care nu deranjează trebuie să îşi pună semne de întrebare.
- Am luat în braţe un subiect, cel al Apelor Române, care după o perioadă s-a şi concretizat prin nişte acţiuni ale DNA-ului, prin nişte repuneri în funcţie, semn că ce am făcut cu colegii mei a dat rezultate. Că au fost oameni nemulţumiţi din sfera politică, e altă discuţie. Că au fost oameni politici suficient de tupeişti încât să încerce să facă presiune pentru a stopa astfel de intervenţii, da au existat. Eu am mers înainte.
- Ar fi trebui să fiu ceva mai ponderat, mai flexibil, dar nu aş mai fi fost eu. Aşa că am preferat să plec. În momentul în care a trebuit să fac un compromis, am preferat să nu-l fac. Nu există zone de gri când eşti jurnalist.
Înţeleg interesele comerciale pe care le are fiecare redacţie. Este libertatea fiecărui jurnalist să accepte sau nu „rigorile” fiecărei redacţii.
- Cât am fost compatibil cu acele „rigori”, am rămas acolo.
Cum aborda subiectele legate de interesele Digi: „Au fost zone de flexibilizare”
Petrişor Obae: În cazul subiectelor care se intersectau cu interesele comerciale ale patronatului, cum abordai situaţia?
Stelian Muscalu: Să spunem că au fost zone de flexibilizare de care se ocupa producătorul şi care nu ar fi influenţat adevărul, informaţia care trebuia sa ajungă la telespectator.
Dacă apăreau informaţii că nu ştiu ce firma din grup nu-şi plăteşte impozitul pe profit, veneam, era normal, şi eu dacă aş avea o companie şi aş avea o televizune şi cineva ar spune despre cifrele mele că nu sunt corecte, aş apela la televiziune respectivă să arată că atât a fost investiţia, atât este profitul, atât este impozitul pe profit.
S-au făcut lucruri de genul acesta care pe mine nu m-au deranjat. Am avut capacitatea să văd limita aia între a deforma o informaţie şi a prezenta corect o informaţie bazată pe cifre şi pe indicatorii economici.
Deci nu aici a fost problema, ci din zona politică”, a mai declarat acesta.
Se gândeşte la politică? „Politica este o troacă”
A dezvăluit şi ce gânduri are pe viitor în privinţa policitii. Se declară de „dreapta” şi spune că chiar a primit oferte tot din această zonă, fără a da mai multe detalii.
Recunoaşte că ar intra în politică, dar menţionează că „nu sunt pregătit pentru politică”, momentan. Mai spune că a avut şi propuneri, din „zona de dreapta a eşichierului”.
„Aştept să se mai cureţe zona asta politică, care este o troacă în momentul de faţă”, conchide Muscalu.
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Comentarii
Incepem sa intelegem de ce comentariile ei sunt mai lungi decat articolele in sine. Dar oare cum a putut incapea atata frustrare intr-un singur om, ramane de aflat.
Am avut posturi cu știri economice eșuate (de exemplu, The Money Channel și Money.ro TV), nu au rezistat decât câțiva ani și au murit.
Jurnaliștii care pleacă de la Digi 24 se angajează la posturi cu audiență mică, iar unii la posturi cu audiențe mari. Un viitor pentru toți care pleacă unde vor.
Era să ajungă la Realitatea Plus sau la Aleph Business, dar nu au relații bune, ci a ales Profit News.
Baftă, Stelian!