Skip to main content

Consiliul Judeţean Ilfov a cumpărat promovare pe Gandul şi Mediafax. Contract de zeci de mii de euro cu site-urile lui Radu Budeanu. Nu e prima dată

 
Consiliul Judeţean Ilfov a cumpărat promovare pe Gandul şi Mediafax. Contract de zeci de mii de euro cu site-urile lui Radu Budeanu. Nu e prima dată

Consiliul Judeţean Ilfov a atribuit direct un contract de promovare online către Gândul Media Network, companie care deţine, printre altele, Gandul şi Mediafax, grup controlat de afaceristul Radu Budeanu.

Publicitate

Achiziţia realizată prin procedură directă are o valoare de 139.496 de lei (28.000 de euro), pentru servicii de promovare online a proiectelor derulate în judeţ. 

Contractul prevede realizarea şi publicarea a 10 materiale lunar, pe platformele Gandul.ro şi Mediafax, dar şi pe paginile acestora de Facebook.

Materialele vor fi redactate de „prestator”, în colaborare cu instituţia, şi vor fi publicate pe homepage, cu poziţionare premium timp de 24 de ore, după care vor fi mutate în secţiunea comunicate. Toate vor fi marcate cu „P” - publicitate, potrivit documentaţiei din SEAP.  

În caietul de sarcini, se menţionează şi cerinţele pe care trebuie să le îndeplinească societatea care primeşte contractul: 

  • Pagină pe Facebook cu minimum 400.000 de followers
  • Acoperire naţională a website-ului 
  • Să fie în top 15 la nivel naţional auditat de BRAT
  • Audienţă core-target 30 - 55 de ani
  • Traficul trebuie să fie de minimum 200.000 de clienţi unici

Conform caietului de sarcini, justificarea pentru această promovare este că:

„S-a constatat că eficacitatea promovării online este cea mai apreciată metodă. Printre avantajele promovării online se numără: ţintirea (targetarea) mai bună a populaţiei dorite, posibilitatea de a oferi informaţii mai multe şi posibilitatea de a interacţiona cu cetăţenii, transmiterea de informaţii valoroase în timp util şi real despre acţiunile/activităţiile/ campaniile desfăşurate, vizibilitatea fiind la orice oră şi din orice loc.”

„Criteriul de evaluare a rezultatului obţinut îl va constitui creşterea gradului de cunoaştere de către cetăţeni a acţiunilor desfăşurate de Judeţul Ilfov - Consiliul Judeţean”. 

De ce Gândul? Ce vrea CJ Ilfov să comunice?

Într-un răspuns transmis Paginademedia.ro, Consiliul Judeţean motivează alegerea Gândul Media Network prin acoperirea naţională şi audienţă.

„În urma analizei Direcţiei de Comunicare şi Mass-Media, s-a constatat că propunerea publicaţiei care face obiectul solicitării dumneavoastră corespunde strategiei de comunicare, concentrată pe  informarea promptă şi accesibilă a cetăţenilor, având în vedere acoperirea naţională, categoria de web-site ştiri (conform SAT realizat de BRAT în perioada 1 – 30 Aprilie 2025, plasându-se în TOP 15) şi platforma facebook (aprox. 400.000 de urmăritori), vizibilitatea  oferită fiind la orice oră şi din orice loc”, spun reprezentanţii instituţiei.

Oferta Gândul Media Network a fost trimisă pe 15 aprilie şi „a intrat în procedura de analiză alături de alte oferte”. 

CJ ilfov mai argumentează că locuitorii judeţului (în număr oficial de 583.547, dar „real mai mult”, ca urmare a migraţiei din Capitală) trimit întrebări şi solicitări, ceea ce justifică necesitatea unei comunicări constante, online. 

În răspunsul pentru Paginademedia.ro, comunicarea CJ ilfov enumeră zecile de proiecte pe care le are în dezvoltare. 

„Direcţia de Comunicare şi Mass-Media a Judeţului Ilfov – Consiliul Judeţean analizează nevoia de informare şi, totodată, de mediatizare a proiectelor sociale, a proiectelor de infrastructură şi de apă şi canalizare, dar şi a proiectelor care vizeaza domeniul sanitar, cultural şi turistic.

Această analiză are ca punct de plecare mesajele, petiţiile, solicitările transmise de către cetăţeni, atât oficial, cât şi pe reţelele de socializare ale Consiliului Judeţean Ilfov”, arată CJ ilfov în răspunsul pentru Paginademedia.ro. 

Caietul de sarcini: targetare, vizibilitate „la orice oră”, şi peste 200.000 de vizitatori unici

Conform caietului de sarcini, justificarea campaniei este următoarea:

„S-a constatat că eficacitatea promovării online este cea mai apreciată metodă. Avantaje: ţintirea mai bună a populaţiei dorite, transmiterea în timp real a informaţiilor, vizibilitate la orice oră şi din orice loc.”

Scopul campaniei este:

„Creşterea gradului de cunoaştere de către cetăţeni a acţiunilor desfăşurate de Judeţul Ilfov - Consiliul Judeţean.”

Condiţii tehnice cerute:

  • Website de ştiri cu acoperire naţională;
     
  • Top 15 BRAT, audienţă core: 30-55 ani;
     
  • Minim 200.000 de clienţi unici/lună;
     
  • Pagină Facebook cu cel puţin 400.000 de followers;
     
  • 10 articole/lună, fiecare cu minimum 700 de caractere;
     
  • Poziţionare premium pe site.

Prestatorul trebuie să asigure:

  • Asistarea spaţiului virtual;
     
  • Redactarea materialelor;
     
  • Publicarea pe site şi pe Facebook;
     
  • Colaborare cu autoritatea pentru realizarea conţinutului.

Gândul media Network, contract de zeci de mii de euro şi cu CJ Olt

Grupul Gandul Media Network are un contract recent încheiat (pe 10 iunie) cu Consiliul Judeţean Olt, având ca obiect „Servicii lunare de promovare şi publicitate a activităţii Consiliului Judeţean Olt”.

Potrivit SEAP, contractul se ridică la 119.000 de lei (23.800 de euro) şi prevede servicii de preluare a 10 comunicate de presă, lunar, pe mediafax.ro şi pe gandul.ro. În acelaşi buget intră şi accesul la fluxul de ştiri Mediafax pe o perioadă de 7 luni, cu patru conturi. 

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus