Agenţia de branding Brandient, cu 22 de ani de experienţă, a fost premiată pentru trei dintre proiectele sale de rebranding în cadrul competiţiei REBRAND 100® Global Awards care are loc în Boston, Providence, la Rhode Island School of Design (RISD).
Brandinent a fost recompensată, la începutul acestui an, cu marele premiu REBRAND 100® „Best of” Award, pentru rebrandingul Cărtureşti (care este încă în curs de implementare în locaţiile din România).
În plus, a mai primit şi un Merit Award pentru rebrandingul platformei regionale de e-commerce Fashion Days, respectiv Distinction Award pentru brandul de food delivery Tazz.
Cărtureşti este un „brand icon”
Agenţia Brandient spune despre Cărtureşti că este un „icon brand” cultural absolut remarcabil, unic în peisajul local „nisipos” al brandurilor culturale. Cross-generational, cosmopolit şi aspiraţional, Cărtureşti este un flagship al industriei locale de booksellers şi a fost, practic, primul brand local de experienţă, cu mult înainte ca brandurile digitale să fi „inventat” acest beneficiu al experienţei.
Cărtureşti este atât de apropiat de clienţii săi, atât de intim, încât ne-am permis să (NE) introducem în identitatea sa verbală pe noi, consumatorii brandului, şi l-am declinat: Cărtureşti creativ/inspirat/sedus, ş.a.m.d.
Designerul din spatele proiectului este Adrian Stănculeţ, partener în Brandient.
„Cărtureşti intens — aş numi proiectul: frumos, dar nu uşor! Brandul are o legătură specială cu acţionarii, iar aceştia au estetica în ADN. Cred că i-am propus lui Şerban vreo 12 fonturi şi nici acum nu suntem siguri dacă Aglet Slab Serif ales îl face fericit :)”, spune Stănculeţ.
Fashion Days, creativitate, sofisticare, seducţie
Brandul susţine ideea de creativitate, sofisticare, seducţie, reinventare continuă, explorare, agilitate — iar aceste atribute de brand cer un anumit ritm, o vitalitate pe care designul a abordat-o printr-un logo flexibil şi un teritoriu grafic curajos (stilul documentar al fotografiei „the extraordinary of the normality”, compoziţia, felul în care este tăiată fotografia, etc).
Noua imagine Fashion Days a fost semnată de Ciprian Bădălian, Design Director/
„Logo-urile flexibile fac dreptate mediului digital şi, personal, le recomand pentru branduri care au nevoie de puţin spectacol. Fashion Days a primit un teritoriu în care poate să experimenteze lucruri şi îmi doresc să îl fructifice inteligent”, spune designerul Ciprian Bădălan.
Tazz, povestea începutului. Cum s-a născut un nou brand
O poveste cool: Radu (Ilinof, ex CMO eMag) ne-a sunat într-o vineri — într-una din primele săptămâni de lockdown — rugându-ne să îl ajutăm cu un nume pentru un serviciu de food delivery, „Până luni” (sic!).
Generarea şi cercetarea de nume durează în Brandient minim două săptămâni. Dar cum tot eram închişi toţi în casă, am reuşit să livrăm „până luni” o listă cu câteva nume, cercetate preliminar.
Iulian (Stanciu, preşedintele grupului eMag) a ales pe loc, după cum îi este firea :) Om hotărât, a ştiut întotdeauna ce vrea (cel puţin în ultimii 13 ani de când lucrăm împreună!).
Am desenat un logo şi câteva aplicaţii de bază într-o săptămână. Două săptămâni mai târziu, au lansat. Peste un an, s-au întors, ca să îl facem ca lumea.
„Tazz este un brand urban, viu, care celebrează cultura convenience-ului prin cei doi R: Rapid & Reliable. De aceea am apăsat toate butoanele care susţin aceşti doi R: culoarea roşie, un contrast puternic, o literă memorabilă şi pentru încântarea utilizatorilor — o surpriză ascunsă”, spune Ciprian Robu, Design Director.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro