Cine au fost jurnaliştii? În ce proiecte au fost implicaţi şi cum arată ele?
Detalii, în continuare.
Scandalul cu Selly şi armata a scos la iveală şi alte nume de vedete, artişti sau jurnalişti depotrivă, care au făcut colaborări de acest gen cu Armata Română.
Printre ei îi enumerăm pe oamenii de radio Răzvan Popescu, Daniel Buzdugan şi Mihai Morar, Ionuţ Rusu, Andrei Ciobanu, dar şi Lucian Mândruţă sau Roxana Ciuhulescu.
Citeşte AICI cum a izbucnit scandul Selly şi Armata Română
VEZI şi cum a dezminţit Selly ce a apărut la televiziuni
Jurnalişti deveniţi "soldaţi pentru o zi"
Realizatorul Răzvan Popescu a fost şi el curios să fie militar pe vremea când lucra la Radio 21.
În 2010, alături de colegii lui, Manuel Dinculescu si Cristian Stanciu, a încercat, timp de două zile, meseria de militar în cadrul proiectului „Soldat pentru o zi” la Batalionul 1 Instrucţie – Caracal.
Jurnalistul Emil Simionescu, de la Click, a realizat, tot la Caracal, un material în cadrul serialului „Meseria mea” pe care l-a publicat pe blogul său.
Jurnalistul a îmbrăcat haina militară şi a participat la mai multe activităţi alături de o serie de militari voluntari aflaţi în prima etapă de pregătire.
MApN precizează că cele două proiecte de tip militar pentru o zi, ambele realizate în anul 2010, au fost în regim pro bono.
MApN, primul la Facebook
MApN a fost primul minister care şi-a făcut pagină oficială de Facebook, în 2012.
„Decizia a fost luată pe baza unor studii de audienţă care au arătat că publicul tânăr se informează din ce în ce mai puţin pe canalele clasice de comunicare (mass-media tradiţionale: TV, radio, presă scrisă) sau chiar pagini de internet şi din ce în ce mai mult pe platformele de tip social media“, au argumentat reprezentanţii MApn.
În prezent, instituţia militară are pagini şi conturi oficiale pe mai multe platforme social media: Facebook, Instagram, Twitter, TikTok şi YouTube.
De ce? Ca să ajungă mai uşor la publicul tânăr, după cum chiar ei explică:
„Precizăm că, de-a lungul timpului, Ministerul Apărării Naţionale şi-a diversificat canalele de comunicare, în vederea menţinerii unor legături cât mai solide cu publicul tânăr, atât pentru îndeplinirea obligaţiilor legale de informare, cât şi pentru nevoile de promovare a carierei militare, ca element esenţial de sprijinire a eforturilor de recrutare a diferitelor categorii de personal“, au mai spus reprezentanţii MApn pentru Paginademedia.ro.
Iar colaborarea cu personalităţi media, artişti, sportivi sau oameni de cultură a făcut parte din strategia MApN pentru comunicarea online. Dar nu a plătit niciun ban pentru ele.
„Toate aceste colaborări au fost realizate, de asemenea, în regim pro bono, fără implicaţii financiare pentru MApN“, au mai precizat cei de la minister.
Artişti şi jurnalişti în campanii MApN:
În ultimii 10 ani, MApN a realizat campanii cu mesaje de susţinere a militarilor, de responsabilizare socială şi de promovare a valorilor şi identităţiii naţionale la care au participat şi personalităţi din spaţiul public. Iată câteva exemple:
2013: Inna, Connect-r, Lora, Dan Negru, Smiley au transmis un mesaj cu ocazia Zilei Armatei României.
2013: realizatorii Radio Zu, Daniel Buzdugan şi Mihai Morar, au transmis un mesaj cu ocazia Zilei Armatei României.
2014: jurnalistul Lucian Mândruţă a participat la „Ştafeta veteranilor”, eveniment care promovează memoria eroilor români prin intermediul sportului.
2014: Tudor Gheorghe, Florin Piersic, Dan Puric, Sofia Vicoveanca au transmis mesaje cu ocazia Zilei Veteranilor de Război şi a Zilei Armatei României
2015: Florin Piersic, Dan Puric, Tudor Gheorghe au transmis mesaje de Ziua Naţională a României.
2016: Delia Matache şi Roxana Ciuhulescu au participat la Împachetarea de daruri pentru copiii militarilor răniţi sau căzuţi la datorie în teatrele de operaţii
2017: Pavel Bartoş şi Smiley au transmis un mesaj de Ziua Armatei României.
2017: Simona Halep a tranmis un mesaj de Ziua Armatei României.
2017: Mircea Bravo a realizat vlog-ul „Armata e cu noi”.
2017: Cu acordul reprezentantului trupei Taxi, Dan Teodorescu, militarii din Teatrul de Operaţii din Afganistan au filmat cu videoclip pentru piesa „Cele două cuvinte”.
2017: Trupa Proconsul a lansat varianta Invictus a melodiei „Un om mai bun”, având în prim-plan militarii Armatei României răniţi în Teatrele de Operaţii.
Ultima activitate importantă în care au fost implicate personalităţi influente a fost Ziua Naţională a României din 2021.
Cu această ocazie, MApN a desfăşurat o campanie de promovare a evenimentului pe reţelele de socializare Facebook şi Instagram alături de Mihai Bendeac, Smiley, Andra Gogan, Ionuţ Rusu, Andrei Ciobanu şi Răzvan Popescu. Totodată, Emi şi Cuza (Noaptea târziu) au participat la o zi de instrucţie de front.
Totodată, în ultimii ani doi ani, pe fondul pandemiei de COVID-19, MApN a desfăşurat mai multe campanii de responsabilizare civică, printre personalităţile de la care am primit sprijin regăsindu-se inclusiv Andrei Şelaru (Selly).
„Precizăm că, în toate aceste activităţi, personalităţile publice s-au implicat în regim pro bono. Mai mult decât atât, subliniem faptul că postările de pe paginile instituţiei noastre din social media nu au fost şi nu sunt sponsorizate“, au mai spus reprezentanţii MApn pentru Paginademedia.ro.
Care a fost răspunsul MApN pentru Paginademedia cu privire la scandalul cu Selly?
„Referitor la colaborarea dintre MApN şi Selly Media Network SRL, reprezentată de domnul Andrei Şelaru (Selly), vă informăm că filmările au fost realizate, la solicitarea societăţii media amintite, pentru un proiect de tip vlog intitulat „La muncă”, în cadrul căruia a fost realizat un episod dedicat prezentării profesiei de militar al Armatei României.
Colaborarea s-a realizat fără implicaţii de ordin financiar pentru MApN, în baza Instrucţiunilor privind activitatea de informare şi relaţii publice în Ministerul Apărării Naţionale, aprobate prin Ordinul nr. M 103 din 21 mai 2020. Detalii aici."
Alte evenimente MApN din spaţiul public:
- „Armata – O şcoală altfel” (proiect în care au fost implicate unităţi militare din toate categoriile de forţe ale armatei şi instituţii militare de învăţământ şi cultură din întreaga ţară ce au prezentat elevilor tehnica militară, activităţi practice specifice, expoziţii, precum şi oferta educaţională pentru instituţiile de învăţământ militar),
- „Ziua Armatei României în şcoli” (eveniment ce prezintă elevilor importanţa Zilei Armatei României, misiunile desfăşurate de militari în ţară şi în teatrele de operaţii, precum şi informaţii pentru cei interesaţi de o carieră militară),
- „Alături de Veterani” (eveniment desfăşurat pe parcursul mai multor zile şi care include o acţiune de distribuire a unor pachete cadou cu ocazia Sărbătorilor de Paşti pentru toţi veteranii de război din România), precum şi împachetarea darurilor de Sărbătorile de Iarnă pentru copiii militarilor răniţi sau căzuţi la datorie în teatrele de operaţii, la care au participat o serie de personalităţi din spaţiul public
Comentarii