
Afacerile televiziunilor în anul 2024. Care au fost cele mai profitabile televiziuni? Într-un an cu trei evenimente electorale care au adus bani televiziunilor, în mod surprinzător, cifrele de afaceri ale posturilor TV nu au avut evoluţii fulminante. Cifrele au fost publicate recent pe site-ul Ministerului Finanţelor.
Pro TV îşi consolidează poziţia de lider absolut pe piaţa televiziunilor din România, cu o cifreăde afaceri-record. Este pentru al doilea an consecutiv când televiziunea depăşeşte un miliard de lei cifră de afaceri (230 de milioane de euro). Deşi în uşoară scădere, profitul rămâne unul record: peste 59 de milioane de euro.
Televiziunile Antena Group - Antena Stars, Happy Channel, ZU TV, Antena International şi Antena Play - urcă uşor depăşind pragul de 140 de milioane de euro în 2024, cu un profit în creştere de 34 de milioane de euro.
Kanal D a avut o uşoară creştere a cifrei de afaceri, dar profitul a scăzut cu aproape două milioane de euro faţă de anul precedent, ajungând la 9 milioane de euro. Anul trecut a fost unul cu investiţii pentru compania de media Dogan Media, care pe lângă Kanal D, operează şi Kanal D 2 şi reţeaua de Radio Impuls. Anul trecut, reţeaua Radio Impuls s-a extins după preluarea şi integrarea Radio Boom, cu acoperire în zona Moldovei: Buzău, Bârlad, Focşani şi Piatra Neamţ. Compania a făcut investiţii şi în zona tehnică, după cum a anunţat George Zafiu, noul director al postului de radio, anul trecut la CNA.
Afacerile televiziunilor de ştiri: creşteri pentru Antena 3 CNN şi România TV
Pe segmentul televiziunilor de ştiri, Antena 3 CNN este televiziunea cu cele mai mari venituri, peste 22 de milioane de euro în 2024. Profitul televiziunii familiei Voiculescu este unul modeste, în scădere faţă de anul precedent, de doar 101.000 de euro.
Antena 3 CNN este urmată, la capitolul cifre de afaceri, de Campus Media, compania care operează Digi24, dar şi posturile de radio Digi FM, Pro FM, Dance FM şi Digi24 FM. Compania de media a avut anul trecut o cifră de afaceri de 19,7 milioane de euro, dar cu un profit de doar 162.000 de euro.
România TV este operată de aproape doi ani de societatea RTV HD care anul trecut a avut afaceri de 15,4 milioane de euro. Şi compania Ridzone Computers operată în trecut de România TV a avut o cifră de afaceri de aproape 3 milioane de euro.
Interesantă este situaţia televiziunii Realitatea Plus. Operată de PHG Media Invest, televiziunea a avut anul trecut o cifră de afaceri de doar...14.000 de euro şi pierderi de 20.700 de euro. Cu toate acestea, banii pentru postul de televiziune au intrat în regia de publicitate DBV Media House, care anul trecut a avut, potrivit Ministerului de Finanţe, o cifră de afaceri de 16,6 milioane de euro, şi un profit de 61.500 de euro. Cu un an înainte, în 2023, aceeaşi DBV Media House avea afaceri de 6,4 milioane de euro şi pierderi de 5,5 milioane de euro.
B1 TV, din nou pe profit
B1 TV a reuşit o performanţă notabilă. După ce în anii 2022 şi 2023 televiziunea a raportat pierderi ca urmare a investiţiilor în zona tehnică pentru trecerea la emisia în HD, postul a revenit pe profit. Televiziunea B1 TV a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 15,4 milioane de euro, un plus de 6 milioane de euro faţă de 2023.
Totodată, B1 TV a raportat un profit de peste un milion de euro, faţă de 2023 când B1 TV era pe minus cu un milion de euro.
Televiziuni mici, rezultate notabile
Şi posturile mai puţin prezente în top 10 audienţe au reuşit să obţină cifre bune. Cinemaraton, post de nişă ce difuzează filme româneşti, de la clasice, la cele mai noi, a avut anul trecut o cifră de afaceri de două milioane de euro.
Tralala Studio, societatea care operează două televiziuni pentru copii, TraLaLa şi LooLoo Kids (pentru publicul din afara României), a avut anul trecut afaceri de 1,6 milioane de euro şi un profit consistent de 924.000 de euro.
Etno TV revine pe plus în 2024 după ce în anul 2023 a raportat pierderi.
Metropola TV, televiziunea primăriei Voluntari, pierderi-record
Televiziunea Metropola TV, prezentă în lista must carry şi cu acoperire la nivel naţional, a avut o cifră de afaceri de 4,8 milioane de euro şi pierderi-record de 1,3 milioane de euro. Doar televiziunile Aleph ale lui Adrian Sârbu au pierderi mai mari, de 6 milioane de euro.
Paginademedia.ro prezintă în continuare bilanţul companiilor de media din România, care operează în principal posturi de televiziune. Cifrele sunt transformate în euro:
Post TV | Societatea | CA 2023 | CA 2024 | Profit 2023 | Profit 2024 | |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Pro TV | Pro TV | 206,593,790 | 229,997,578 | 59,563,485 | 59,020,221 |
2 | Antena 1 | Antena Group | 134,001,365 | 140,814,212 | 32,343,308 | 34,051,566 |
3 | Kanal D | Dogan Media | 55,250,476 | 57,683,241 | 10,814,521 | 9,072,707 |
4 | Antena 3 CNN | Antena 3 | 17,865,881 | 22,748,111 | 263,600 | 101,252 |
5 | Digi24 | Campus Media SRL | 18,854,860 | 19,712,028 | 1,426,482 | 162,242 |
6 | România TV | RTV HD | 9,276,284 | 15,471,801 | 72,937 | 293,384 |
7 | B1 TV | B1 TV Channel | 2,671,236 | 4,860,715 | - 1,099,711 | 1,040,435 |
8 | National TV | ABC Plus Media | 4,672,788 | 4,785,044 | 582,894 | 180,904 |
9 | Metropola TV | Publivol Creativ | 3,675,121 | 4,682,241 | - 261,768 | - 1,311,042 |
10 | România TV | Ridzone Computers | 294,665 | 2,971,036 | 630,088 | 1,006,496 |
11 | Favorit TV, N24 | Clas Media | 1,921,660 | 2,136,040 | 100,500 | 30,086 |
12 | Cinemaraton | Diplomatic Digital | 1,188,837 | 2,113,218 | 701,132 | 1,114,017 |
13 | TraLaLa, LooLoo Kids | Tralala Studio | 1,197,485 | 1,635,082 | 786,450 | 923,846 |
14 | Etno TV | Etno Folclor | 972,466 | 1,091,042 | - 28,110 | 123,950 |
15 | Aleph News | Aleph Media | 1,188,920 | 748,496 | - 6,067,409 | - 6,099,422 |
16 | Taraf TV | Real Top Media | 339,315 | 228,884 | - 44,621 | - 64,380 |
17 | Realitatea Plus | PHG Media Invest | 22,267 | 14,085 | 9,205 | - 20,753 |
18 | Prima TV | Clever Business Transilvania | 9,741,372 | N/A | 107,277 | N/A |
19 | Prima Sport, Prima News | Clever Media Network | 47,096,276 | N/A | 916,337 | N/A |
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro