Produs în Studioul Paginademedia. Diagnostic al educaţiei, pus de un specialist în domeniu: "încă avem un limbaj educaţional de anii 80". Despre şcolile private, despre profesori care "nu îşi doresc să fie la catedră" şi despre multe altele, cu Oana Moşoiu, doctor în ştiinţele educaţiei.
Oana Moşoiu:
"Dacă se întâmplă să nu fii tipic în această ţară, nu ai nicio măsură de suport. Pentru că ţara a fost construită pe oameni care seamănă, i-au marginalizat pe toţi cei care erau diferiţi, gândeau diferit.
Vreau să avem această conştiinţă că noi nu înţelegem cât rău ne-a făcut perioada comunistă şi că în mentalul nostru există încă această lipsă de capacitate de a include persoane care nu seamănă cu noi.
Oana Moşoiu a fost invitată la podcastul Eu şi copilul meu, prezentat de Nicoleta Mariana Orlea (Autism Voice) şi produs în studioul Paginademedia.
Câteva idei:
- Este un număr imens de şcoli private, ceea ce înseamnă că oamenii nu sunt mulţumiţi cu şcoala de lângă casă. Nu văd un părinte care să aleagă o şcoală privată din alte motive decât cele de ego şi status, indiferent ce resurse materiale are. Dacă ar avea posibilitatea să meargă la o şcoală de cartier foarte bună, în siguranţă, care garantează reuşita copilului, nu văd de ce şi-ar da banii pe o şcoală privată.
- Problemele din sistem ţin de faptul că avem o mulţime de profesori care nu îşi doresc să fie la catedră, care găsesc foarte greu să facă această profesie, care nu sunt pregătiţi suficient, nu sunt sprijiniţi suficient, nu formează o comunitate de practică, o comunitate de profesionişti în care să vorbească despre elevii din clasele lor, despre aceste generaţii care învaţă diferit, care sunt expuşi la media în mod diferit, care selectează diferit şi care şi ei între ei sunt foarte diferiţi.
Podcastul Eu şi copilul meu este produs în Studioul Paginademedia. Dacă sunteţi interesaţi de realizarea unui podcast şi de închirierea studioului, detalii la [email protected]
Detalii despre Studioul Paginademedia, AICI
VIDEO. Problemele din educaţie, cu Oana Moşoiu:
Ce mai spune expertul în ştiinţele educaţiei:
Oana Moşoiu:
- Chinuiţi sunt copiii care nu au opţiuni, care nu au unde să se mute, care nu au resurse. Şi noi nu înţelegem faptul că pe aceşti copii îi pierdem şi din perspectiva adulţilor care vor deveni, pentru că vor urî să înveţe. Vor urî orice formă de dezvoltare profesională continuă, o vor asocia în capul lor cu şcoala şi cu experienţa negativă.
- Noi trăim într-un post-modernism educaţional de aproape 15 ani şi noi nu, nu am ajuns să facem această particularizare, această individualizare, această centrare pe elev, care este foarte prezentă în discursul educaţional. În practică însă nu reuşim, pentru că de fapt, mecanismele de gestionare a educaţiei sunt centrate pe cohorte, pe instituţia şcolară, pe profesori.
Ele nu sunt cu adevărat centrate pe elev şi de aici resimţim, ca părinţi, da, faptul că pentru copilul nostru nu există o soluţie, mai ales dacă ai o problemă, eşti pe cont propriu. Dacă se întâmplă să nu fii tipic în această ţară, nu ai nicio măsură de suport. Pentru că ţara a fost construită pe oameni care seamănă, i-au marginalizat pe toţi cei care erau diferiţi, gândeau diferit.
- Noi nu înţelegem cât rău ne-a făcut perioada comunistă şi că în mentalul nostru există încă această lipsă de capacitate de a include persoane care nu seamănă cu noi.
- Trăim într-o epocă a emoţiilor, chiar dacă vrem sau nu să recunoaştem, să fim în ea sau nu. Suntem foarte sprijiniţi cognitiv de maşini de computer, de inteligenţă artificială. Este clar că e un salt mare din punct de vedere al felului în care procesăm informaţii şi avem aceste procese creative. Însă ce ne facem cu fix dimensiunea umană din noi, care această dimensiune este cea şi pe care o aşteptăm în sala de clasă cu copiii noştri.
VIDEO. Podcastul Eu şi copilul meu, integral:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro