Google lansează Extended News Previews (ENP), un nou instrument pentru site-urile de ştiri din România. Cum îl pot accesa editorii şi ce beneficii le aduce?
Mai întâi, ce înseamnă ENP?
Editorii pot primi bani de la Google dacă semnează un acord prin care ştirile lor sunt afişate în rezultatele căutării sub formă de previzualizări extinse.
În acest moment, potrivit legii, Google poate afişa doar un scurt extras din conţinut în rezultatele căutării.
Instrumentul Extended News Previews (ENP) este disponibil în Search Console pentru operatorii site-urilor web de ştiri, se arată într-un comunicat.
De ce este util acest tool pentru editori?
Pentru utilizarea previzualizărilor extinse, instrumentul ENP al Google va oferi editorilor de ştiri din România acorduri comerciale.
Adică Google va plăti o sumă recurentă editorilor care semnează acordul pentru previzualizările extinse ale ştirilor.
Acordurile ENP urmează Directiva privind drepturile de autor, adoptată de Uniunea Europeană în 2019 şi transpusă în legislaţia română în aprilie 2022.
Până acum, Google a semnat acorduri conform Directivei europene privind drepturile de autor care includ peste 650 de publicaţii de ştiri din toată Europa.
Acordurile ENP pentru site-urile de ştiri din România sunt disponibile în Search Console, unde editorii eligibili pot găsi informaţii despre ofertă, cum să se înscrie şi cum să ofere feedback.
Compania Google precizează faptul că editorii continuă să aibă control deplin asupra deciziei de a permite conţinutului lor să apară sau nu în căutarea Google şi asupra modului în care acel conţinut poate fi previzualizat.
Editorii îşi pot schimba preferinţele şi se pot înscrie în programul ENP în orice moment.
Informaţii detaliate despre ENP, înscriere şi feedback, pot fi găsite aici.
Autor: Alexandra Irimiea alexandra.irimieapaginademedia.ro
Si tot degeaba postacule. Zero Stele sub Pro TV mereu. Poate peste la pensionari. Acolo sigur.