SCHIMBARE după 20 de ani. Etno TV nu va mai fi post de muzică populară. Se transformă în staţie generalistă, cu emisiuni şi filme.
„Nu va fi o televiziune de scandal”, „Vrem să difuzăm şi filme româneşti, dar vrem să facem şi nişte producţii proprii. Un fel de sitcom, sub 30 de minute, cu români şi despre români”
Afirmaţiile îi aparţin reprezentantului Etno TV - Rareş Gărduş - în faţa CNA.
În acţionariatul staţiei a intrat şi Felix Rache (vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Buzău), fost jurnalist la Antena 3 şi la cotidianul Caţavencii. Postul primise acordul CNA pentru această modificare încă din vară.
De asemenea, Silviu Prigoană nu mai este în acţionariatul Etno. În schimb, a intrat fiul său - Honorius Prigoană. Mai multe detalii despre acţionariat, mai jos.
„Audienţa a crescut când a decedat un artist şi noi am prezentat opiniile colegilor despre acesta”
Oficialii Etno TV au explicat în faţa CNA motivele din spatele schimbării majore prin care trece postul TV.
Printre altele, Rareş Gărduş (unul dintre acţionarii minoritari) a explicat că interesul pentru muzica populară a scăzut, dar că oamenii caută mai multe informaţii.
A venit şi cu un exemplu sugetiv, întrebat fiind de un membru CNA despre transformare.
„Pot să vă dau un exemplu trist, care nu ne aduce onoare. Audienţa a crescut când a decedat un artist şi noi am prezentat opiniile colegilor despre acesta. E un semn că lumea vrea informaţie.
Telespectatorii nostri îmbătrânesc şi nu vine nimeni din urmă”, a spus reprezentantul Etno TV în faţa CNA.
De asemenea, acesta a venit şi cu câteva detalii despre viitorul postului:
- Suntem într-o situaţie dificilă. Industria muzicală este într-o criză care a început încă de acum 5-6 ani. Lumea şi-a schimbat obiceiul de consum, acum preferă să asculte totul online. Postul a început acum 20 de ani, când nu există muzică populară la TV, era doar la TVR. Noi ne-am bazat pe apetenţa românilor pentru muzică locală.
- Muzica românească depinde mult de zonă. E foarte greu ca post national să ţii pasul cu ce vrea lumea să consume.
- Vrem să difuzăm şi filme româneşti, dar vrem să facem şi nişte producţii proprii. Un fel de sitcom, sub 30 de minute, cu români şi despre români. Încercă să dezvoltăm şi producţii de tip magazine de informaţii.
- Conceptul este o televiziune generalistă. Nu va fi o televiziune de scandal. Nu vrem să o transformăm în tabloid. Vrem să ne aducem telespectatori din online.
Postul a primit acord şi pentru 4K
Tot în şedinţa de astăzi, Etno TV a cerut acordul CNA pentru trecerea la formatul 4K. Reprezentanţii postului au explicat că postul nu va emite neaparat 4K (lucru care depinde de cablişti), dar că programele vor fi filmate la calitate mai bună pentru online şi arhivă.
S-a modificat şi structura serviciului de programe, odată cu trecerea la formatul generalist. De pildă, va avea avea mai multe emisiuni informative, educative şi culturale.
Nu în ultimul rând, postul va avea şi o siglă uşor modificată faţă de cea actuală.
Acţionariatul Etno TV arată în felul următor:
- SC Planning Media SRL (Felix Rache - 50% şi Constantin Janina-Nectara - 50%) - 50%
- Honorius Prigoană - 40%
- Rareş Gărduş - 10%
Din schema de acţionariat a ieşit Silvius Prigoană, cel care deţinea 80% din Etno Folclor Media SRL.
Citeşte şi: Felix Rache, fost jurnalist, acum în Consiliul Judeţean Buzău, intră acţionar la Etno şi la Taraf
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Comentarii
Etno tv (Capodopera media) este confirmarea certa a zicalei "pestele se impute de la cap"!
Si nu chiar actionariatul e de vina in totalitate, vina este mai mult la Directori si directorasi, si fel de fel de 'sefi' (mai ales in dep. Tehnic) datorita carora, Etno e o catastrofa.
Ei vor ***, dar se vor afunda si mai rau (nu asta era solutia)!
Cat priveste partea cu 'can can' si ce spunea un domn mai jos...vb tare prost.
Nu intotdeuna se aplica doar cantitatea (punct de rating) ci si calitatea audientei.
Drept ex: poti avea 1 mil urmaritori dar "imbatraniti' si publicitatea nu va exploda... la fel de bine cum o emisiune de *** gen Acces direct daca o vâră pe vulpita...o mare companie nu-si va asocia imaginea si nu se va dorii expunere pe tronsonul acela orar. De aici si publicitatea "ieftina"!
Asa ca incetati cu prostiile astea cu cancanul e aducator de "bani"! Da, de audiente da..pt ca poporul asta este consumator de mizerii, dar asta nu inseamna ca rup pe publicitate.
Hai sa nu comentam sa ne aflam in treaba...zic.
Scuze pentru greșeală gramatică!
Faliment este Centrul Național Media, care este în moarte clinică din 2009.
Inedit TV este generalist din 2018, chiar în acest post de televiziune îl regăsim pe Luis Lazarus, care are o emisiune la acest canal.
Despre mai mulți care migrează de la Digi 24 la B1 TV, nu mai am nimic nou. Se tot negociează, mai mulți văd că au negocieri bune și vor pleca al B1 TV.
În sensul că știrea nu era disponibilă ÎNAINTEA celei cu Imperiul Leilor care a fost după, din punct de vedere temporal...
TOTUȘI, cel mai trist lucru e că, DEȘI vor să schimbe tematica postului pentru audiență, FUG DE RATING REFUZÂND emisiunile DE TIP TABLOID (DE SCANDAL, etc), de parcă ar fi ciumele televiziunii, CI NU CONTRATRIUL CARE ADUC AUDIENȚE DE MILIOANE DE OAMENI (ȘI DE BANI)!!!
Însăși ISTORIA arată CLAR că astfel de emisiuni (ca Acces Direct, XNS/Un show păcătos, Happy Hour, Wow-Biz, Drept la Țintă, CANCAN TV, dar și multe altele) ADUC AUDIENȚE MARI ȘI FOARTE MARI, PRIN SATISFACEREA DORINȚELOR ȘI CURIOZITĂȚILOR TELESPECTATORILOR!!!!!
N-AM SĂ POT SĂ ÎNȚELEG VREODATĂ această SPAIMĂ/frică/temere/etc DE RATING!!! De pe urma lui se câștigă banii în televiziine! Cine nu vrea să înțeleagă asta, va sfârși FALIT ȘI ÎN ȘOMAJ, fără obiectul profesiei!!!
P.S.
1) Niciun articol cu scandalul momentului dintre Rai Uno și Diana Șoșoacă?!?! Dormiți pe voi sau ce ați pățit????
2)Parcă Soby era ieri cel interesat de Etno TV! Dacă vede mesajul, vreau să-l întreb de "marea migrație DIGI" de care tot vorbea, invocând un reprezentant B1, al cărui nume ÎL UITA MEREU INTENȚIONAT! Mai ales că acum am trecut și de 13 decembrie... (Asta ca să nu întreb de plecarea lui Cristache și Chiotea la Europa FM! Nu de alta, dar o voi face după Revelion...)
nu înțeleg de ce toată lumea vrea să forțeze 4k din moment ce știu că nu vor intra mai pe nicăieri și mai ales acolo unde contează
Digi nici măcar nu vinde publicitate pe canalul 4k nici nu sunt reclame în 4K și nici nu se vând pachete de publicitate că sunt prea mici e un public încă prea mic