Gigantul american Google a fost amendat în Franţa cu peste 200 de milioane de euro, fiindcă a fost acuzat de abuz de poziţie dominantă pe piaţa de publicitate online, scrie Reuters.
Concret, Google a primit o amendă de 220 de milioane de euro din partea Autorităţii de Reglementare Antitrust din Franţa. Google a fost acuzat că şi-a promovat propriile aplicaţii în cadrul unor anunţuri în online.
Google nu a contestat decizia şi e de acord cu propunerea Autorităţii de a găsi o serie de soluţii pentru îmbunătăţirea pieţei de publicitate online din Franţa. De asemenea, Google a anunţat că îşi va lua angajamentul de a îmbunătăţi modul în care serviciile de Ad Manager vor funcţia corespunzător pe viitor, astfel încât să nu afecteze anunţurile publicitare ale companiilor rivale.
Context. Google a fost acuzat în 2019 de trei organizaţii media din Franţa că face abuz de poziţie dominantă pe piaţa de publicitate: News Corp, Le Figaro şi Rossel La Voix. Ulterior, Le Figaro s-a retras din această plângere.
Companiile au acuzat Google că îşi promova intens serviciile sale sub denumirea de „Google Ad Manager” şi că s-a favorizat propria piaţa de publicitate a companiei. Decizia a ajuns la Autoritatea de Reglementare Antitrust din Franţa şi s-a ajuns la această amendă.
„Practicile puse în aplicare de Google pentru a-şi favoriza propriile tehnologii publicitare au afectat grupurile de presă, al căror model de afaceri depinde în mare măsură de veniturile din publicitate", a declarat Bruno Le Maire, Ministrul de Finanţe al Franţei.
Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
Trimite un comentariu