Kanal D a fost sancţionat cu somaţie publică după ce în reality-show-ul Casa iubirii s-a exagerat de product placementul.
Forul a decis să dea o somaţie pentru că a fost încălcată legislaţia privind plasarea de produse într-o emisiune, articolul care arată că astfel de plasări de produse nu trebuie să încurajeze în mod direct cumpărarea sau închirierea de bunuri sau servicii, mai ales prin trimiteri exprese cu caracter promoţional la bunurile sau serviciile respective.
Cu alte cuvinte, produsul poate apărea în cadru, dar realizatorii nu au voie să vorbească despre despre acesta.
În ediţia în cauză, prezentatoarea Andreea Mantea a creat un adevărat moment promoţional în jurul unor băuturi cu vitamine.
„Eu am auzit că au apărut două sortimente noi, cu… ceaiuri cu vitamine, fără zahăr, zero zahăr, zero calorii, deci, da, aş vrea, te rog, Larisa, te rog!”, a spus Mantea în emisiune. „Doamne, zero zahăr! Zero zahăr şi asta!”, a mai adăugat ea după ce a primit produsele dorite.
De cealaltă parte, Cătălin Băleanu, reprezentantul Kanal D în relaţia cu CNA, le-a spus membrilor că a respectat legislaţia şi că în emisiune s-a precizat că există plasare de produse, aşa cum cere legea
.Cătălin Băleanu, reprezentant Kanal D
„Singura sesizare în şegătură cu această emisiune nu este întemeiată, deoarece, după cum am menţionat şi în raportul de monitorizare, plasarea de produse a fost adusă la cunoştinţa publicului prin titrarea pe ecran, la începutul, la sfârşitul emisiunii, precum şi după fiecare pauză publicitară a mesajului „Acest program conţine plasare de produse”, precum şi a simbolului PP”
Legislaţie:
Art. 31 alin. (3) lit. b) din Legea audiovizualului
„Programele produse după 19 decembrie 2009 care conţin plasări de produse trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: (…) b) nu încurajează în mod direct cumpărarea sau închirierea de bunuri sau servicii, mai ales prin trimiteri exprese cu caracter promoţional la bunurile sau serviciile respective”;
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro