Final pe hârtie pentru unul dintre cele mai vechi titluri din print: Libertatea pentru femei. Ringier va închide publicaţia, iar redacţia a fost anunţată de decizie.
Potrivit informaţiilor Paginademedia.ro, titlul urmează să se închidă de anul viitor. Varianta tipărită nu mai apare, însă titlul îşi continuă drumul pe online, pe site-ul libertatreapentrufemei.ro.
Contactat de Paginademedia.ro, Mihnea Vasiliu, director general Ringier România, a declarat că decizia de a închide Libertatea pentru femei a avut la bază raţiuni economice, ca urmare a scumpirii hârtiei. Preţul a crescut "mai mult decât dublu", a punctat oficialul Ringier.
Creşterea preţului la hârtie vine şi în contextul în care publicaţiile tipărite vând din ce în ce mai puţin.
Hârtia, din ce în ce mai jos: de la sute de mii de exemplare, la doar câteva mii
În urmă cu 10-15 ani, vânzările din print se măsurau în sute de mii de exemplare. Exista încă o distribuţie de presă (domeniu care aproape a dispărut), iar online-ul nu avea forţa de azi. În 2008 (octombrie-decembrie), de exemplu, Libertatea vindea 235.000 de exemplare zilnic, urmat de Click, cu 160.000. Un an mai târziu, situaţia se inversa.
Pe atunci, Libertatea pentru femei (care se lansase trei ani înainte) tipărea la fiecare număr aproape 170.000 de exemplare, din care vindea cam 120.000. Tot atunci, şi Click lansa concurenţa: Click pentru femei, cu cifre apropiate.
Câţiva ani mai târziu, în 2015, tot ce însemna print avea cifre în scădere. Libertatea pentru femei număra vânzări aproape de 50.000 de exemplare la fiecare număr nou tipărit.
Acum, potrivit ultimelor date BRAT disponibile, Libertatea pentru femei tipăreşte în jur de 13-14.000 de exemplare. Dintre acestea, vinde cam jumătate.
Comentarii