
Din acest an, mesajele despre „sare şi grăsimi” sau „minimum 2 litri de apă” dispar din pauzele publicitare ale televiziunilor. Consiliul Naţional al Audiovizualului a adoptat noi mesaje, care parte aunor ample modificări ale Codului de Reglementare în Audiovizual, legislaţia secundară a CNA.
Noile mesaje adoptate de CNA nu se vor mai numi de „avertizare” aşa cum era până acum, ci de conştientizare. Aceste mesaje vor avea şi „termen de valabilitate” de un an de la data intrării în vigoare a Codului. După acestă perioadă, CNA poate reînnoi lista mesajelor.
În premieră de când există pe TV astfel de avertizări, vor exista şi mesaje despre vaccinare:
„Vaccinarea previne apariţia unor boli grave. Vaccinarea este esenţială pentru sănătatea copilului tău”.
Dar şi despre suplimente alimentare: „Suplimentele alimentare nu vindecă şi nu pot înlocui tratamentele prescrise de medic”
Ce mesaje vor prezenta televiziunile:
-
„Şansele recuperării copilului cu autism cresc în primii trei ani de viaţă. Consultă medicul de familie pentru aplicarea screeningului în autism”
-
„Creşte-ţi copilul cu dragoste, fără violenţă! Bătaia nu e o metodă de disciplinare”
-
„Vaccinarea previne apariţia unor boli grave. Vaccinarea este esenţială pentru sănătatea copilului tău”
-
„Pentru susţinerea economiei locale, cumpăraţi în mod conştient produse şi servicii autohtone”
-
„Consumul de droguri şi jocurile de noroc dau dependenţă. Alege să nu-ţi distrugi viaţa, cere ajutor”
-
„Suplimentele alimentare nu vindecă şi nu pot înlocui tratamentele prescrise de medic”
-
„Drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului sunt garantate doar în democraţie şi sunt baza valorilor europene”
-
„Comercializarea către minori a alcoolului, a ţigărilor şi a băuturilor energizante este interzisă prin lege”
-
„Pentru a fi pregătiţi în situaţii de urgenţă, consultaţi site-ul fiipregătit.ro”
-
„Mai multă mişcare, mai puţin stres! Sportul îţi îmbunătăţeşte echilibrul fizic şi mental”
-
„Şi unei cărţi îi poţi da follow, like sau share. Intră în reţea: citeşte!”
- „Fraudele online îţi ameninţă siguranţa financiară. Accesaţi site-ul dns.ro”
Noul Cod Audiovizual va intra în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial. Cu excepţia unuia dintre articolele care vizează publicitatea la jocurile de noroc şi care va intra în vigoare la 90 de zile.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro