„Facebook a realizat că, dacă schimbă algoritmul pentru a fi mai sigur, oamenii vor petrece mai puţin timp pe site, vor da clic pe mai puţine reclame, astfel Facebook va câştiga mai puţini bani” - Afirmaţia aparţine unei foste angajate de la Facebook şi este citată de The Guardian. Ea acuză compania că pune profitul înaintea „binelui public”.
Este vorba despre Frances Haugen, care spune că mii de documente pe care le-a adunat şi le-a dat presei arată că platforma „minte publicul când spune că se fac progrese semnificative împotriva urii, violenţei şi dezinformării”.
Prin dezvăluirile sale, Haugen a devenit un whistleblower, adică un avertizor de integritate publică. Ea spune că s-a hotărât să vorbească despre probleme din companie când „ceea este perceput drept politică a companiei a prioritizat profitul în locul siguranţei publice”, conform aceleiaşi surse.
A fost chemată să depună mărturie în faţa Congresului, cu privire la informaţiile pe care le-a strâns.
Ce făcea Frances Haugen pentru Facebook şi de ce a plecat
Frances Haugen s-a alăturat gigantului tech în 2019, când, potrivit The Guardian, a primit rolul de manager în echipa de „integritate civică” a Facebook, echipă care s-a concentrat pe probleme legate de alegeri.
Ea susţine că a acceptat job-ul şi pentru a ajuta compania să combată dezinformarea.
Ulterior, spune ea, a început „să simtă că Facebook nu este dispus să ia măsurile necesare pentru a rezolva aceste probleme, chiar dacă are instrumentele necesare”, după cum a declarat aceasta.
A părăsit compania în luna mai a acestui an.
„Lucrul pe care l-am remarcat, din nou şi din nou, a fost că au existat conflicte de interese între ceea ce era bun pentru public şi ceea ce era bun pentru Facebook. Şi Facebook, din nou şi din nou, a ales pentru propriul interes, cum ar fi mai mulţi bani”, a spus ea.
„Zuckerberg nu şi-a propus să creeze o platformă plină de ură”
Fosta angajată Facebook a mai spus că Mark Zuckerberg „nu şi-a propus niciodată să creeze o platformă plină de ură”, dar „efectele alegerilor companiei au fost grave”.
Frances Haugen vine şi cu un exemplu. Aceasta relatează că Facebook a schimbat politicile de conţinut timp de câteva săptămâni în jurul alegerilor din SUA din 2020, când conţinutul politic avea o pondere mai mică în feed. Totuşi, ea dezvăluie că tot compania s-a întors la vechii algoritmi după momentul alegerilor.
Ea spune că această mişcare a contribuit la revolta de la Capitoliu.
Despre dezvăluirile fostei angajate Facebook a vorbit şi Dragoş Stanca
Amendă record încasată de Facebook
Facebook a fost sancţionată cu suma de 5 miliarde de dolari pentru că nu a protejat datele personale ale utilizatorilor. Se întâmpla în urmă cu doi ani, în contextul unei investigaţii provocate de scandalul Cambridge Analytica.
La vremea respectivă, Cambridge Analytica ar fi avut acces la peste 50 de milioane de conturi de Facebook.
Citeşte şi: Amendă istorică încasată de Facebook: Trebuie să plătească 5 miliarde de dolari după Cambridge Analytica
Citeşte şi: Cambridge Analytica, anatomia unui scandal. Cum au fost folosite datele de pe Facebook ale americanilor în campania lui Trump
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Comentarii