PARTENERIAT. SGE – Search-Generative Experience este o actualizare pe care o pregăteşte Google şi care foloseşte inteligenţa artificială (AI) pentru a oferi utilizatorilor răspunsuri rapide şi cât mai precise, la căutările efectuate.
Scopul este ca aceste răspunsuri afişate direct în pagina motorului de căutare să fie cât mai exacte şi complete, astfel că de multe ori nu va mai fi necesară accesarea paginilor web.
Algoritmul Google SGE ne va ajuta practic să rezolvăm mai repede şi mai uşor orice problemă sau căutare:
- primim răspunsuri clare la întrebări specifice, afişate direct în Google;
- găsim informaţii rezumate şi explicaţii simple pe teme din orice domeniu;
- primim de instrucţiuni de utilizare şi recomandări sau sfaturi etc.
La fel ca Google SGE, motorul de căutare Bing sugerează întrebări legate de căutarea efectuată şi conduce utilizatorul către informaţii specifice. Un avantaj cheie pe care Bing îl are faţă de Google SGE este că algoritmul de inteligenţa artificială generativă Bing este deja disponibil pentru toţi utilizatorii din întreaga lume.
Mai multe detalii despre inteligenţa artificială şi cum funcţionează Google SGE găsiţi pe Bookisite.ro.
Cum facem optimizare SEO pentru Google SGE?
Am stabilit deja că Google SGE este un update major, o actualizare pe care o pregăteşte motorul de căutare şi care foloseşte inteligenţa artificială (AI) ca să ne ajute să găsim rapid şi precis cam orice căutăm pe Google.
Partea mai delicată şi interesantă acum începe: cum facem SEO şi marketing pentru Google SGE? Elementele clasice ale unei strategii de optimizare SEO vor fi întotdeauna aceleaşi: strategia de keywords (cuvinte cheie); conţinutul de foarte bună calitate; optimizarea tehnică a site-ului. Să le luăm pe rând:
1. Strategia de cuvinte cheie - Long-Tail Keywords
Analiza cuvintelor cheie este fundamentul oricărei strategii SEO. Dacă ştim cum să folosim cuvintele cheie în mod eficient, putem dezvolta un conţinut care să atragă mai mulţi oameni pe site-ul nostru. Primul pas este să identificăm cuvintele cheie principale şi secundare ale paginii noastre.
Cuvântul cheie principal este punctul central al conţinutului nostru. Trebuie să alegem un singur cuvânt cheie principal per pagină. Ar trebui să fie relevant pentru obiectivul paginii noastre, identitatea brandului, produsele şi serviciile pe care le oferim.
Algoritmul Google SGE încurajează utilizatorii să formuleze căutări mai detaliate, în locul căutărilor de 2 sau 3 cuvinte cu care ne-am obişnuit, pentru a primi răspunsuri cât mai precise şi relevante. De exemplu, în loc de „adidaşi de alergare”, o alegere mai bună ar putea fi o expresie de tipul „adidaşi comozi de alergare pentru maraton”.
Aşadar, cu siguranţă strategia SEO pentru optimizare produse şi servicii trebuie să includă şi expresii mai lungi, care să ajute algoritmul Google SGE să identifice răspunsurile cele mai specifice pentru fiecare tip de căutare.
2. Conţinut original creat pentru intenţia de Căutare a utilizatorilor
Una dintre cele mai bune modalităţi de a scrie conţinut de foarte bună calitate şi care este apreciat de Google este folosirea surselor de specialitate recunoscute şi apreciate, sau altfel spus: să împărtăşim opiniile experţilor.
Conţinutul este destinat utilizatorilor interesaţi de aceste informaţii, însă intenţia căutărilor nu este întotdeauna aceeaşi. Cititorii vor citi informaţiile pe care le prezentăm în site sau pe blog, dacă acestea îi interesează. Dacă un conţinut nu răspunde intenţiei sale de căutare, utilizatorul va părăsi site-ul nostru.
Cum sunt clasificate intenţiile de căutare, pe scurt: intenţia de navigare şi de informare; intenţia comercială sau de cumpărare. Noi am prezentat aceste intenţii de căutare, cum le identificăm şi cum le folosim în blogul nostru, Intenţia de Căutare - scopul utilizatorilor atunci când caută pe internet.
Trebuie să avem mare grijă în ce priveşte mirajul conţinutului creat rapid şi cu efort minim, cu ChatGPT sau alte platforme generatoare de conţinut.
Principala problemă a textelor scrise cu ajutorul AI este că se bazează doar pe conţinut deja existent. E clar că ChatGPT ne ajută în procesul creativ şi este un instrument util pentru creatorii de conţinut, însă nu ne dă informaţii noi, doar amestecă şi rezumă un conţinut deja existent şi indexat în Google.
3. Optimizarea tehnică - Structured Data
Datele structurate (cunoscute şi sub numele de markup schema) sunt un standard de codare folosit pentru a ajuta motoarele de căutare să înţeleagă şi să clasifice informaţiile. Utilizarea datelor structurate face conţinutul mai accesibil motoarelor de căutare.
Structured Data snippets (datele structurate) ajută maşina de inteligenţă artificială Google să înţeleagă mai bine conţinutul unei pagini web. Prin adăugarea codului de markup al datelor structurate potrivit, paginile noastre pot câştiga poziţii organice în Google.
Pentru ca Google să afişeze în paginile de rezultate conţinutul organizat / structurat (rich snippets), acest conţinut al paginii din website trebuie să fie crawl-at de roboţi şi indexat în noua formă structurată.
Ştim deja că SEO tehnic implică şi alte elemente de care trebuie să avem grijă, de la structura de navigare şi URL-uri, la fişierele de indexare şi verificarea codului paginilor din site.
Cu ce ne ocupăm noi la Bookisite – servicii SEO România
Misiunea noastră este să dăm fiecărui website coerenţa şi consistenţa de care are nevoie, pentru ca utilizatorii să îl poată folosi cu uşurinţă, de la primul click – de la prima pagină prin care intră în site. Oferim servicii complete de optimizare SEO pentru România, pentru orice tip de site şi de industrie.
Cu ajutorul specialiştilor SEO şi content marketing de la Bookisite vei putea să îmbunătăţeşti modul în care generezi conţinut pentru site-ul tău. Serviciile de content writing pe care ţi le oferim pot fi de optimizare a textelor pe care le scrii tu sau echipa ta de marketing, sau servicii complete de scriere de conţinut SEO pentru site. Pe baza unui brief sau a unei discuţii, putem să redactăm pentru tine pagini de produs, articole de blog, advertoriale.
Prin serviciile SEO tehnic avem în vedere verificarea tehnică periodică, lunară sau trimestrială, a site-ului. Auditarea aspectelor tehnice este obligatorie, pentru ca un website să fie prezent în motoarele de căutare şi să aibă performanţe foarte bune.
Articol de Elena Ilie, Specialist SEO Bookisite.ro
Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro