Skip to main content

Campania electorală: Ce tarife a stabilit Realitatea Plus în campania pentru prezidenţiale

 
Campania electorală: Ce tarife a stabilit Realitatea Plus în campania pentru prezidenţiale

După o campanie electorală la europarlamentare bănoasă, televiziunile se pregătesc de campania pentru prezidenţiale care va fi tot pe bani de la candidaţi. 

Publicitate

Televiziunile şi radiourile din România au început să informeze Consiliul Naţional al Audiovizualului, aşa cum spune legislaţia, dacă se vor implica sau nu în campaniile pentru alegerile parlamentare sau prezidenţiale.

Iar cele care se vor implica în campaniile pentru alegerile prezidenţiale pot (sau nu) să găzduiască spoturi electorale sau transmisiuni electorale, care vor fi contra cost. 

Realitatea Plus este prima mare televiziune care informează CNA asupa tarifelor pe care le vor percepe candidaţilor la prezidenţiale. 

Televiziunea de ştiri controlată de familia lui Maricel Păcuraru a informat CNA că va pune la dispoziţia candidaţilor trei tipuri de tarife:

  • Spotul electoral de 30 de secunde va costa 2.700 de euro, pe timpul zilei, 3.200 de euro în prime-time (18.00 - 00.00) şi 2.500 de euro o difuzare pe timpul nopţii (00.00 - 6.00).
     
  • Transmisiunile electorale: difuzare în direct sau înregistrată a mitingurilor, reuniuniunilor electorale, conferinţelor de presă ori a altor activităţi de campanie costă între 3.900 de euro pe minut (între orele 7.00 - 18.00) şi 4.600 de euro în prime-time. 
     
  • Emisiunile de promovare electorală la Realitatea Plus costă 2.800 de euro de candidat, pentru fiecare minut pe timp de zi, respectiv, 3.400 de euro pe minut în prime-time. 

Potrivit deciziei adoptate de CNA, privind campania electorală pentru alegerile prezidenţiale, televiziunile şi radiourile private pot percepe tarife competitorilor electorali pentru emisiunile de promovare electorală şi pentru spoturile electorale difuzate.

Serviciul public de radio şi televiziune va oferi timpi de antenă gratuit competitorilor din campania electorală. 

Campania electorată pe posturile de radio şi televiziune începe vineri, 25 septembrie 2024 şi se încheie pe 23 noiembrie 2024, la ora 7.00. 

Posturile de radio şi de televiziune care intenţionează să realizeze şi să difuzeze emisiuni electorale au obligaţia să informeze CNA până cel mai târziu în data de 14 octombrie 2024.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus