Zeci de televiziuni naţionale şi locale au informat CNA că vor taxa televiziunile pentru campania electorală la prezidenţiale, care debutează vinerea aceasta, pe 25 octombrie. Principalele televiziuni de ştiri, Digi24, Realitatea şi B1 TV, au anunţat că vor percepe candidaţilor la preşedinţie mii de euro pentru promovare.
Paginademedia.ro prezintă în continuare tarifele anunţate, până la acest moment de principalele televiziuni. Antena 1, Antena 3 şi Romania TV nu au încă publice datele.
Potrivit deciziei adoptate de CNA, privind campania electorală pentru alegerile prezidenţiale, televiziunile şi radiourile private pot percepe tarife competitorilor electorali pentru emisiunile de promovare electorală şi pentru spoturile electorale difuzate.
Serviciul public de radio şi televiziune va oferi timpi de antenă gratuit competitorilor din campania electorală.
Campania electorată pe posturile de radio şi televiziune începe vineri, 25 octombrie 2024 şi se încheie pe 23 noiembrie 2024, la ora 7.00.
Paginademedia.ro prezintă în continuare tarifele anunţate de principalele televiziuni cu acoperire naţională:
Digi24
Televiziunea de ştiri Digi24 deţinută de omul de afaceri Zoltan Teszari va taxa candidaţii la prezidenţiale care vor să se promoveze pe acest post cu mii de euro.
Iată tarifele:
-
Un spot de 30 de secunde va costa 6.000 de euro
-
Emisiunea electorală are tarife diferite în funcţie de ora de difuzare:
- 25.000 de euro pentru 15 minute în intervalul 11.00 - 15.00
- 30.000 de euro pentru 15 minute în intervalul 15.00 - 19.00
- 35.000 de euro pentru 15 minute în intervalul 19.00 - 23.00
- Difuzarea în direct sau înregistrată a mitingurilor, întâlnirilor electorale, conferinţelor sau a altor activităţi fără intervenţia tehnică a Digi24 va costa 25.000 de euro pentru 15 minute
Realitatea Plus
-
Spotul electoral de 30 de secunde va costa 2.700 de euro, pe timpul zilei, 3.200 de euro în prime-time (18.00 - 00.00) şi 2.500 de euro o difuzare pe timpul nopţii (00.00 - 6.00).
-
Transmisiunile electorale: difuzare în direct sau înregistrată a mitingurilor, reuniuniunilor electorale, conferinţelor de presă ori a altor activităţi de campanie costă între 3.900 de euro pe minut (între orele 7.00 - 18.00) şi 4.600 de euro în prime-time.
- Emisiunile de promovare electorală la Realitatea Plus costă 2.800 de euro de candidat, pentru fiecare minut pe timp de zi, respectiv, 3.400 de euro pe minut în prime-time.
B1 TV
Televiziunea de ştiri B1 TV este de asemenei implicată în campania electorală şi a stabilit următoarele tarife:
-
Un spot electoral va costa 2.000 de euro în intervalul 8.00 - 18.00, respectiv 3.000 de euro în prime-time (18.00 - 00.00)
-
Emisiunile de promovare electorală - 2.000 de euro pentru un minut.
- Difuzarea în direct sau înregistrată a mitingurilor, întâlnirilor electorale, conferinţelor sau a altor activităţi: 2.000 de euro pe minut.
Euronews
Televiziunea de ştiri Euronews a stabilit următoarele tarife:
-
Un spot electoral de 30 de secunde va costa 1.500 de euro în timpul zilei, respectiv 2.500 de euro în prime-time.
-
În cadrul emisiunilor „La cafea cu un candidat” şi „Diaspora votează”, un spot electoral va costa 10.000 de euro
- Difuzarea unui material înregistrat va costa 1.000 de euro pe minut în timpul zilei. În prime-time va fi 2.000 de euro pe minut.
Canal 33
Televizinea Canal 33, deţinută de Alexandru Răducanu, a stabilit un tarif de 1.500 de euro pe minut în cadrul emisiunilor electorale.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro