Skip to main content

Care sunt televiziunile care au primit bani pentru promovarea lui Nicuşor Dan. Televiziunea care l-a numit NicuSoroş a primit cea mai mare sumă

 
Care sunt televiziunile care au primit bani pentru promovarea lui Nicuşor Dan. Televiziunea care l-a numit NicuSoroş a primit cea mai mare sumă

Aproape 10 milioane de lei (circa 1,9 mil. euro) a folosit preşedintele ales, Nicuşor Dan, pentru promovarea la televiziuni în turul al doilea de la alegerile prezidenţiale, scrie publicaţia Snoop.ro sub semnătura jurnalistului Cristian Andrei

Publicitate

Postul RTV, televiziunea controlată de Sebastian Ghiţă, a primit pentru difuzarea materialelor de publicitate politică pentru Nicuşor Dan peste 4,6 milioane de lei (900 mii euro).

Tot pentru turul al doilea de la prezidenţiale, Antena3 CNN a încasat 2,1 milioane de lei de la candidatul independent, adică în jur de 400.000 de euro. La aceştia se adaugă o altă sută de mii de euro primită de cealaltă televiziune a familiei lui Dan Voiculescu – Antena 1. Deci un total de circa jumătate de milion de euro.

Pe locul trei se regăseşte, în datele raportate la Autoritatea Electorală Permanentă şi consultate de Snoop, B1 TV cu 1,26 milioane de lei (250.000 de euro).

Campus Media TV SRL (Digi24) a avut contracte în valoare de aproape 950 de mii de lei – 190.000 de euro.

Pentru online, echipa de campanie a lui Nicuşor Dan a cheltuit peste 3 milioane de euro. 

În acelaşi articol, Snoop vine şi cu precizări privind contractele pe care le-a avut grupul ZYX Publishing (din care fac parte HotNews, Golazo şi B365.ro). 

Răzvan Ionescu, publisherul ZYX Publishing Group, a explicat că grupul de presă online a primit contracte de câte 20.000 de euro de la echipa de campanie a lui Nicuşor Dan şi a lui George Simion.  

„Grupul ZYX, din care face parte HotNews.ro, a avut contracte de publicitate politică în campania pentru prezidenţiale, turul 1 şi turul 2, pentru Nicuşor Dan şi George Simion. Suma este de 20.000 de euro în dreptul lui Nicuşor Dan, turul 1 şi turul 2, şi tot 20.000 de euro pentru campania lui George Simion, turul 1 şi turul 2. Sumele au fost pentru întreg grupul din care face parte HotNews, dar contracte au fost şi cu Golazo.ro, B365.ro, vorbim despre tot grupul ZYX Group.

Peste 80% din sume au fost la HotNews.ro. Toate materiale au fost marcate ca publicitate, am respectat toate regulile impuse de lege, dar şi de propriul nostru cod”, a declarat Răzvan Ionescu, publisher ZYX Publishing Group.

Aceeaşi sursă arată că George Simion a fost promovat de România TV contra unui contract de circa 260.000 de euro, conform centralizării disponibile la 20 mai. 

 În turul doi, nu apare până în acest moment, vreo factură către Realitatea TV sau firma DBV Media House, prin care se fac în mod regulat plăţile către societatea controlată de familia Păcuraru.

În primul tur, George Simion a fost promovat pe Realitatea PLUS în schimbul a 9 milioane de lei (1,8 milioane de euro).

Articolul integral pe Snoop.ro

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus