Skip to main content

Cele mai urmărite vedete din social media, în mai. Chefii Bontea şi Dumitrescu, cele mai populare vedete TV. Adelina Pestriţu iese din top

 
Cele mai urmărite vedete din social media, în mai. Chefii Bontea şi Dumitrescu, cele mai populare vedete TV. Adelina Pestriţu iese din top

TOP. Două cântăreţe şi un antrenor de fitness au fost cei mai urmăriţi oameni din social media, în luna mai. Este vorba despre Inna, Andra şi Andrei Deiu, care au avut cele mai urmărite conturi, conform unui top al agenţiei Starcom Media. Chefii Antenei, Dumitrescu şi Bontea, sunt primii la categoria vedete TV. 

Publicitate

O premieră pentru luna mai ar fi că Adelina Pestriţu lipseşte din primii 20 creatori de conţinutAcest lucru se întâmplă pe de o parte din cauza activităţii sale mai reduse în ultimele 6 luni, vârful fiind atins în iulie 2020, iar pe de altă parte din cauza interacţiunilor tot mai reduse ale fanilor cu conţinutul postat de ea, după cum explică cei de la Starcom. 

Pestriţu era pe locul patru în luna martie, de exemplu. De notat că a rămas pe locul patru în categoria Fashion&Beauty, deşi a ieşit din top 20 la general. 

De asemenea, tot în premieră, Irina Rimes este la prima apariţie în top. A fost propulsată direct pe locul 11 în Youtube de melodia „N-avem timp”, care are peste 3.7 milioane de vizualizări.

Clasamentul general, în mai, a fost completat de Chef Florin Dumitrescu şi de Mircea Bravo

Reamintim că Starcom analizează prezenţa celor mai urmărite conturi pe cele trei mari platforme din online - Facebook, Instagram şi Youtube – dar şi anvergura canalului şi engagement-ul comunităţilor fiecărui cont. (Metodologia completă la finalul textului)

Cele mai populare nume, în funcţie de zona pe care o acoperă, sunt: 

- Inna a revenit pe primul loc al topului, însă este de remarcat faptul că nu deţine supremaţia pe nicio reţea socială. Pe locul doi se află Andra, care a căzut astfel o poziţie faţă de luna martie. 

- Contul de Instagram al lui Andrei Deiu, creator orientat pe zona de fitness, are o evoluţie fulminantă în ultimul an, adunând cu 46% mai mulţi fani comparativ cu ianuarie 2020, ajungând la peste 4.4 milioane de urmăritori în luna mai. Cu performanţe medii pe conturile de Facebook şi Youtube, Andrei Deiu ocupă locul trei în topul general.

- Odată cu atingerea fazelor superioare ale emisiunii de cooking Chefi la cuţite, conturile de social media ale celor trei juraţi au creşteri importante: Chef Florin Dumitrescu ocupă locul patru în top (fiind şi singurul care are un canal de Youtube activ), Chef Sorin Bontea este pe locul şase, iar Chef Cătălin Scărlătescu este pe locul 36. 

-  La categoria Fashion&Beauty, primul loc este ocupat în luna mai de Andreea Raicu.

A scăzut consumul de conţinut pe YouTube. Mult!

Starcom vine şi cu câteva detalii interesante legate de engagement-ul fanilor cu conţinutul postat de creatori. Pe scurt: 

- Fanii au avut cu 40% mai puţine activităţi pe Instagram, platformă de socializare preferată de grupele de vârstă mai tinere, scăderea vizând atât aprecierile (de la 73 de milioane în mai 2020 la 55 de milioane în mai 2021), cât şi comentariile (2.3 milioane în mai 2020 versus 1 milion în mai 2021). 

- In ceea ce priveşte Youtube, scăderea este şi mai abruptă: 48% din punct de vedere al engagement-ului fanilor şi 76% prin prisma consumului de conţinut. Dacă în mai 2020 conţinutul postat a fost urmărit de aproape 720 de milioane de ori, un an mai târziu numărul de vizualizări a scăzut la aproape 175 de milioane. Peste 85% din această scădere poate fi atribuită categoriei Gaming.

- Facebook, reţeaua de socializare preferată mai ales de persoanele cu vârsta de peste 35 de ani, a înregistrat o creştere de peste 50%. La acest avans a contribuit mai ales creşterea numărului de aprecieri şi comentarii (de la puţin peste 20 de milioane la peste 28 de milioane de aprecieri şi de la 1.2 milioane la aproape 1.7 milioane de comentarii)

Citeşte şi

Clasamentul general

Muzică

Fashion & Beauty

Vedete TV

Entertainment

Gaming

Cooking

Metodologie

Prezenţa fiecărei persoane pe platformele de socializare a fost punctată după două criterii: anvergura canalului/paginii şi engagementul fanilor. Pentru o reprezentare echilibrată a celor trei platforme de socializare, fiecare indicator a fost calculat raportând fiecare dimensiune la maximul platformei.

În anvergura canalului au fost luate în calcul numărul de fani/followeri/subscriberi dar şi numărul de menţiuni de către fani (în cazul Facebook) şi numărul de vizualizări pentru fiecare clip (în cazul Youtube). Indexul de volum pe platforma a rezultat în urma însumării celor doua dimensiuni.

Pentru calculul engagement-ului unui cont a fost calculată mai întâi care este ponderea numărului de comentarii şi distribuiri faţă de numărul de aprecieri la nivel de piaţă. Pentru fiecare cont a fost multiplicat numărul de distribuiri şi comentarii cu indexul mediu al pieţei, însumate rezultatele cu numărul de aprecieri al contului, obţinându-se astfel un număr de puncte de engagement pentru fiecare cont. Indexul de engagement a fost calculat raportând numărul de puncte al fiecărui cont la numărul maxim de puncte per platformă.

Ierarhizarea conturilor pe fiercare platformă a fost făcuta însumând indexul de engagement cu cel de anvergură şi raportându-l la maximul numărului de puncte al platformei respective. În acest mod, indexul fiecărei platforme a avut o pondere de 1/3 în indexul final.

Calculul indexului total a fost realizat prin însumarea indecşilor pentru fiecare platformă unde persoana este prezentă.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Camelia Camelia
    Ce populari sunt bucatarii, poți crede că toată lumea gătește, dar acasă tot mama soacră e baza la bucătărie. D'asta mă enervează cei ce se intitulează master-fitze.

Trimite un comentariu

sus