Skip to main content

Marketingul şi publicitatea pe mobil sunt în creştere în România

 

conferinta2George Hari Popescu a fost azi la Mobile Marketing Conference şi a venit cu noutăţi pentru Paginademedia, despre marketingul mobil şi publicitatea interactivă:

Publicitate

Mediaplanning-ul românesc ignoră telefonul mobil sau se alocă bugete infime acestui canal de marketing, a arătat Doru Panaitescu, consultant la Marketeer.ro.

În cadrul conferinţei Mobile Marketing desfăşurată astăzi la Bucureşti, Panaitescu a evidenţiat avantajele pe care le oferă „al treilea ecran” clienţilor de publicitate şi furnizorilor de conţinut.

„În pauza publicitară de la televizor spălăm rufe sau dăm cu mopul, iar pe bannere online nu mai dăm click”, a spus Panaitescu, încercând să scoată în relief oportunitatea marketingului prin dispozitivele mobile.

Soluţii de succes

Cele două soluţii descrise de consultantul de la Marketeer.ro au fost Vodafone (prin Splendid Interactive) şi Intact Interactive.

Despre formula Vodafone a vorbit mai pe larg în cadrul conferinţei Stephanie Jackson, senior director pentru servicii online la acest operator de telefonie mobilă.

Panaitescu a enumerat câteva dintre avantajele soluţiei Intact Interactive, o soluţie lansată în 2007, în timpul unor emisiuni de televiziune (concursuri prin telefonul mobil, în timpul desfăşurării emisiunilor):

- este bazată pe audienţele canalelor de comunicare ale trustului Intact (cinci posturi TV, două posturi radio, zece titluri premium, 50 de site-uri)
- permite campanii de tip pull (marketing clasic) şi push (mobile terminated)
- targetare comportamentală
- deoarece se suprapune cu audienţele de televiziune, există acces facil la research
- se elimină participările duplicat (acelaşi utilizator poate participa pe mai multe canale la campanie)
- actualizare lunară a bazelor de date
- permite mecanisme virale de campanie

„Avem inerţia clienţilor care se complac în soluţiile clasice şi a celor din agenţii care preferă drumul bătătorit”, a declarat Doru Panaitescu. El a adresat un îndemn oamenilor din agenţii şi clienţilor: „Trebuie să muncim mai mult, să ne complicăm”.

Situaţia în România

conferinta1Ţara noastră este pe locul şapte în Europa ca număr de cartele SIM active, potrivit unei statistice realizate de ANC. Conform serviciului de monitorizare Trafic.ro, aproximativ 200 de mii de utilizatori au folosit un dispozitiv iPhone pentru a accesa site-uri în luna august, spre deosebire de 130 de mii câţi au făcut acest lucru în iulie.

„Mobilul reprezintă un potenţial uriaş pentru marketing", a spus Sorin Tudor de la Project365.ro.

Stephanie Jackson crede că, în România, trebuie investit mai mult în marketingul şi publicitatea prin SMS şi MMS, care au un potenţial de creştere mare, corelat cu o audienţă care se lărgeşte constant. „Internetul mobil are potenţial de creştere mare, dar un reach în continuare mic în România”, a adăugat Jackson.

În 16 octombrie, specialişti în marketing, comunicare şi publicitate s-au reunit la Bucureşti, în cadrul conferinţei Mobile Marketing, pentru a prezenta poveşti de succes, analize financiare şi de audienţă şi pentru a încerca o sensibilizare a clienţilor şi a furnizorilor de conţinut către integrarea acestui tip de marketing în bugetele viitoare. Conferinţa a fost organizată de Evensys.

Foto 1: Prezentarea lui Doru Panaitescu. Foto 2: Prezentarea lui Stephanie Jackson. Fotografii realizate cu Nokia E61i de George Hari Popescu.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Claudiu Morutan Claudiu Morutan
    Daca publicitatea prin SMS sau MMS este considerata Mobile Marketing....atunci produsul nostru, catalogul Pagini Mobile poate fii considerat de asemenea un instrument de Mobile Marketing? Eu zic ca da....
  • MobileOnline Romania MobileOnline Romania
    In aceasta perioada de criza, un buget pentru mobile marketing, poate salva un P&L, al oricarei firme. Important este ca managerii sa investeasca in aceasta "arma"-mobile marketing, si rezultatele nu vor intarzia sa apara.
  • Sonson Sonson
    Asa da, mi se pare in ordine. Eu ma gandeam ca poate vom primi tot felul de informatii nesolicitate si enervante. Multumesc pentru lamuriri :)
  • George Hari Popescu George Hari Popescu
    În orice domeniu există probleme. Tot spam e şi cînd te sună de la o bancă să te întrebe dacă vrei nu ştiu ce credit, fără să-ţi ştie profilul care ar putea fi dedus din formularele pe care le-ai tot completat la ei.

    Suntem liberi să reclamăm, dacă ni se pare că suntem nedreptăţiţi.
  • marian costache marian costache
    Salut George,

    Nu-mi dau seama cat de relevant ar fi de mentionat aici, ca mareata companie Vodafone a primit in Romania amenda pentru SPAM. Uite un link, sa te convingi !
  • George Hari Popescu George Hari Popescu
    Da, înseamnă diverse tipuri de mesaje transmise pe mobil cu acordul clientului, sau participarea clientului la concursuri bazate pe coduri şi taloane de pe diverse produse. Nu se trimit oricui, în cazul în care mesajele sunt de tip push (firma trimite utilizatorului), pentru că se poate face o targetare pînă la nivelul străzii.

    Există tehnologii care permit localizarea utilizatorului în funcţie de poziţia faţă de celulele GSM. Exemplu: am fost de acord să primesc informaţii din domeniul divertismentului. Drumurile mă duc pe la Arad. Cînd ajung acolo, primesc un mesaj de tipul: "George, în Arad diseară, în clubul XX, DJ YYY va avea un set incendiar de vocal house. Fii acolo la ora 23!"
  • Sonson Sonson
    Eu nu am inteles prea bine ce inseamna acest tip de marketing... inseamna ca firmele trimit mesaje publicitare pe telefonul mobil? Oricui? Probabil nu am inteles eu...

Trimite un comentariu

sus