După valuri de audienţă în care au pierdut cititori, ziarele au avut de câştigat la ultimele măsurători ale Studiului Naţional de Audienţă, realizat pe intervalul iulie 2007-iulie 2008. Cu excepţia Jurnalului naţional, Compact şi Ziua, toate celelalte cotidiane (quality, tabloide şi sportive) sunt pe plus la acest val.
Ca număr de cititori câştigaţi, cel mai bine stă CanCan (+97.000), urmat de Gazeta sporturilor (+72.000). De altfel, după cum observă Cătălin Tolontan, Gazeta a urcat pe locul 2 în clasamentul cotidianelor.
Jurnalul naţional rămâne cel mai citit ziar generalist quality, deşi are o mică scădere (-6.000 de cititori). În top urmează EVZ, cu o creştere nesemnificativă (+1.000). Cea mai dramatică pierdere o are cotidianul gratuit Compact (editat de Ringier). Aproape 40.000 de cititori au renunţat la titlu, probabil şi în contextul apariţiei unui concurent, Ring (editat de fraţii Negoiţă).
Audienţa ziarelor la ultimele valuri de măsurători (mii cititori)
iulie 2007-iulie 2008 | aprilie 2007-aprilie 2008 | diferenta nr. cititori | evolutie (%) | ||
---|---|---|---|---|---|
1 | Libertatea | 1353 | 1300 | 53 | 4,1 |
2 | Gazeta Sporturilor | 750 | 678 | 72 | 10,6 |
3 | Jurnalul National | 736 | 742 | -6 | -0,8 |
4 | PRO Sport | 587 | 536 | 51 | 9,5 |
5 | Evenimentul Zilei | 547 | 546 | 1 | 0,2 |
6 | CANCAN | 489 | 392 | 97 | 24,7 |
7 | Adevarul | 398 | 377 | 21 | 5,6 |
8 | Click | 383 | 330 | 53 | 16,1 |
9 | Romania Libera | 253 | 221 | 32 | 14,5 |
10 | Gandul | 225 | 191 | 34 | 17,8 |
11 | Cotidianul | 210 | 199 | 11 | 5,5 |
12 | Ziarul Financiar | 201 | 186 | 15 | 8,1 |
13 | Compact | 172 | 210 | -38 | -18,1 |
14 | Ziua | 119 | 127 | -8 | -6,3 |
15 | Curentul | 95 | 74 | 21 | 28,4 |
Avantaj Pro Sport duminica
Ediţiile de duminică ale ziarelor sunt dominate de Libertatea, cu un foarte mic plus la ultimul val. Dacă în cursul săptămânii Gazeta are avantaj, duminica este ziua Pro Sport. Ziarul sportiv al Publimedia a câştigat 68.000 de cititori faţă de valul anterior. De notat şi evoluţia ediţiei de duminică a ziarului Click (editat de Adevărul Holding), cu aproape 60.000 de cititori în plus la acest val.
Audienţa ziarelor de duminică la ultimele măsurători (mii cititori)
iulie 2007-iulie 2008 | aprilie 2007-aprilie 2008 | diferenta nr. cititori | evolutie | ||
---|---|---|---|---|---|
1 | Libertatea | 772 | 764 | 8 | 1,0% |
2 | Pro Sport | 621 | 553 | 68 | 12,3% |
3 | Gazeta Sporturilor | 613 | 582 | 31 | 5,3% |
4 | Jurnalul National | 488 | 454 | 34 | 7,5% |
5 | Evenimentul Zilei | 434 | 426 | 8 | 1,9% |
6 | Click | 273 | 215 | 58 | 27,0% |
7 | Adevarul | 253 | 227 | 26 | 11,5% |
Rocade la Suplimentele TV
La categoria Suplimente TV este notabilă creşterea EVZ, care a depăşit la aceste măsurători ghidul editat de Jurnalul naţional. Pe acest segment, condus de Libertatea de weekend (cu aproape un milion de cititori la fiecare număr), Click a câştigat un plus de 37.000.
Audienţa suplimentelor TV la ultimele măsurători (mii cititori)
iulie 2007-iulie 2008 | aprilie 2007-aprilie 2008 | diferenta nr. cititori | evolutie | ||
---|---|---|---|---|---|
1 | Libertatea Weekend | 942 | 945 | -3 | -0,3% |
2 | EVZ TV | 404 | 390 | 14 | 3,6% |
3 | Jurnalul TV | 388 | 404 | -16 | -4,0% |
4 | Click TV | 289 | 252 | 37 | 14,7% |
5 | Adevarul TV | 201 | 185 | 16 | 8,6% |
Luptă Capital – Săptămâna financiară
Săptămânalul Capital (editat de Ringier) rămâne pe primul loc în categoria publicaţiilor economice. Cu acelaşi număr de cititori câştigaţi la acest val – 31.000 – Săptămâna financiară (Intact) se menţine la 4.000 de cititori) în spatele Capital.
Audienţa publicaţiilor financiare la ultimele măsurători (mii cititori)
iulie 2007-iulie 2008 | aprilie 2007-aprilie 2008 | diferenta nr. cititori | evolutie | ||
---|---|---|---|---|---|
1 | Capital | 276 | 245 | 31 | 12,7% |
2 | Saptamana Financiara | 272 | 241 | 31 | 12,9% |
3 | Ziarul Financiar | 201 | 186 | 15 | 8,1% |
4 | Business Magazin | 69 | 59 | 10 | 16,9% |
Fericire la reviste: toată lumea creşte!
Plus pe toată linia în categoria revistelor de tip glossy. Toate publicaţiile au câştigat cititori, mai puţin Tango, care se menţine la aceeaţi audienţă. Revistele din top 3 al categoriei au avut şi cel mai mare număr de cititori aduşi în plus la acest val: Femeia (Sanoma Hearst) - 60.000 plus, Ce se întâmplă doctore? (Publimedia) – 58.000, Avantaje (Edipresse) – 33.000.
Audienţa revistelor glossy la ultimele valuri de măsurători (mii cititori)
iulie 2007-iulie 2008 | aprilie 2007-aprilie 2008 | diferenta nr. cititori | evolutie (%) | ||
---|---|---|---|---|---|
1 | Femeia | 521 | 461 | 60 | 13,0 |
2 | Ce se intampla doctore? | 430 | 372 | 58 | 15,6 |
3 | Avantaje | 302 | 269 | 33 | 12,3 |
4 | Unica | 258 | 245 | 13 | 5,3 |
5 | Cosmopolitan | 213 | 201 | 12 | 6,0 |
6 | Tabu | 172 | 153 | 19 | 12,4 |
7 | Bolero | 168 | 158 | 10 | 6,3 |
8 | ELLE | 150 | 134 | 16 | 11,9 |
9 | Mami | 147 | 137 | 10 | 7,3 |
10 | Joy | 146 | 123 | 23 | 18,7 |
11 | Viva | 135 | 111 | 24 | 21,6 |
12 | Glamour | 108 | 95 | 13 | 13,7 |
13 | burda | 106 | 101 | 5 | 5,0 |
14 | Eva - magazinul femeilor | 99 | 80 | 19 | 23,8 |
15 | Beau Monde | 75 | 72 | 3 | 4,2 |
16 | Look! | 69 | 65 | 4 | 6,2 |
17 | Tango | 62 | 62 | 0 | 0,0 |
18 | ELLE Decoration | 54 | 45 | 9 | 20,0 |
Comentarii
Avem o presa dinamica, poate cam prea numeroasa. Dar, cererea si oferta reglementeaza totul in capitalism, nu?
Piata ne urca, piata ne coboara.