Skip to main content

Studiu de audienţă: Presa scrisă câştigă cititori

 

După valuri de audienţă în care au pierdut cititori, ziarele au avut de câştigat la ultimele măsurători ale Studiului Naţional de Audienţă, realizat pe intervalul iulie 2007-iulie 2008. Cu excepţia Jurnalului naţional, Compact şi Ziua, toate celelalte cotidiane (quality, tabloide şi sportive) sunt pe plus la acest val.

Publicitate

Ca număr de cititori câştigaţi, cel mai bine stă CanCan (+97.000), urmat de Gazeta sporturilor (+72.000). De altfel, după cum observă Cătălin Tolontan, Gazeta a urcat pe locul 2 în clasamentul cotidianelor.

Jurnalul naţional rămâne cel mai citit ziar generalist quality, deşi are o mică scădere (-6.000 de cititori). În top urmează EVZ, cu o creştere nesemnificativă (+1.000). Cea mai dramatică pierdere o are cotidianul gratuit Compact (editat de Ringier). Aproape 40.000 de cititori au renunţat la titlu, probabil şi în contextul apariţiei unui concurent, Ring (editat de fraţii Negoiţă).

Audienţa ziarelor la ultimele valuri de măsurători (mii cititori)

iulie 2007-iulie 2008 aprilie 2007-aprilie 2008 diferenta nr. cititori evolutie (%)
1 Libertatea 1353 1300 53 4,1
2 Gazeta Sporturilor 750 678 72 10,6
3 Jurnalul National 736 742 -6 -0,8
4 PRO Sport 587 536 51 9,5
5 Evenimentul Zilei 547 546 1 0,2
6 CANCAN 489 392 97 24,7
7 Adevarul 398 377 21 5,6
8 Click 383 330 53 16,1
9 Romania Libera 253 221 32 14,5
10 Gandul 225 191 34 17,8
11 Cotidianul 210 199 11 5,5
12 Ziarul Financiar 201 186 15 8,1
13 Compact 172 210 -38 -18,1
14 Ziua 119 127 -8 -6,3
15 Curentul 95 74 21 28,4

Avantaj Pro Sport duminica

Ediţiile de duminică ale ziarelor sunt dominate de Libertatea, cu un foarte mic plus la ultimul val. Dacă în cursul săptămânii Gazeta are avantaj, duminica este ziua Pro Sport. Ziarul sportiv al Publimedia a câştigat 68.000 de cititori faţă de valul anterior. De notat şi evoluţia ediţiei de duminică a ziarului Click (editat de Adevărul Holding), cu aproape 60.000 de cititori în plus la acest val.

Audienţa ziarelor de duminică la ultimele măsurători (mii cititori)

iulie 2007-iulie 2008 aprilie 2007-aprilie 2008 diferenta nr. cititori evolutie
1 Libertatea 772 764 8 1,0%
2 Pro Sport 621 553 68 12,3%
3 Gazeta Sporturilor 613 582 31 5,3%
4 Jurnalul National 488 454 34 7,5%
5 Evenimentul Zilei 434 426 8 1,9%
6 Click 273 215 58 27,0%
7 Adevarul 253 227 26 11,5%

Rocade la Suplimentele TV

La categoria Suplimente TV este notabilă creşterea EVZ, care a depăşit la aceste măsurători ghidul editat de Jurnalul naţional. Pe acest segment, condus de Libertatea de weekend (cu aproape un milion de cititori la fiecare număr), Click a câştigat un plus de 37.000.

Audienţa suplimentelor TV la ultimele măsurători (mii cititori)

iulie 2007-iulie 2008 aprilie 2007-aprilie 2008 diferenta nr. cititori evolutie
1 Libertatea Weekend 942 945 -3 -0,3%
2 EVZ TV 404 390 14 3,6%
3 Jurnalul TV 388 404 -16 -4,0%
4 Click TV 289 252 37 14,7%
5 Adevarul TV 201 185 16 8,6%

Luptă Capital – Săptămâna financiară

Săptămânalul Capital (editat de Ringier) rămâne pe primul loc în categoria publicaţiilor economice. Cu acelaşi număr de cititori câştigaţi la acest val – 31.000 – Săptămâna financiară (Intact) se menţine la 4.000 de cititori) în spatele Capital.

Audienţa publicaţiilor financiare la ultimele măsurători (mii cititori)

iulie 2007-iulie 2008 aprilie 2007-aprilie 2008 diferenta nr. cititori evolutie
1 Capital 276 245 31 12,7%
2 Saptamana Financiara 272 241 31 12,9%
3 Ziarul Financiar 201 186 15 8,1%
4 Business Magazin 69 59 10 16,9%

Fericire la reviste: toată lumea creşte!

Plus pe toată linia în categoria revistelor de tip glossy. Toate publicaţiile au câştigat cititori, mai puţin Tango, care se menţine la aceeaţi audienţă. Revistele din top 3 al categoriei au avut şi cel mai mare număr de cititori aduşi în plus la acest val: Femeia (Sanoma Hearst) - 60.000 plus, Ce se întâmplă doctore? (Publimedia) – 58.000, Avantaje (Edipresse) – 33.000.

Audienţa revistelor glossy la ultimele valuri de măsurători (mii cititori)

iulie 2007-iulie 2008 aprilie 2007-aprilie 2008 diferenta nr. cititori evolutie (%)
1 Femeia 521 461 60 13,0
2 Ce se intampla doctore? 430 372 58 15,6
3 Avantaje 302 269 33 12,3
4 Unica 258 245 13 5,3
5 Cosmopolitan 213 201 12 6,0
6 Tabu 172 153 19 12,4
7 Bolero 168 158 10 6,3
8 ELLE 150 134 16 11,9
9 Mami 147 137 10 7,3
10 Joy 146 123 23 18,7
11 Viva 135 111 24 21,6
12 Glamour 108 95 13 13,7
13 burda 106 101 5 5,0
14 Eva - magazinul femeilor 99 80 19 23,8
15 Beau Monde 75 72 3 4,2
16 Look! 69 65 4 6,2
17 Tango 62 62 0 0,0
18 ELLE Decoration 54 45 9 20,0

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • simona_ionescu simona_ionescu
    Studiul de audienta implica si printul si on-line.
  • BABILONUL IMOBILIAR BABILONUL IMOBILIAR
    Presei romanesti ii merge bine, lumea continua sa citeasca "in scris", desi on-line-ul e-n continua "miscare"...
    Avem o presa dinamica, poate cam prea numeroasa. Dar, cererea si oferta reglementeaza totul in capitalism, nu?
    Piata ne urca, piata ne coboara.
  • YODA BLOG YODA BLOG
    Da, e de "vina" Mihai Craiu ca Jurnalul a scazut in vanzari. He he he.

Trimite un comentariu

sus