Licitaţia publică pentru alegerea unei regii de publicitate pentru canalele TVR a fost anulată de Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor, ca urmare a unei sesizări a companiei CLIR Media. În aceste condiţii, este posibilă prelungirea cu trei luni a contractului cu Splendid Media, care expiră la sfârşitul anului.
Regia de publicitate CLIR Media (care vinde, printre altele, spaţiul publicitar al Antenei 1, al Antenei 3 şi al Radiodifuziunii) a contestat caietul de sarcini al licitaţiei. Mai precis, clauzele care prevedeau că participanţii la licitaţie nu trebuie să aibă în portofoliu un post concurent şi că trebuie să asigure, prin contract, un venit minim. Alexandru Sassu a declarar pentru paginademedia.ro că TVR nu doreşte să renunţe la aceste clauze.
În condiţiile actualului caiet de sarcini, CLIR Media este exclusă din start în competiţia pentru administrarea spaţiului publicitar al canalelor publice. CLIR a depus contestaţiile la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC), iar instituţia a anulat procedura.
Explicaţia CNSC ţine de subtilităţi juridice şi administrative: clauzele contestate se aplică în cazul contractelor de achiziţie publică, nu în cazul contractelor pe bază de comision, aşa cum doreşte să facă TVR.
TVR va contesta decizia de anulare a licitaţiei. Departamentul juridic al TVR a răspuns pentru paginademedia.ro:
"Într-o primă fază, am cerut un punct de vedere la Autoritatea Naţională pentru Regelementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice. Dacă nu ne va fi favorabil, vom merge mai departe şi vom ataca decizia CNSC la Curtea de Apel."
În prezent, spaţiul publicitar al posturilor publice este administrat de Splendid Media, printr-un contract care expiră la sfârşitul acestui an.
"Dacă este nevoie de o prelungire a contractului cu Splendid, nu excludem această posibilitate, de a continua încă trei luni cu această regie de publicitate", a răspuns departamentul juridic al TVR.
TVR este hotărâtă să menţină clauzele contestate de CLIR Media în caietul de sarcini, a declarat Alexandru Sassu pentru paginademedia.ro:
"Dorim să avem în caietul de sarcini cele două prevederi, care ne protejează de eventuale acţiuni de concurenţă neloială şi ne garantează stabilitatea financiară."
Ofertele pentru licitaţia urmau să fie deschise vineri, 5 decembrie, scrie HotNews. Potrivit HotNews, SRTV a primit până în prezent scrisori de intenţie de la DBV Media House (regie care gestionează în prezent publicitatea Realitatea TV şi OTV), ARBOmedia (care a administrat până în 2005 publicitatea postului public) şi Splendid Media (regia care administrează în prezent publicitatea TVR).
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii