Într-un discurs critic, preşedintele Traian Băsescu a făcut agenda Guvernului Boc, dar nu a uitat nici de mai vechii săi „clienţi“, Vîntu şi Voiculescu, scrie Evenimentul zilei. Trustul de presă al lui Sorin Ovidiu Vîntu (Realitatea Caţavencu), ca şi cel al familiei lui Dan Voiculescu (Intact) sunt acuzate de „discreditarea statului“. „Aveţi obligaţia să luptaţi prin fapte împotriva acestei politici duse de trusturi de presă“, a îndemnat Băsescu guvernul.
Publicitate
În ianuarie, numărul de reclame din ziarele centrale a fost mai mic cu 34% faţă de cel din anul trecut, analizează Adevărul. În prima lună a acestui an, presa scrisă a suferit de foame. Foame de publicitate. O suferinţă pe care a trăit-o alături de televiziuni, radiouri şi site-uri.
Companiile multinaţionale au fost extrem de zgârcite cu bugetele de publicitate alocate ziarelor şi revistelor. În clasamentul primelor opt companii care au investit în reclamele din ziarele centrale se regăseşte doar o singură multinaţională: Automobile Dacia. Liderul topului este RTC Holding.
A scăzut publicitatea în cotidiene şi reviste
Bogdan Enoiu a declarat pentru Adevărul că în 2013 se va retrage din acţionariatul agenţiei de publicitate McCann-Erickson, împreună cu partenerii locali, urmând ca reţeaua internaţională Interpublic să preia întreaga companie.
Interpublic a devenit, la sfârşitul lunii ianuarie 2009, acţionarul majoritar al agenţiei de comunicare interactivă MRM Partners (68,5%) şi al firmei de evenimente Momentum (68,5%).
Bogdan Enoiu se retrage din McCann-Erickson în 2013
Cotidianul a găsit o bloggeriţă de 75 de ani. A plecat din România la 28 de ani, după ce fusese dată afară de Elena Ceauşescu de la Institutul Naţional de Cercetare Chimică. A dat lecţii de Macintosh la Paris, iar anul trecut s-a mutat la Londra. Julie Kertesz coordonează la 75 de ani un grup de fotografie pe Flickr cu 2.300 de membri, are o mână de bloguri şi un jurnal din 1944 urcat în întregime pe net.
Julie Kertesz: bloggeriţă la 75 de ani
Biroul Român de Audit al Tirajelor va lansa pe 2 martie campania media de susţinere a publicaţiilor şi site-urilor auditate de organizaţie, pe care paginademedia.ro a anunţat-o din decembrie. Campania vizează creşterea procentuală a bugetelor de publicitate alocate mediilo auditate şi sporirea încrederii investitorilor în presa scrisă şi online.
Campanie pentru publicaţiile şi site-urile auditate BRAT
Centrul pentru Jurnalism Independent a lansat în parteneriat cu Recolamp programul "Protecţia mediului în presă: cum să scrii despre politici de reciclare", anunţă HotNews. Programul de pregătire pentru jurnalişti vizează atât jurnaliştii din presa centrală, cât şi pe cei din Cluj Napoca, Iaşi, Craiova şi Constanţa. Cursurile vor fi susţinute de doi traineri olandezi, în perioada februarie-iunie 2009, şi se adresează ziariştilor din presa scrisă, radio, TV şi online.
CJI sşi Recolamp lansează un program pentru jurnaliştii de mediu
Trustul Realitatea-Caţavencu va lansa mâine staţia locală de ştiri Realitatea TV Bistriţa, au declarat oficialii companiei, citaţi de Daily Business. Cel mai nou post TV de ştiri lansat de trust numără peste 20 de jurnalişti şi tehnicieni. Managerul staţiei este economistul Andrada Bălan, iar şeful echipei editoriale este Cristiana Sabău, unul dintre corespondenţii locali.
Realitatea TV lansează staţia locală Bistriţa
FOTO: EVZ
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Trimite un comentariu