Spotul publicitar pentru Neutrogena: "100% dintre femei au confirmat efectul cremei de hidratare", spune vocea din off. Ce succes! Dar ce înseamnă acel 100%?
La o privire mai atentă, în josul ecranului, cu caractere mici, există o precizare: 60 de femei s-au declarat mulţumite în urma unor teste, în Franţa. Un truc publicitar pentru a întări calităţile produsului.
Iată spotul, cu sprijinul agenţiei de monitorizare Media Image:
Reclam Neutrogena
[flashvideo filename=video/neutrogena.flv /]
Preşedintele CNA, Răsvan Popescu, a declarat pentru paginademedia.ro că, în cazul unei analize în şedinţa CNA, spotul ar risca să fie încadrat la "mesaj înşelător".
Răsvan Popescu:
"Se remarcă o discrepanţă între mesajul citit - 100% dintre femei - care lasă impresia unui studiu la scară amplă şi mesajul din josul ecranului, care arată că este vorba de 60 de persoane. Pare a fi un truc publicitar care, dacă va fi analizat in Consiliu, ar risca să fie încadrat la mesaj înşelător".
Ca fapt divers, în acelaşi registru - discrepanţa între un mesaj puternic afirmat şi realitatea discret punctată - se înscrie şi spotul Lion. Sfatul Lion:Stai afară! se bazează pe o realitate ...nedovedită.
"9 din 10 accidente au loc în casă", spune categoric vocea din off. Textul de jos - "nu există studiu care să ateste acest lucru" - îl contrazice, dar, ţinând cont de nota de umor a reclamei, spotul are circumstanţe atenuante.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
on-topic: relcama la lion e mult prea tare! :)
dar pe bune, cum sa fi sa crezi toate studiile facute de un grup de cercetatori americani/englezi (astia-s la moda)... reclama evident ca minte. dar minte frumos. si pana la urma, cine-i detinatorul adevarului absolut? =)
Ei au fost inovatorii pietei... de atunci Head & Shoulder, Clean si alte asemenea produse au folosit la greu tehnica. Nimeni nu citeste cifrele din subsol ...
Rasvan Popescu sa ne spuna cat mai tolereaza reclamele cu femei in fundul gol in timpul zilei si eventual pe Minimax si canalele pentru copii.
De aceea l-am trecut ca fapt divers. E vorba de spotul Lion.
E evident un mesaj nostim prin aberanta continutului... Nici macar nu cred ca ar trebui luat in discutie.
Pe de alta parte, m-am chinuit ceva vreme sa vad ce scrie jos pe ecran la o pasta de dinti. Si am reusit sa vad ca e vorba despre un alt mini-studiu din... (va tineti bine?)... 2005. S-au mai schimbat lucruri de atunci??? :)