Skip to main content

Trucuri de publicitar: când 100% nu înseamnă chiar 100%

 

Spotul publicitar pentru Neutrogena: "100% dintre femei au confirmat efectul cremei de hidratare", spune vocea din off. Ce succes! Dar ce înseamnă acel 100%?

Publicitate

La o privire mai atentă, în josul ecranului, cu caractere mici, există o precizare: 60 de femei s-au declarat mulţumite în urma unor teste, în Franţa. Un truc publicitar pentru a întări calităţile produsului.

Iată spotul, cu sprijinul agenţiei de monitorizare Media Image:

Reclam Neutrogena

[flashvideo filename=video/neutrogena.flv /]

Preşedintele CNA, Răsvan Popescu, a declarat pentru paginademedia.ro că, în cazul unei analize în şedinţa CNA, spotul ar risca să fie încadrat la "mesaj înşelător".

Răsvan Popescu:

"Se remarcă o discrepanţă între mesajul citit - 100% dintre femei - care lasă impresia unui studiu la scară amplă şi mesajul din josul ecranului, care arată că este vorba de 60 de persoane. Pare a fi un truc publicitar care, dacă va fi analizat in Consiliu, ar risca să fie încadrat la mesaj înşelător".

Ca fapt divers, în acelaşi registru - discrepanţa între un mesaj puternic afirmat şi realitatea discret punctată - se înscrie şi spotul Lion. Sfatul Lion:Stai afară! se bazează pe o realitate ...nedovedită.

"9 din 10 accidente au loc în casă", spune categoric vocea din off. Textul de jos - "nu există studiu care să ateste acest lucru" - îl contrazice, dar, ţinând cont de nota de umor a reclamei, spotul are circumstanţe atenuante.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

viewscnt

Comentarii

  • Alin Alin
    60 din 60..nu e 100%?
  • Lucian Lucian
    nice...bun truc....eu unul recunosc, niciodata nu am dat atentie reclamelor, dar uite ca te mai invata si astea fel si fel de "lucruri".....merci Petrisor ca m-ai informat.
  • Toma Necredinciosul Toma Necredinciosul
    60 de femei au testat produsul. Asta e un lucru mare. Uitati-va la disclaymer-ele Vichy spre exemplu. Cat despre Lion... Urmeaza trend-ul de comunicare al concurentei (vezi snickers). CNA ar face bine sa mai dea o raita pe Antene. Cat de legal este sa il lase pe imbecilul ala de Iliuta sa cheme oameni in direct pentru ca mai apoi acei oameni sa nu mai fie lasati sa spuna nimic pe post si sa il lase pe asta sa se desfasoare ca un veritabil Tata Omidu? Asta nu e minciuna pe fata? Publicitatea minte responsabil fata de alte mizerii din media romaneasca, asa ca, CNA-ule SHO PE EI!
  • trainspot trainspot
    @dan - mie imi plac femile. mai ales in fundul gol. indiferent de ora. shut up!

    on-topic: relcama la lion e mult prea tare! :)
    dar pe bune, cum sa fi sa crezi toate studiile facute de un grup de cercetatori americani/englezi (astia-s la moda)... reclama evident ca minte. dar minte frumos. si pana la urma, cine-i detinatorul adevarului absolut? =)
  • Dan Dan
    Am observat procedeul acum cativa ani la o reclama Activia, cu 85% dintre femei resimteau efecte pozitive, dar erau de fapt 85% din 30 de femei interogate.
    Ei au fost inovatorii pietei... de atunci Head & Shoulder, Clean si alte asemenea produse au folosit la greu tehnica. Nimeni nu citeste cifrele din subsol ...
    Rasvan Popescu sa ne spuna cat mai tolereaza reclamele cu femei in fundul gol in timpul zilei si eventual pe Minimax si canalele pentru copii.
  • Petrişor Petrişor
    Marius, sunt de acord cu tine.
    De aceea l-am trecut ca fapt divers. E vorba de spotul Lion.
  • Tudosiei Tudosiei
    la Lion cred ca tre sa fii dus cu capul ca sa iti imaginezi ca "9 din 10 accidente au loc in casa".
    E evident un mesaj nostim prin aberanta continutului... Nici macar nu cred ca ar trebui luat in discutie.
    Pe de alta parte, m-am chinuit ceva vreme sa vad ce scrie jos pe ecran la o pasta de dinti. Si am reusit sa vad ca e vorba despre un alt mini-studiu din... (va tineti bine?)... 2005. S-au mai schimbat lucruri de atunci??? :)

Trimite un comentariu

sus