Dacă la începutul anului anunţa creşteri salariale de 11% pentru toţi angajaţii, conducerea trustului Realitatea-Caţavencu, deţinut de Sorin Ovidiu Vîntu s-a văzut nevoită să taie cu până la 50% din salarii, scrie Adevărul, care publica grila pe baza căreia se vor face reducerile. Paginademedia.ro a publicat, AICI, un interviu în exclusivitate cu Sorin Ovidiu Vîntu. Principalii realizatori din Realitatea TV acceptă măsurile de criză.
- 0% - cei cu salarii sub 500 de euro nu vor fi afectaţi în niciun fel.
- 10% - se va tăia din salariile între 500 şi 1.000 de euro. Aici intră asistenţii de platou, regizorii de platou, operatorii, redactorii, reporterii.
- 20% - salariile între 1.000 şi 2.000 de euro: prezentatorii meteo, editorii juniori şi reporterii cu experienţă.
- 30% - între 2.000 şi 3.000 de euro: reporterii speciali şi editorii.
- 40% - între 3.000 şi 4.000 de euro: prezentatori şi editori-şefi, precum şi Editor Of the Day.
- 50% - cei cu salarii de peste 4.000 de euro. Aici sunt incluşi prezentatorii-vedete şi managerii din cadrul companiei.
Wall-Street face o analiză amplă a publicităţii online pe primele şase luni din 2009. Unii reprezentanţi ai industriei vorbesc de un prim trimestru ”sângeros”, urmat de o ”dezmorţire” uşoară, însă cu toţii afirmă la unison că industria româneasca de publicitate online a raportat o scădere abruptă până la jumatatea acestui an.
Cât a fost piaţa online pe primele şase luni?
- Mihai Seceleanu, InternetCorp: cu 20-25% sub nivelul de anul trecut, preconizat atunci la 9 mil. euro.
- Cristi Marinescu, director executiv SplendidInteractive: 10 mil. euro în primul semestru al acestui an.
- Dragoş Stanca, F5: Fără a lua în considerare veniturile din mica publicitate, mici clienţi direcţi şi încasările Google sau Yahoo în România - 7,5 mil. euro net.
Publicitatea online la 6 luni: Un prim trimestru ”sângeros”, urmat de o revenire uşoară
Bombă în cazul Monica Ridzi: Oficialii Pro TV au declarat în faţa comisiei parlamentare de anchetă că nu au primit nici un ban de la MTS pentru concertul organizat pe 2 mai la Costineşti, scriu Gazeta sporturilor şi Cotidianul. Monica Iacob-Ridzi a declarat în mai multe rânduri că scena de 75.000 de euro, precum şi onorariile artiştilor ar fi fost plătite de firma cu care MTS a încheiat un contract în acest sens.
Conform lui Costi Mocanu, director executiv Pro TV, Media ProPictures a organizat din fonduri proprii şi din parteneriatul cu Nestle evenimentul MTV Days. ProTV a plătit 10.000 de dolari ca să cumpere această producţie şi s-o difuzeze. Şi ProTV a primit, conform unei estimări gsp, publicitate de aproximativ 35.000 de euro de la Artisan, via Loco. Ceea ce înseamnă că pe MTS a costat-o aproximativ 125.000 de euro scena şi artiştii plătiţi de, de fapt, de Media Pro Pictures! Este ştirea zilei, scrie Cătălin Tolontan.
Tolontan: Surpriza de proportii. Mocanu, ProTV: “Concertul de la Costinesti a fost platit de Media Pro Pictures”
Cotidianul: Ridzi, demisia! MTS nu a plătit nici scena, nici concertul de la Costineşti
Central European Media Enterprises, compania care operează mai multe posturi de televiziune din Europa de Est, inclusiv Pro TV şi Acasă TV în România ar putea reveni pe profit în 2011, odată cu revenirea bugetelor de publicitate în business planurile companiilor, potrivit unor declaraţii ale preşedintelui şi COO-ului CME, Adrian Sârbu. Declaraţiile au fost date de Adrian Sârbu către Bloomberg şi au fost citate de HotNews, Business Standard şi Financiarul.
HotNews: Adrian Sârbu: grupul CME ar putea reveni pe profit în 2011
Business Standard: Adrian Sârbu: CME va reveni pe profit în 2011
Financiarul: CME, proprietarul Pro TV, are datorii de 1 miliard de dolari
Filmele bune ori proaste sunt întrerupte acum de spoturi cu Andreea Marin imitând-o crispat pe Angelina Jolie, capete tăiate care zâmbesc prosteşte şi mănâncă pufuleţi şi poante răsuflate despre laxative. Doi publicitari, Bogdan Naumovici şi Nae Constantin, vorbesc în Cotidianul despre cele mai stupide reclame din ultima vreme. Sunt luate în vizor Tranzactiv, Gusto şi spotul Carrefour, cu Andreea Marin şi Ştefan Bănică.
Noua generaţie de reclame ratate
Ziarul ProSport împlineşte astăzi 12 ani, notează Gândul. Pentru a marca acest moment, echipa ProSport a realizat un supliment special dedicat evenimentului. În paginile acestuia se regăsesc poveştile ziarului şi ale oamenilor care l-au creat. Până acum ProSport înseamnă 4.028 ediţii şi sute de jurnalişti pasionaţi de sport. ProSport a fost înfiinţat la data de 2 iulie 1997, de către MediaPro, iar echipa editorială era condusă de Ovidiu Ioaniţoaia şi Cătălin Tolontan.
ProSport - 12 ani de emoţii, poveşti, întâmplări şi oameni
CNA a interzis difuzarea pe posturile TV a spotului publicitar Durex, pentru că face reclamă la "produse cu destinaţie sexuală", relatează Evenimentul zilei. Potrivit Consiliului, în spot se spune "Ţi-ai dori să ajungi mai uşor la orgasm? Noul Durex play "O", gel pentru stimularea orgasmului! Mai uşor, mai intens! Durex play, experimentează! Încearcă şi inelul vibrator Durex!". CNA a primit şi o reclamaţie în legătură cu acest spot, care a fost difuzat înainte de ora 23.00, oră la care copiii se mai află încă în faţa televizorului.
Durex, interzis la TV
Postul de televiziune Kanal D, operat de trustul Dogan din Turcia, îşi relansează cele două jurnale de ştiri, schimbând, pe lângă grafică şi design, şi locaţia studiourilor, şi prezentatorii. Investiţia în acest întreg proces ajunge la un milion de euro, potrivit directorului News Kanal D, Mihaela Antoche, citată de Business Standard.
Kanal D investeşte un milion de euro în ştiri
OTV a concediat circa zece angajaţi din cadrul Departamentului Ştiri, televiziunea lui Dan Diaconescu confruntându-se cu probleme financiare, a anunţat ieri Doru Iuga, reprezentantul postului, în timpul şedintei CNA. El a fost prezent la întrunire pentru a solicita reducerea a două amenzi acordate postului OTV de către Consiliu, relatează Mediafax, citat de HotNews.
Din cauza crizei, OTV a concediat zece angajaţi
Spotul Cosmote “Graffiti” a fost regizat de Mick Davis, un celebru scenarist şi regizor venit de la Hollywood, care a filmat "Modigliani" în România, în 2003, scrie IAA. Noua reclamă la Cosmote, "Graffiti", parte a platformei "Cuvintele sunt importante", a debutat la TV, radio, print, OOH, indoor, internet şi in store şi se va derula o lună de zile.
Ogilvy a realizat un spot pentru Cosmote cu un regizor de la Hollywood
În prezent, investiţiile în online şi în search marketing nu ajung să canibalizeze bugetele pentru celelalte medii, ca o tendinţă observata pe piaţa românească. Companiile care nu răspund la schimbarea comportamentului consumatorilor, precum şi la noile oportunităţi, riscă să fie depăşite de concurenţă şi de cei care investesc în online în această perioadă, explică, într-un interviu acordat Wall-Street, Amelia Creţu, Strategist Google AdWords. “Trebuie să ne gândim că această recesiune este diferită, întrucât pentru prima dată consumatorii şi companiile sunt online”, spune ea.
În România, investiţiile în online nu ajung să canibalizeze bugetele altor medii
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.roCompaniile autohtone care editează reviste corporate (pentru clienţi şi angajaţi, distribuite gratuit - n.r.) au tăiat bugetele cu până la o treime, ceea ce s-a tradus în publicaţii cu mai puţine pagini şi cu o frecvenţă mai redusă, au declarat pentru DailyBusiness publisherii de specialitate. "Dacă forţăm o estimare, cred că aceasta se ridică la 1,5-2 milioane de euro pe an", a declarat Diana Căpăţînă, creative director & managing partner Re:ply, care realizează reviste corporate pentru clienţi ca Petrom, Sensiblu, Raiffeisen sau GDF Suez Energy România.
Există o criză şi pentru revistele de companie: bugetele au scăzut cu până la o treime
Trimite un comentariu