Vânzările ziarelor au scăzut puternic în primele şase luni din 2009, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când criza nu începuse. Ca număr de exemplare vândute, cel mai mult au pierdut Libertatea (peste 37.000) şi Gazeta sporturilor (minus 33.700).
Cotidianul şi Gândul au pierdut aproape jumătate din vânzările pe care le aveau anul trecut, în primul semestru. Un minus consistent se remarcă şi la Evenimentul zilei (15.600) şi la Pro Sport (15.300)
Au crescut semnificativ Click (plus 90.200) şi Adevărul (un plus de 69.100 de exemplare, ceea ce a dus la vânzări totale de aproape patru ori mai mari decât anul trecut). De remarcat că, în perioada ianuarie – iunie 2008 colecţia de carte Adevărul, care a propulsat vânzările, încă nu apăruse.
Vânzările cotidienelor în primele şase luni din 2008 şi 2009, conform BRAT (media pe ediţie)
ian-iun 2008 | ian-iunie 2009 | Variatie | |
---|---|---|---|
Click | 122.500 | 212.700 | + 90.200 |
Libertatea | 232.800 | 195.400 | - 37.400 |
Adevarul | 26.500 | 95.600 | + 69.100 |
CANCAN | 92.800 | 90.800 | - 2.000 |
Gazeta Sporturilor | 100.800 | 67.100 | - 33.700 |
Jurnalul National | 66.500 | 64.500 | - 2.000 |
Romania Libera | 54.100 | 48.700 | - 5.400 |
PRO Sport | 57.100 | 40.800 | - 15.300 |
Evenimentul Zilei | 51.970 | 36.300 | - 15.670 |
Gandul | 25.880 | 16.100 | - 9.780 |
Ziarul Financiar | 15.700 | 15.800 | + 100 |
Ziua | 15.500 | 11.990 | - 3510 |
Cotidianul | 20.980 | 11.500 | - 9480 |
Business Standard | 6.600 | 10.970 | + 4.370 |
Comentarii
apropo de ce nu am mai primit atentionari pe mail cum ca au mai aparut articole?
Tocmai citeam de exemplu ca revista Mami se lauda ca are sute de mii de cititori/editie ... cand de fapt ei nu vand mai mult de 12 mii de exemplare vandute pe luna (inclusiv retur). Dar, in continuare cer mii de euro pe pagina de publicitate ... si culmea, exista naivi care platesc asta. Si asta in timp ce reclama pe internet este mai ieftina. Cu siguranta insa lucrurile se vor schimba si vor cade si cateva pernute de sub fundul celor care umfla cifrele pana crapa. Pernutele desigur. :)
ar mai fi de spus ca trustul adevarul este singura institutie de presa care isi cumpara tirajul. si atunci rezulta ca cifra tiparita este si cifra vinduta
Adică: Studiul Naţional de Audienţă, care măsoară numărul de cititori, se face în valuri şi cuprinde un an întreg: ianuarie 2008 - ianuarie 2009, de exemplu.
Intervalul cuprinde şi perioade în care vânzările au fost mai slabe.