Procesul prin care televiziunile de sport din România au decis să se căciulească în faţa lui Gigi Becali este în plină expansiune şi pare un fenomen scăpat de sub controlul raţiunii şi al bunului simţ. Disperate după rating, posturile de nişă se folosesc de cheful de vorbă al lui Gigi Becali, scrie Evenimentul zilei, într-un articol care analizează Becalizarea posturilor sportive. Şi reciproca este adevărată, patronul echipei de fotbal Steaua fiind avid după publicitate.
Supramediatizarea lui Becali a fost redeschisă de cazul jurnalistului Horia Ivanovici, care a creat un fals pentru a câştiga câteva puncte de rating. Ivanovici şi-a folosit vocea, distorsionată pe calculator, pentru a induce telespectatorilor postului TV la care lucrează, Digi Sport, că un fotbalist al Stelei a povestit incidentul în urma căruia Cristiano Bergodi a fost demis din Ghencea.
Aflaţi într-o postură de inferioritate faţă de concurentele sport.ro şi GSP TV, cei de la Digi Sport au apelat la acest artificiu pentru a contrabalansa deficitul creat de lipsa colaborării cu Gigi Becali.
Anchetă Evenimentul zilei: Emisiunea „Tombola câştigătorilor”, difuzată de TVR 2, este organizată de fiii afaceristului Paul Petre Ţârdea, condamnat în trecut şi judecat în prezent pentru corupţie. Oficial, emisiunea a fost suspendată până când conducerea postului public va decide formatul grilei de toamnă. Neoficial, există două versiuni: pe de o parte, surse din televiziune învinovăţesc organizatorii, care nu şi-ar fi plătit onorariile, iar pe de altă parte organizatorii invocă un complot la nivel înalt, concretizat într-o ordonanţă de urgenţă.
Familia Ţârdea are la activ precedentul Eurotombola, din 2005. Atunci, firma prin care produceau concursul difuzat la Prima TV a intrat în incapacitate de plată şi a lăsat cu buza umflată zeci de concurenţi care nu şi-au mai încasat premiile câştigate. Omul de afaceri Petre Paul Ţârdea a fost trimis în judecată de procurorii fostului Parchet Naţional Anticorupţie pentru fraudarea Băncii Comerciale Române, Băncii Româneşti şi a Romanian Internaţional Bank, prejudiciul depăşind două mii de miliarde de lei vechi.
Televiziunea publică, în loteria escrocilor
Fosta Rodipet, principala companie de distribuţie de presă, va relua, la începutul săptămânii viitoare, difuzarea publicaţiilor în cele peste 1.400 de chioşcuri deţinute la nivel naţional, având în acest sens acordul şi susţinerea mai multor editori de presă, notează Business Standard. Noul management, numit de reprezentanţii AVAS, e decis să deblocheze activitatea societăţii "îngropate" de fostul acţionar majoritar, fără a avea, încă, o flotă auto proprie, infrastructură informatică şi cash.
Noua conducere a propus editorilor şi furnizorilor, dintre care opt au declanşat deja cerere de deschidere a insolvenţei, reeşa¬lonarea datoriilor comerciale, evaluate la până în zece milioane de euro.
Fosta Rodipet reia distribuţia de presă
Posturile TV locale se arată sceptice în privinţa emisiunilor pe care Teo vrea să le vândă. Teo Trandafir încearcă să lanseze un nou model de business, dar calcă pe un teren „minat“, având în vedere dificultăţile financiare din piaţa TV locală, notează Adevărul. „Oricine ar fi interesat de o emisiune cu Teo Trandafir, dar rămâne de văzut câte dintre staţiile locale îşi vor permite să cumpere“, a spus Dan Dumitru, director executiv la TV Neptun, evitând să precizeze dacă ar achiziţiona un asemenea format. Despre revenirea lui Teo scrie şi Gândul.
Ce şanse are Teo să reuşească în provincie?
Lucrează în publicitate de aproape 20 de ani şi au pus, împreună, bazele acestei industrii. Spun că au trecut prin crize mai grele decât cea de acum, dar cu toate astea, în ultimul an au învăţat să fie mai cumpătaţi, mai muncitori sau, după caz, să rămână copii. Wall-Street a stat de vorba cu cinci dintre seniorii publicităţii care împărtăşesc sfaturi, lecţii şi învăţături desprinse din 12 luni de criză.
- Bogdan Enoiu: Încă n-am ajuns la punctul minim. Piaţa va scădea şi anul viitor. Când se va termina criza, piaţa va arăta la fel ca acum. Fără schimbari majore, dar nivelul va fi ca în anul 2005-2006-2007. Practic, criza ne-a dat înapoi cu cinci ani.
- Radu Florescu: Oamenii vorbesc despre criză ca fiind un dezastru. Nu merge nimic, cifrele de afaceri sunt mai mici cu 30-40%. Într-adevăr, este un an dificil. Dar am învăţat ceva: cum să fim mai eficienţi, cu bani mai puţini.
- Ştefan Iordache: Minimul cred că va veni după alegeri. Sper în responsabilitatea politicienilor care vor determina rapid acest minim pentru a avea creşteri ulterioare. Când vom ieşi? În funcţie de perspectiva anterioară, dar nu mai devreme de semestrul al doilea al anului viitor.
- Sorin Psatta: În recesiune nu mai avem atâta entuziasm şi exuberanţe. Oamenii se simt uşor salahori, au mentalitatea asta a omului care munceşte pe brânci, pe bandă rulantă. Criza a accentuat genul asta de atitudine.
- Mihail Vârtosu: Sunt agenţii care au dispărut, cu scandaluri. Mai sunt agenţii care sunt în criză. Sigur că vor exista şi nişte victime. Dar cred că va avea efectul unui vaccin.
Ce au învăţat din primul an de criză seniorii din publicitate
CNA a acordat licenţă audiovizuală televiziunii Darido TV, post ce va difuza muzică uşoară maghiară, notează Jurnalul naţional. Canalul se va lansa la 1 noiembrie, investiţia fiind de circa 800.000 de euro. "Este un program TV conceput pentru comunitatea din zona Transilvaniei", şi-a susţinut poziţia Luiza Alecu, manager de distribuţie al Tematic Cable SRL Oradea.
Se lansează Darido TV, o televiziune de muzică uşoară maghiară
Postul Antena 3 a primit o amendă de 7.500 de lei pentru mai multe emisiuni de ştiri şi dezbateri care au tratat subiectul presupuselor tranzacţii cu armament ale lui Mircea Băsescu, fratele preşedintelui Traian Băsescu, relatează Hotnews. Membrii CNA au considerat că postul a dezinformat publicul prin informaţii voit tendenţioase şi, în special, prin titlurile afişate pe ecran.
Antena 3, amendată cu 7.500 de lei pentru dezinformare în privinţa familiei Băsescu
Felix Tătaru, managing partner GMP Advertising şi preşedintele International Advertising Association (IAA) România, se aşteaptă ca bugetele de marketing să atingă în 2011 valorile din 2008, “un an artificial din toate punctele de vedere”.
“Dupa integrarea în UE, multe companii abia venite au ars mulţi paşi în dorinţa de a obţine cote importante de market-share. Au zis că investind repede în comunicare e suficient. Însă, România şi românii încă mai au mult de recuperat până să aiba o putere de cumpărare care să susţină toate aceste business-uri care au venit buluc în 2007-2008. Eu din fire sunt optimist şi sper ca în 2011 să ne revenim, dar depinde de foarte mulţi factori”, a spus Felix Tătaru, la Dezbaterile Wall Street.
Felix Tataru, GMP: Eu din fire sunt optimist si sper ca in 2011 ne vom reveni
Angajaţii pot construi sau distruge o marcă, iar cei mai distructivi ambasadori de brand lucrează în domeniul financiar. 58% dintre angajaţii băncilor susţin că îşi sfătuiesc familia şi apropiaţii să nu apeleze la serviciile furnizate de compania pentru care lucrează, potrivit unui studiu realizat de firma de cercetare Gallup în Marea Britanie, ale cărui concluzii au fost prezentate la Bucureşti, notează Daily Business.
Angajaţii din banking, cei mai "distructivi" ambasadori de brand
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.roDoi francezi au lansat un site care îşi propune să identifice persoanele ale căror postări au cea mai mare influenţă pe internet, cu ocazia salonului DEMO care are loc în California şi este consacrat noilor tehnologii, relatează AFP, citată de Hotnews.
Pierre-Loic Assayag şi David Chancogne au realizat un sistem denumit Traackr care, pe baza unor algoritmi, urmăreşte blogurile, clipurile video, mesajele postate pe Twitter şi alte servicii de internet, analizând autorii acestor intervenţii.
Traackr - site-ul care îşi propune să detecteze cei mai influenţi oameni de pe internet
Trimite un comentariu