În gura presei şi Realitatea TV au mers aproape la egalitate în luna octombrie. Emisiunea lui Mircea Badea a avut un avans extrem de mic (de câteva sute de telespectatori) – 203.790 de persoane, faţă de 203.010 la Realitatea TV.
Chiar dacă ratingul este echilibrat, există o diferenţă între cele două posturi, la nivel de public: mai tânăr şi mai educat la Mircea Badea, ceva mai mulţi bărbaţi la Realitatea TV, mai multe femei la Antena 3, după cum se va vedea în continuare. Pe Realitatea TV, în intervalul În gura presei era program Jurnalul sau, în funcţie de evenimente, talk-show-ul Ora de foc, cu Adi Ursu şi Oana Stancu.
PRECIZARE: Analiza paginademedia.ro a luat în calcul intervalul 23.10 – 24.00 (emisiunea În gura presei începe în jur de 23.07), din zilele săptămânii (de luni până vineri). Cifrele sunt pentru mediul urban. La finalul articolului, o analiză pe ore a meciului Realitatea TV-Antena 3.
Cine se uită la Mircea Badea şi care sunt telespectatorii Realitatea TV? Iată câteva concluzii:
- La Realitatea TV, publicul este preponderant masculin (52,3%). La Badea sunt mai multe femei (54,7% din public).
- Peste jumătate dintre telespectatorii lui Mircea Badea au studii superioare. Şi la Realitatea TV procentul este bun (41,6%). Ceva mai mulţi telespectori cu studii medii şi primare la Realitatea TV.
- Mircea Badea atrage un procent mai mare de tineri între 18 şi 29 de ani: 10% din publicul În gura presei, faţă de 3,9% la Realitatea TV.
- Diferenţă mai mare la publicul peste 60 de ani: 44,5% la Realitatea TV, 33,7% la Mircea Badea.
- La capitolul venituri, cele două posturi de ştiri nu stau la mare distanţă: 79% din publicul lui Mircea Badea are venituri mari. La Realitatea TV, procentul este de 74%.
- După gradul social ESOMAR: mai mulţi manageri, specialişti, persoane cu funcţii de conducere la Mircea Badea (38,6%). Ponderea acestei categorii este bună şi la Realitatea TV (aproape 29%). 31 de procente din gradul ESOMAR inferior la Realitatea TV (Angajaţi ce prestează o muncă manuală necalificată şi alte categorii de angajaţi cu educaţie redusă). Pe aceeaşi clasă, În gura presei are aproape 11%.
Profilul publicului Realitatea TV şi Antena 3 în intervalul orar 23.10-24.00, în luna octombrie (%):
Realitatea TV | Antena 3 | |
---|---|---|
Femei | 47.7 | 54.7 |
Barbati | 52.3 | 45.3 |
Educatie primara | 13.2 | 7.9 |
Ed. medie | 45.2 | 40.9 |
Ed. superioara | 41.6 | 51.3 |
Venituri mici | 8.1 | 7.9 |
Venituri medii | 10.3 | 5.6 |
Venituri mari | 74.2 | 79.1 |
Fara venit N/A | 7.4 | 7.5 |
4-17 ani | 2.2 | 2.1 |
18-29 ani | 3.9 | 10.1 |
30-39 ani | 9.7 | 8.9 |
40-49 ani | 8.5 | 15 |
50-59 ani | 31.3 | 30.2 |
peste 60 de ani | 44.5 | 33.7 |
Gradul ESOMAR | ||
AB | 28.7 | 38.6 |
C | 39.8 | 50.6 |
DE | 31.5 | 10.9 |
Notă:
AB (superior): Manageri, directori şi profesionişti, specialişti
C (mediu): Muncitori calificaţi, angajaţi ce prestează o muncă non-manuală
DE (inferior): Angajaţi ce prestează o muncă manuală necalificată şi alte categorii de angajaţi cu educaţie redusă.
Care este situaţia celorlalte intervale orare de seară, în bătălia ştiriştilor?
Cele 10 minute de după ora 23.00 contează mult în bătălia Antena 3 – Realitatea TV. Primele minute, cu ştiri şi publicitate pe Antena 3, înclină audienţa pe intervalul 23.00-24.00 în favoarea Realitatea TV. Astfel, Realitatea are o medie de 211.000 telespectatori între orele 23.00 şi 24.00 (rating 2,2), iar Antena 3 este văzută de 201.000 persoane (2,1 rating).
Intervalul 19.00-20.00 este al Realităţii, cu un avantaj considerabil faţă de Antena 3. În ora următoare, Antena 3 recuperează din handicap: diferenţa se reduce la 40.000 de telespectatori, faţă de peste 60.000 în ora precedentă.
După ora 21.00, Antena 3 preia conducerea, la scor strâns. Diferenţa se măreşte între 22.00 şi 23.00, când Sinteza zilei are un plus de 40.000 de telespectatori.
Audienţa Realitatea TV şi Antena 3 pe ore, în mediul urban, în zilele săptămânii:
mii persoane | Rtg% | |||
---|---|---|---|---|
Realitatea TV | Antena 3 | Realitatea TV | Antena 3 | |
19:00 - 20:00 | 230.57 | 167.47 | 1.98 | 1.44 |
20:00 - 21:00 | 295.2 | 256.69 | 2.54 | 2.21 |
21:00 - 22:00 | 263.59 | 270.24 | 2.27 | 2.32 |
22:00 - 23:00 | 271.74 | 311.73 | 2.34 | 2.68 |
23:00 - 24:00 | 211.17 | 201.3 | 1.82 | 1.73 |
19:00-24:00 | 254.45 | 241.49 | 2.19 | 2.08 |
Îţi pot spune doar că aceste sondaje sunt făcute de GfK Romania, pentru ARMA (o asociaţie care grupează toate posturile importante de pe piaţă).
Dacă toată piaţa de televiziune şi publicitate (care, să nu uit, plăteşte aceste studii) este de acord cu aceste studii, înclin să cred că sunt corecte.
Părerea mea :)