La ce preţuri se vinde o reclamă în presa scrisă? O pagină de publicitate în ziarul de sport Gazeta Sporturilor costă, la rate card 8.700 de euro, plasând ziarul în topul preţurilor. Cea mai ieftină pagină de publicitate într-un cotidian central poate fi cumpărată în Gândul: 4.750 de euro la Rate Card. Preţurile au fost publicate, într-un util exerciţiu de transparenţă, pe site-ului Biroului Român de Audit al Tirajelor - BRAT.
De menţionat că de la aceste preţuri începe negocierea şi că se acordă reduceri în funcţie de o serie de criterii: discount de agenţie, discount de volum s.a. Într-o perioadă normală discounturile sar de 50%. În plină criză, preţul la care se cumpără publicitatea este însă cu mult sub Rate Card. Cifrele, în continuare:
Tarifele de publicitate, la Rate Card, ale ziarelor cu apariţie cotidiană (în EURO)
O pagina | Jumatate de pagina | Un sfert de pagina | |
---|---|---|---|
Gazeta Sporturilor | 8.700 | 5.700 | 3.400 |
Romania Libera | 7.800 | 4.300 | 3.000 |
Jurnalul National | 7.700 | 4.650 | 2.800 |
Ziarul Financiar | 6.500 | 4.350 | 2.750 |
Adevarul | 6.100 | 4.200 | 2.300 |
Evenimentul Zilei | 6.100 | 3.850 | 2.200 |
PRO Sport | 6.000 | 4.000 | 2.300 |
Financiarul | 5.800 | 3.200 | 1.600 |
Click | 5.750 | 4.000 | 2.300 |
Cancan | 4.950 | 3.450 | 2.150 |
Libertatea | 4.900 | 3.400 | 2.100 |
Gandul | 4.750 | 2.750 | 1.600 |
Sursa: BRAT
Ziarele domină în topul preţurilor
Cu o apariţie zilnică şi cu un număr mare de cititori, ziarele au cele mai mari tarife de publicitate. După Gazeta sporturilor, cele mai mari preţuri le au România liberă şi Jurnalul Naţional. În topul publicaţiilor (indiferent de periodicitate) mai intră Fanatik, Cosmopolitan, Săptămâna financiară, Ziarul Financiar şi Academia Caţavencu.
Cele mai mari tarife de publicitate din print (în EURO)
O pagina | Jumatate de pagina | Un sfert de pagina | |
---|---|---|---|
Gazeta Sporturilor | 8.700 | 5.700 | 3.400 |
Romania Libera | 7.800 | 4.300 | 3.000 |
Jurnalul National | 7.700 | 4.650 | 2.800 |
Fanatik | 7.000 | 4.000 | 2.500 |
Jurnalul de Duminica | 7.000 | ||
Cosmopolitan | 6.700 | 4.500 | 2.900 |
Saptamana Financiara | 6.700 | 4.100 | 2.800 |
Ziarul Financiar | 6.500 | 4.350 | 2.750 |
Academia Catavencu | 6.450 | 4.350 | 2.550 |
Sursa: BRAT
Pe site-ul BRAT, tarifele publicaţiilor pot fi vizualitate si comparate, în funcţie de criteriile alese de utilizator, pentru 3 dintre formatele uzuale: o pagină, o jumătate sau un sfert de pagină, atât pentru varianta color sau alb-negru, în monedă naţională sau Euro. Pentru informaţii suplimentare referitoare la oferta de publicitate a editorilor, utilizatorii vor putea descărcă oferta de spaţiu publicitar proprie fiecărei publicaţii.
Cosmopolitan, cel mai mare tarif dintre revistele glossy: 6.700 de euro
Dintre publicaţiile life style tipărite pe hârtie lucioasă (aşa numitele glossy), cel mai mare preţ la Rate Card îl are lunarul pentru femei Cosmopolitan: 6.700 de euro.
Tarifele de publicitate, la Rate Card, ale revistelor life style glossy (în lei)
O pagina | Jumatate de pagina | Un sfert de pagina | ||
---|---|---|---|---|
1 | Cosmopolitan | 6.700 | 4.500 | 2.900 |
2 | InStyle | 6.200 | 4.400 | |
3 | FHM | 5.500 | 3.800 | 2.300 |
4 | Playboy | 5.500 | 3.500 | 2.300 |
5 | Marie Claire | 5.300 | 3.600 | |
6 | Femeia | 5.200 | 3.500 | 2.200 |
7 | Tabu | 4.950 | 2.700 | 1.500 |
8 | Avantaje | 4.600 | 2.600 | 1.600 |
9 | Ce se intampla doctore? | 4.500 | 2.600 | 1.400 |
10 | Tango | 4.500 | 2.300 | 1.200 |
11 | The One | 4.500 | 2.600 | 1.400 |
12 | ELLE | 4.400 | 2.500 | 1.500 |
13 | Men`s Health | 4.400 | 2.900 | 1.800 |
14 | Unica | 4.200 | 2.700 | 1.700 |
15 | Story | 4.200 | 2.800 | 1.800 |
16 | Beau Monde | 4.100 | 2.800 | 1.800 |
17 | OK | 3.970 | 3.300 | 1.450 |
18 | Psychologies | 3.800 | 2.100 | 1.250 |
19 | Viva | 3.700 | 2.100 | 1.200 |
20 | Bolero | 3.270 | 2.100 | 1.300 |
Sursa: BRAT
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.roÎncepând de sâmbătă, BRAT pune la dispoziţia pieţei de media şi publicitate tarifele de publicitate ale publicaţiilor editate de membrii asociaţiei. Aceste tarife pot fi afişate în lei sau în euro, nu au TVA şi reprezintă sumele de la care agenţiile încep negocierile (rate card). Menţionăm că la aceste preţuri se acordă reduceri în funcţie de o serie de criterii precum: discount de agenţie, discount de volum s.a. Preţul publicităţii se stabileşte în funcţie de tirajul şi vânzările unei publicaţii, de numărul de cititori, de profilul acestora, dar şi de calitatea şi formatul tiparului (ziar sau glossy - hârtie lucioasă).
Comentarii