"Nu accept lucrăturile, omisiunile voite, deciziile luate în ascuns", spune Carmen Eberhat, directorul editorial demisionar al revistelor Adevărul Holding, într-o scrisoare adresată colegilor.
Eberhat îşi justifică gestul: "În orice companie care se respectă, când ţi se schimbă şeful, eşti anunţat oficial. Nu şi în Adevărul Holding.
"Refuz să fiu evaluată de un şef cu experienţă zero ca manager", mai spune Eberhat. Ea nu dă nume, dar îi acuză pe cei care lucrează "numai pentru ochiul şefului".
Carmen Eberhat:
"Într-un trust de presă, dacă îţi valorizezi şefii mai mult decât cititorii, îţi pierzi credibilitatea. În toţi aceşti ani, am învăţat că, dacă faci tot ce-ţi stă în putinţă să-ţi respecţi şi să-ţi multumeşti cititorii, câştigi şi tu, şi directorii, şi patronii.
Când însă lucrezi numai pentru ochiul şefului, performanţa, dacă va fi vreodată, va fi una de scurtă durată."
Paginademedia.ro vă prezintă integral scrisoarea trimisă colegilor de către Carmen Eberhat, în această dimineaţă, în urmă cu doar câteva minute:
"Am decis să părăsesc Adevărul Holding, după numai doi ani. Ani în care, din poziţia de director editorial al Diviziei de Reviste, am format echipe de la zero, am imaginat concepte şi am pus planuri în practică, din gând pe hârtie. În doar patru luni, am construit în Adevărul Holding cât în trei ani în Ringier. Am format oameni, i-am promovat pe cei mai buni, i-am învăţat pe cei care-au vrut să înveţe tot ce ştiu. Tot ce am făcut se vede în rezultatele ce se pot dovedi cu cifre.
În numai doi ani de la lansare, Click! pentru femei a devenit cea mai vândută şi cea mai citită revistă pentru femei, Click! Sănătate e cea mai vândută şi cea mai citită revistă de sănătate, Click! Poftă bună!, în doar un an jumate, a ajuns pe locul doi în vânzări şi audienţă, Adevărul Sănătate şi Click! Jocuri sunt, pe segmentul lor, cele mai bune suplimente care se dau cu ziarul.
Ultimul titlu lansat, OK!, a devenit, încă de la primul număr, atât cel mai vândut celebrity din România, cât şi cea mai vândută revistă glossy, în ciuda prezenţei pe piaţă a unor branduri internaţionale mult mai cunoscute, cum sunt Cosmopolitan sau Elle.
Mai mult, conceptele şi strategia editorială dezvoltate de mine pentru Blik dla jensin, Blik Zdarovie şi Blik Kulinaria au făcut ca aceste titluri să ajungă din start pe primele locuri în vânzări pe piaţa ucraineană. În numai doi ani, am pus pe piaţă şapte titluri, toate de succes. Ani rupţi din copilăria fiului meu, pe care l-am văzut doar două-trei ore pe zi. Tocmai de aceea, nu pot fi alături de echipa care duce Adevărul Holding la prăbuşire. Refuz să-i las să se folosească de mâinile mele ca să dărâme tot ce am construit cu pasiune."
Dacă îţi valorizezi şefii mai mult decât cititorii, îţi pierzi credibilitatea
"După 13 ani de presă, opt ani de management, traininguri şi cursuri de management performant, schimburi de experienţă cu jurnalişti cu experienţă din Elveţia, Germania, Cehia, Slovacia, Serbia şi Ungaria, după o activitate jurnalistică desfăşurată, ca angajat sau colaborator, în unele dintre cele mai puternice trusturi de presă din Europa - Bauer, Axel Springer, Sanoma, Burda, Klambt, Ringier -, nu accept lucrăturile, omisiunile voite, deciziile luate în ascuns.
În orice companie care se respectă, când ţi se schimbă şeful, eşti anunţat oficial. Nu şi în Adevărul Holding. Refuz să fiu evaluată de un şef cu experienţă zero ca manager şi lipsit de minime cunoştinţe şi competenţe privind piaţa de reviste din România.
Într-un trust de presă, libertatea de exprimare trebuie să fie la ea acasă, indiferent cât de incomode pot fi unele opinii; într-un trust de presă, dacă îţi valorizezi şefii mai mult decât cititorii, îţi pierzi credibilitatea.
În toţi aceşti ani, am învăţat că, dacă faci tot ce-ţi stă în putinţă să-ţi respecţi şi să-ţi multumeşti cititorii, câştigi şi tu, şi directorii, şi patronii. Când însă lucrezi numai pentru ochiul şefului, performanţa, dacă va fi vreodată, va fi una de scurtă durată.
Nu am niciun regret părăsind acest trust. Banii pot asigura, e-adevărat, un anume confort şi un soi de fericire temporară, dar prefer mulţumirea de lungă durată pe care mi-o dă păstrarea demnităţii. Singurele păreri de rău se leagă de oameni şi de ceea ce înseamnă de-acum trecut.
Las aici o mulţime de profesionişti, oameni extraordinari, jurnalişti cu coloană vertebrală. Nu ştiu cum vor lucra într-un mediu ostil, dar ştiu că vor încerca din răsputeri să se lupte cu morile de vânt. Din păcate însă, Don Quijote este o figură legendară demna de simpatie, dar niciodată un model de business."
Carmen Eberhat
Citeşte şi:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
Nu am știut.
Am șters comentariul. Asumarea unei identitaţi false contravine regulilor de moderare de pe Paginademedia.ro
si ne si onoreaza ca sint atitea nume cunoscute si apropiate noua in conversatia asta, Serban, Rodica, Theodor, Lucian, totzi vorbind cu patos despre media.
Vorbeam cu colegul meu Theo Manolache ca, doar pentru acuratetzea interpretarilor celor ce citesc, tre' sa zicem ca ultimii doi ... nu sintem noi;)
Ca angajati Sanoma insa, ne bucura ca Irina e pe podiumul facatorilor de reviste, asa ca-i multumesc lui Lucian (si lui Theodor, cu care se contreaza de vreo doua ori;)!
Insa mi se pare prea mult ca o Carmen Eberhat sa fie director editorial al unei reviste unde redactor-sef este Alice Nastase.
Ca ziarista e aproape nula, dat fiind ca nu a scris un rand in viata ei, in afara de niste articole idiotele pe cand lucra la Lumea femeilor si pe care i le corecta red-sef. Iar editorialele din Libertatea pentru femei erau destul de jenante.
Faza cu "ani rupti din copilaria fiului meu" iarasi mi se pare ipocrizie, data fiind viata de familie pe care o are.
Sper sa plece la pachet si cu barbate-su - culmea neprofesionalismului si un individ complet retardat -, care este director la divizia de carte.