“Incredibil. Incredibil”, a spus Marius Hagger joi la prânz, când angajaţii Ringier s-au strâns în curtea companiei într-un miting surpriză pentru directorul general.
Cu pancarte “Marry Me”, “Marius for president”, “Hagger – Federer”, "Stay East" ziariştii l-au scos în curte pe Hagger. Astăzi a fost ultima zi a lui ca manager în România. De luni, preia mandatul Mihnea Vasiliu. Hagger a primit cadou Istoria României în limba engleză, o sticlă de palincă şi un covor ţărănesc, dar şi ...un site: www.mariushagger.ro
Românii acţionează emoţional, a spus Hagger după happening, în ultimul interviu în România, acordat paginademedia.ro:
Petrişor Obae: Ce aţi făcut în ultima zi la Ringier
Marius Hagger: Dimineaţă am avut o întâlnire cu Mihnea Vasiliu, am discutat cu el. Acum fac curăţenie în birou.Ce v-a impresionat în cei trei ani în România?
În mod negativ, m-a impresionat căderea dramatică a pieţei de aici. Nici în cele mai rele scenarii nu ne-am imaginat că aşa ceva se poate întâmpla, că se poate prăbuşi piaţa în halul acesta.
La modul plăcut, m-a impresionat cât de loiali au fost oamenii de la Ringier în vremuri de criză. Mai ales că au fost măsuri dure: am tăiat salariile, petrecerea de Crăciun, cafelele. Iar ei au rămas la Ringier.România, după trei ani?
Ştiam de la foştii manageri că românii sunt foarte pasionali şi emoţionali, ca orice latini. În business, au mai degrabă o abordare emoţională, faţă de elveţieni şi nemţi, de exemplu, care sunt mult mai raţionali.Nu se întâmplă în afară să plece echipe întregi împreună cu şeful lor. Este un comportament total emoţional.
În România, presa pare a avea un model de business iraţional
De ce este piaţa de media din România mai specială?
Cel mai potrivit cuvânt pentru România este “dinamic”. Este o piaţă foarte greu de înţeles, pentru că media din România nu are un model de business tradiţional, vorbind la modul general. Nu funcţionează ca în Occident.În Vest, este simplu: acolo proprietarii vorbesc de creşterea profitului, de investiţii, de business.
În România, presa pare a avea un model de business iraţional. În Occident, business-ul este principalul obiectiv, nu influenţa politică sau de altă natură. Acolo este un alt model în media. Nu îşi propune nimeni să schimbe preşedinţi sau să dărâme guverne.
Este dificil să joci într-o piaţă în care există câţiva mari jucători, iar aceştia se poartă de multe ori iraţional, fără să se gândească, fără să le pese de câţi bani investesc.
Când publicitatea a scăzut cu 60%, te întrebi dacă se vor mai întoarce vremurile bune. Ringier crede că da. Pentru anul viitor, am făcut bugetele pe o foarte uşoară creştere. Ţine mult şi de contextul economic. Este determinant chiar. Dacă economia începe să meargă, spre sfârşitul anului viitor piaţa va începe să se regrupeze.
Cred că trebuia să începem mai devreme să investim în segmentul online
Ce se întâmplă cu joint-venture-ul Axel Springer – Ringier?
Personal, cred că are sens acest joint venture, dar depinde şi de cum va evolua economia din România. Ringier România trebuie să fie profitabilă ca să se facă această alianţă.În mai – iunie anul viitor se va vedea în ce direcţie merg lucrurile. Probabil în 2012 vom putea vorbi de o situaţie mai bună.
Vreun regret?
Cred că trebuia să începem mai devreme să investim în segmentul online. Dar când toată industria scădea, este explicabil de ce nu am făcut asta. Nu mai erau bani pentru investiţii.Ce vă va lipsi cel mai mult?
Oamenii, categoric.
"Strada" l-a scos în curte pe Hagger
Am căutat o carte de istorie a românilor în engleză acum trei ani, când am venit
Covorul, cadoul numărul trei după carte şi pălincă
Hagger, înapoi spre birou ca în Epoca de Aur
Iată şi montajul video, cu desfăşurarea de forţe din ultima zi de lucru la Ringier România a lui Marius Hagger:
[flashvideo filename=video/hagger.flv /]
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii