Skip to main content

Schimbări notabile în audienţele radio în Bucureşti. Magic FM, în Top 5. Radio 21, pe locul 9

 

Odată cu schimbarea metodologiei de măsurare (datele se culeg acum pe telefon), cifrele radiourilor arată cu totul altfel faţă de anul trecut.

Publicitate

Diferenţele cele mai notabile vin de la Radio 21 (cu o audienţă la jumătate acum), Magic FM (care intră în Top 5) şi de la Radio Guerrilla (cu o audienţă de două ori mai mare acum în Bucureşti).

Detalii, în continuare:

Metodologia de culegere a datelor a fost schimbată în acest an. În perioada ianuarie – mai, datele au fost culese prin telefon. Până în decembrie 2010, interviurile erau făcute faţă în faţă. Valul de primăvară al Studiului de Audienţă Radio a fost realizat de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi Mercury Research SRL.

Din analiza datelor de audienţă pe Bucureşti:

  • Radio 21 are, pe noua metodologie, o audienţă cu peste 50% mai mică decât în primăvara anului trecut, când audienţa se măsura altfel.
  • Radio ZU se menţine pe primul loc în Bucureşti şi pe noua măsurătoare.
  • Kiss FM sare pragul de 200.000 de ascultători.
  • Surpriza vine de la Magic FM şi de la Radio Guerrilla. Pe noua metodologie, Magic FM intră în Top 5, cu peste 130.000 de ascultători. Pe noul sistem, Radio Guerrilla are 66.000 de ascultători (de două ori mai mult decât pe vecea metodologie.

Audienţa posturilor de radio în Bucureşti, în primăvara lui 2010 şi 2011 (date fiind metodologiile diferite, cifrele sunt informative şi nu se pot compara):

ianuarie - mai 2010 ianuarie - mai 2011
1 Radio ZU 250.000 220.800
2 Romania Actualitati 206.000 213.600
3 Kiss FM 190.000 208.100
4 Magic FM 83.000 133.300
5 Europa FM 103.000 113.700
6 Romantic 65.000 104.600
7 Vibe FM 70.500 79.000
8 Pro FM 84.500 77.700
9 Radio 21 140.500 68.300
10 Guerilla 29.000 66.000
11 Rock FM (fost One FM) 31.000 59.800
12 Realitatea FM 39.000 42.000
13 Antena Satelor 36.000 41.300
14 National FM 27.000 39.000
15 Cultural 8.000 28.000
16 Gold 21.000 24.900
17 City FM 10.500 2.600
18 One FM 31.000
19 Smart 11.100
20 Sport Total 10.000
21 InfoPro 7.000
22 ProFM Dance 5.000

Sursa: Asociaţia pentru Radio Audienţă

Kiss FM, lider pe urban şi pe noua măsurătoare

La nivel urban, Kiss FM este cel mai ascultat post de radio. Pe noua metodologie, are 1,7 milioane de ascultători.

  • România Actualităţi şi Radio ZU completează podiumul.
  • Şi la nivel urban, pe noua metodologie, Magic FM are o audienţă aproape dublă faţă de măsurătorile de anul trecut. Cifre mai mai are şi Pro FM.

Audienţa posturilor de radio în Mediul Urban, în primăvara lui 2010 şi 2011 (date fiind metodologiile diferite, cifrele sunt informative şi nu se pot compara):

ianuarie - mai 2011 ianuarie - mai 2010
1 Kiss FM 1.753.800 1.398.000
2 Romania Actualitati 1253.200 1.180.000
3 Radio ZU 1.131.800 1.032.000
4 Europa FM 1.010.600 993.000
5 Pro FM 764.500 487.000
6 Magic FM 439.000 270.000
7 Radio 21 373.800 535.000
8 National FM 199.300 94.000
9 Antena Satelor 195.800 197.000
10 Rock FM 136.800
12 Cultural 128.400 55.000
12 InfoPro 0.0 201.000

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • mda mda
    Durata medie e 16. La un om inteligent nu cred ca e nevoie nici de 5. Si nu toti sunt isterici sa iti inchida telefonul in nas. Ai fi surprins. :)
    Sansele oricum sunt MULT mai mari, decat daca l-ai cauta pe ala acasa, recunosti? :)
  • mda mda
    Corect. Dar aia nu inseamna ca nu asculta muzica. Probabil ca ei nu se regasesc in oferta de pe piata si sunt cu winamp-ul in ureche :)
    Ideea principala e tot aia ... Cati oameni are Bucurestiul? Vreo 2 milioane, din care 220 de mii asculta zu. tot cam 1 din 10 :)
    Ar putea veni deci altceva, care sa faca audienta. Exact din aia care nu asculta DELOC radio.
  • rosu rosu
    11.5% e market share - nu are o legatura atat de directa ca cea pe care o vezi tu cu numarul de ascultatori

    ZU are un sfert din ascultatorii de radio din Bucuresti
    Vreo 35% dintre bucuresteni nu asculta DELOC radio. Nici macar pe alea "inteligente"
  • Adrian Adrian
    De unde iau IMAS si Mercury numerele de telefon si cu ce drept? Eu am fost sunat de 5 ori anul asta (doar pe un nr de RDS), desi am zis clar din prima data sa nu mai sune ca nu ascult radio.Intrebati de unde au acel numar, nu au vrut sa raspunda.
  • ion ion
    @ 3 motive... S-au cam schimbat multe in aproape 4 ani. Iar un esantion demografic, ramane un esantion demografic, asa cum ti-a raspuns si Rosu.
  • albastru albastru
    Sunt 22 mil romani. sau erau in 2010. din astia cateva milioane sunt afara (sa zicem 3-4 mil.). Iar populatie 0-11 ani inca cateva milioane. Cum ai calculat tu 60% ?
  • rosu rosu
    Mi se pare foarte tare asta: "Pentru ca sondarea se face si telefonic (fix si mobil), adica ii pot sonda si pe cei care nu stau acasa toata ziua, ca râmele.
    In consecinta, oamenii activi se vad pe aceste date."

    Ce activ are 16 minute (durata medie a interviului) sa stea in timpul programului de lucru (8 - 16) sa-si scormoneasca creierii (asistat :)) cat sa-si aduca aminte ce a ascultat ieri? :))
  • rosu rosu
    ce spui e o bazaconie.
    sondajul vechi era reprezentativ pentru orice categorie sociala. La fel va fi si cel nou. Si in sondajul vechi si in asta nou categoriile sunt reprezentate la fel. e o crestere generala a daily reach-ului, asta nu pentru ca au fost gasiti mai multi sau mai diferiti la telefon (oricum numarul celor intervievati a ramas aproximativ acelasi). Diferentele vin din alta parte. Si sondajul asta si ala dinainte fac apel la memorie. La sondajul anterior totul era vizual; un amanunt - boul nu citea gherila ci guerilla. La sondajul de acum a contat mai putin vizualul publicitar al alora care si l-au permis infipt in capul romanului ascultator. Omului i s-au ZIS nume de radiouri. A fost activata o bucata diferita de creier. Sondajul de acum vorbeste de aceeasi piata vazuta doar din alt unghi. Nu-i mai vezi bicepsii, te holbezi la parosenia de pe ceafa.
  • mda mda
    Ciprian, daca te uiti pe datele din 2004, Radio Romania aduna 5.900.000 de asultatori pe zi (RRA + regionalele).
    Pe datele de acum, ei figureaza cu 4.700.000 (RRA + Regionalele + Cultural + Antena Satelor) ...
    Deci, incet dar sigur ... :P
  • mda mda
    Sandy, tu confunzi sondajele de audienta cu callout-urile la care ai participat tu.
    Acelea se fac pentru a vedea ce fel de muzica vrei iti place sa auzi la un radio anume.
    Ceea ce spui tu nu are nicio legatura cu sondajele de audienta.
  • rosu rosu
    Mirarea ta ar avea sens doar daca ai spune ca 11 milioane jumate sunt prea putini. In Franta daily reach-ul e de peste 80%, in UK weekley reach-ul e mai mare de 90%. 11.4 milioane inseamna aproape 60%.
  • 3 motive 3 motive
    E nu era 2005 ci toamna 2007... http://www.audienta-radio.ro/userfiles/items/Audienta radio - 2007 - Valul_de_toamna.pdf

    @sandy...tu faceai parte dintr-un focus grup al unui anumit post de radio, nu te cautau de la ARA!
  • Ciprian Ciprian
    MI-O TAI JOS, astazi !!! DACA in Romania 11 milioane si jumatate de oameni asculta radioul. Pe romani ii doare FIX in cot, ca sa nu zic altfel ... de cand exista Youtube. Romania Actualitati NU MAI ARE CE CAUTA PE LISTELE astea. Peste jumatate din ei sunt fictivi si nu stiu cum se face dar ei cresc an de an ... ESTE ILOGIC fratilor !!! Batranii care asculta RRA, MOR NU INVIE !
  • sandy sandy
    erata: sunau

    scuze de prea multe puncte de suspensie...m-au iritat foarte tare domnii de la sondaje.
  • sandy sandy
    hai sa va spun cum se fac sondajele...pt ca am participat si eu la el. Ma suna in fiecare saptamana sa ma intrebe ce radio ascult si imi puneau 45 de secunde cu aceleasi(repet aceleasi) hituri de proasta calitate sa spun daca as asculta asa ceva si in ce masura. Spre final nu am mai putut inghiti sa ma agreseze cu acele cantari de mare angajament(repet mereu aceleasi) incat le ziceam ca sa treaca peste ele ca nu vreau sa le mai aud.

    Zau...parca ma sunau in speranta ca o sa imi schimb parerea despre ejectiile alea muzicale.

    Hai...o data, de doua ori a fost ok....dar saptamanal...de cateva ori au sunat si de mai multe ori intr-o saptamana.

Trimite un comentariu

sus